Liāna jautā: Liels paldies par Jūsu e-semināriem, atbildēm, mācībām! Man radās 2-i jautājumi: 1. Vienā no semināriem Jūs teicāt, ka katram bērnam vajadzētu savu stūri, istabu, gultasvietu. Iesakiet, kā man rīkoties? Man ir 3-īs bērni (2-as meitenes un 1-s puika), bet tikai 3-īs istabu dzīvoklis. Vienā istabā es ar vīru, otrā-vīramāte, trešā (caurstaigāmajā-visi 3-īs bērni). Bērniem jau 11.,12.gadi, kad vajadzētu puiku no meitenēm atdalīt (vakarā jau sākas izrādīšanās…). Oma piedāvā puiku ņemt pie sevis istabā (uz nakti ar gultu), lai netraucē meitenēm, bet vai tā būtu pareizākā izvēle? Vīramāte man iedzer, pīpē, ilgi skatās TV istabā, puika negrib iet prom no māsām. Kā izdarīt tā, lai nevienu netraumētu?
2.jautājums-par darbu. Strādāju vienā vietā jau 5-o gadu. Uzskatu, ka pienākumus pildu labi. Mūsu lielā priekšniece (kas paraksta mūsu sastādītās vēstules klientiem) ik pa laikam (pabieži) mīl mani mazliet pazemot (uzskatu, ka tīri stilistiski, jo pamatdoma, kas ielikta vēstulēs nemainās). Piekasās par stilu, saturu, kaut arī tai pat laikā pati nepasaka konkrētu frāzi, virzienu, pasniedzot to tā, ka man negribas pie viņas iet, jo aizskar manas “profesionālās spējas un mani kā cilvēku”. Ko tas varētu mācīt? Kad noskaitu Tēvreizi, tad priekšnieces “pamācību” laiks samazinās.
3.jautājums – man vēl joprojām ir “tieksme” pēc alkohola. Ja iedzeru kaut pāris gramus, prasās vēl. Ļoti grūti sevi noturēt. Ne tas alkohols man
kā īpaši garšo vai prasās, bet ir kaut kāda vilkme, domāju, nu 20. gramus, bet tad jau vēl un vēl. Kā man labāk ar sevi strādāt, lai to izbeigtu?
Elvita Rudzāte atbild: Visām bezizejas situācijām ir izeja, ja tikai to meklē. Dievs vienmēr dod padomu kā rīkoties, ja tikai Viņam to lūdz. Atbildi sadzirdēsiet savā sirdī. Tāpēc es aicinu Liānu vispirms uzdod šos jautājumus Dievam un sadzirdēt atbildes.
Dzīvokļa vietas trūkumu var risināt meklējot iespēju vecmāmiņai iegādāties vai izīrēt atsevišķu vienistabas dzīvokli, kas vēlāk, kad bērni būs pieauguši, noderēs dzīvošanai arī kādam no bērniem. Ja materiāli tas nav iespējams, tad jāmeklē citas iespējas. Iespējas ir, piemēram, ir cilvēki, kuriem ir liels dzīvoklis un kas jūtas vientuļi, ka nav ar ko aprunāties. Šādi cilvēki ar prieku piedāvās dzīves telpu, lai risinātu savu vientulības problēmu. Ir cilvēki, kuriem nepieciešama aprūpes palīdzība, arī šie cilvēki labprāt piedāvās dzīves telpu pat bez maksas. Iespējams vecmāmiņa negribēs apskatīt kādu citu dzīves variantu, tad pastāv iespēja dzīvokli mainīt uz 4 istabu dzīvokli, lai būtu vēl viena lieka telpa. Kā jau teicu, iespējas ir vienmēr, vajag tikai tās meklēt.
Ja Liāna darbā jūtas pazemota, tas nozīmē, ka viņa nav apguvusi pazemojuma mācību. Vispirms iesaku viņai paskatīties uz savu dzīvi no bērnības, vai viņa nevienu nav pazemojusi? Ja ir, tad nepieciešams domās lūgt piedošanu, jo priekšniece neapzināti palīdz atstrādāt pazemojumu karmu. Ja Liāna nespēj savā dzīvē ieraudzīt situācijas, kad pati būtu kādu pazemojusi, tad viņas mācība ir attīstīt reālu pašizpratni. Ko tas nozīmē? Cilvēkiem, kuriem ir reāla pašizpratne, citu cilvēku izteiktas kritiskas piezīmes, nespēj tos aizskart. Protams, viņi par tām padomā, domā ko varētu darīt savādāk, lai tādas nerastos, bet viņi tāpēc nedomā, ka ir sliktāki par citiem. Arī vadītāji, kas izsaka aizrādījumus, ne vienmēr domā, ka darbinieks ir sliktāks par citiem darbiniekiem, vienkārši viņu uzdevums ir kaut ko darīt, lai uzlabotu darbu kvalitāti. Reālu pašizpratni var attīstīt, apgūstot Dievišķos likumus un saprotot, ka Dievs mūs visus ir radījis dažādus, tāpēc arī mūsu rakstības stils ir tik dažāds. Ja priekšniecei nav pieņemams Liānas rakstības stils, tas nenozīmē, ka viņa slikti raksta. Tas nozīmē, ka priekšniece nespēj pieņemt dažādību, bet vai pati Liāna spēj pieņemt dažādību?
Ja Liānai ir vēlme pēc alkohola, tas liecina, ka viņā skumjas ir pārsniegušas kritisko robežu, jo alkohols nomierina skumjas. Lai atbrīvotos no vēlmes pēc alkohola, ir jāatbrīvojas no savām skumjām, izprotot to sniegto mācību un palaižot skumjas brīvībā, pirms tam viņām pasakoties par sniegtajām dzīves mācībām.