Amanda jautā: Nesen pa TV, IEPRIEKŠ arī internetā ir bijuši raksti, ne tikai ziņu vai “dzeltenajos portālos”, bet tajos, kas vērsti uz garīgo un Dievu, par bērnu seksuālo izglītošanu skolā un bērnudārzos. Izglītošanā ietilpst tādas mācības kā – mīlestība un sekss starp pretējā un viendzimuma cilvēkiem. Grāmatās tiek viss ar bilžu palīdzību attēlots, tai skaitā, kā skūpstās vīrieši, ka tas ir normāli. Arī mantiņas rotaļām, ir izveidotas dzimumorgānu formās… Kā jūs vērtējat un kā tas izskaidrojams no garīgā viedokļa? Vai tas neietekmēs bērna nenobriedušo psihi?
Atceros, ka es par seksu uzzināju 15-16 gadu vecumā, un neko nebiju nokavējusi, tas arī bija tas vecums, kad ir nobriedušas cilvēka smadzenes, lai runātu par šādām tēmām. Rietumeiropā šādas grāmatas, rotaļlietas un mācības jau sāk aktualizēt, piemēram, Vācijā, Norvēģijā, Anglijā..par ko liecina šo valstu pieņemtais – kā ir ar garīgo līmeni? Latvijā mēģina arī šo visu legalizēt, jau tagad vāc parakstus, lai tas nenotiktu…kāpēc
tā teikt attīstītās R-Eiropas valstis vēlas šādi “izglītot bērnus”?
Elvita Rudzāte atbild: Tas ir ļoti sarežģīts jautājums, kā būtu pareizi jāizglīto bērni par intīmajām attiecībām. Skaidrs ir tas, ka mūsdienās caur internetu bērni piekļūst tādai informācijai, kādu tie vēlas iegūt. Labāk, protams, ir bērnam sniegt patiesu un humānu informāciju, izskaidrojot kāpēc notiek tā kā notiek, bet kā to izdarīt profesionāli, netraumējot bērna psihi, tas jau ir tas grūtākais jautājums.
Es personīgi uzskatu, ka bērniem ir jāmāca Mīlestības mācība atbilstoši vecumposmam. Mīlestības mācība skaidro mīlestības enerģiju, tās darbību un ietekmi cilvēka dzīvē. Tā skaidro piedošanas brīnumaino spēku un problēmu risināšanas iespējas.
Bērniem būtu jāmāca Karmas likums un citi Dievišķie likumi, lai viņi zinātu, ka par savu rīcību nāksies atskaitīties, ka labais atgriežas caur labo un sliktais caur slikto. Tad bērni vairāk atbildības uzņemtos par savu rīcību un labāk izprastu dzīvē notiekošos procesus.
Bērniem būtu jāmāca, ka intīmo attiecību laikā tiek uzņemta partnera karma, kuru dzīves laikā nāksies atstrādāt. Ja bērni to zinātu, tad viņi tik vieglprātīgi nemēģinātu intīmās attiecības. Es uzskatu, ka vispirms ir jāmāca bērnus patiesi, bez nosacījumiem mīlēt, un tikai pēc tam jārunā par izsargāšanās līdzekļiem, jo tas jau ir sekundārs jautājums. Bērniem ir jāmāca pareizi veidot attiecības ar pretējā dzimuma partneri, norādot riskus, kas piemeklē bērnus, ja intīmās attiecības sāk agri, bez nostiprinājušām jūtām. Bērniem ir jāmāca atbrīvot bailes “mani nemīl”, jo tieši šis stress veicina vēlmi agri uzsākt partnerattiecības. Bērniem ir jāizskaidro kāpēc veidojas viendzimuma attiecības un kāpēc tās nav atbalstāmas. Ja bērni zinātu, ka agresīvs tēvs veicina meitas kļūšanu par lezbieti vai valdonīga māte veicina dēla kļūšanu par geju, tad viņi uz šo problēmu paskatītos ar citām acīm un saprastu, ko var darīt, lai pašus šī problēma neskartu. Ja bērni zinātu par Polaritātes un Evolūcijas likumiem, tad viņi tik vieglprātīgi neattiektos pret viendzimuma attiecībām.
Problēma tā, ka šobrīd skolu pasniedzējiem nav zināšanas par Mīlestības mācību un Dievišķajiem likumiem. Mēs esam gatavi viņus apmācīt, ja tikai viņi to vēlētos un Izglītības un zinātnes ministrija to akceptētu.