Kāpēc man nepatīk zīdaiņi? 14.08.2018
Sieviete jautā: Esmu gados jauna sieviete. Man nav bijuši jaunāki māsas vai brāļi. Nesen man uzdeva jautājumu – vai man patīkot bērni? Es atbildēju, ka tikai tādi, kuri jau runā, mazāki nepatīk. Uz mani paskatījās kā uz necilvēku. Protams, problēma maza, bet šo jautājumu pati nespēju atrisināt. Zīdainis taču ir Dievišķās mīlestības nesējs. Bērns
nevar būt vēlme, tā ir ļoti lieta atbildība un ne man lemt, vai man būs bērni vai nē. Tomēr man vajadzīgs atrisināt šo nepatiku pret bērniem, kurai pamatu, veicot dzīves analīzi, es nespēju atrast. Paldies Jums par Gaismas nešanu.
Elvita Rudzāte atbild: Lai noskaidrotu nepatikas pret zīdaiņiem cēloni, nepieciešams padomāt dziļāk – kas tieši nepatīk zīdaiņos? Apskatīsim variantus:
1. Varbūt nepatīk tas, ka zīdainis nevar vārdos pateikt, kas viņam sāp, kāpēc viņš raud? Šādos gadījumos vecāki bieži jūtas bezspēcīgi, kad nesaprot, kas neapmierina bērnu.
Neapgūtā mācība šādā gadījumā ir bezspēcības izjūta, kas savukārt norāda, ka cilvēks ir tālu no Dieva, jo cilvēks, kas tic un paļaujas uz Dievu nejūtas bezspēcīgs, viņš pieņem katru dzīves situāciju ar pazemību. Iespējams tieši to sieviete neprot, pieņemt ar pazemību ikvienu dzīves situāciju, nebaidoties no grūtībām.
2. Varbūt nepatīk tas, ka zīdaini nevar vienkārši apklusināt, pasakot tam, lai viņš neraud? Šādā gadījumā neapgūtā mācība ir vēlme, lai visi klausītu manām pavēlēm vai manai gribai. Cilvēkiem, kas vēlas panākt, lai citi klausītu viņa gribai, ir jāmācās atbrīvoties no sava egoisma, jāmācās rēķināties ar citiem. Tieši zīdaiņu vecāki vislabāk iemācās rēķināties ar citu vajadzībām, savas vajadzības noliekot uz laiku malā.
3. Varbūt nepatīk, ka nevar ar zīdaini aprunāties tā, lai abas puses viena otru saprastu? Šādā gadījumā neapgūtā mācība ir nevēlēšanās komunicēt ar tiem, kas tevi nesaprot. Tas patiešām nav viegls uzdevums runāt ar tiem, kas tevi nesaprot, un to spēj darīt tikai tie, kas mīl citus bez nosacījumiem, neizvirzot tiem nekādas prasības, bet uztverot tos kā līdzvērtīgus cilvēkus. Bieži cilvēki jūtas pārāki par tiem, kas viņus nesaprot, un tas jau liecina par lepnības un kauna klātesamību.
4. Varbūt nepatīk, ka zīdainis prasa ļoti lielu uzmanību un laiku? Šādā gadījumā jāmācās pacietīgi pildīt savus pienākumus jeb citiem vārdiem sakot, neapgūtā mācība ir nepacietība. Pacietība ir cilvēciskā īpašība, ko nevar attīstīt vienas dzīves laikā, šīs īpašības attīstībai ir nepieciešamas daudzu tūkstošu dzīves. Tiem, kas cenšas no šīs mācības apgūšanas izvairīties, tiem dzīve piespēlē tādas situācijas, ka viņi ir spiesti mācīties būt pacietīgi. Īpaši pacietība ir jāmācās vecākiem, kuru bērniem ir kādi garīgi traucējumi. Piemēram, ar autismu slima bērna vecākiem ir jābūt ļoti pacietīgiem, tikai tad var gaidīt bērna atveseļošanās progresu.
Noteikti vēl var rasties daudz citu izjūtu cilvēkiem, kuriem nepatīk zīdaiņi. Es tikai parādīju piemērus, kā ir jāveic dzīves analīze un pie cik daudz neapgūtām mācībām mēs varam nonākt caur vienu dzīves situāciju, kas rada negatīvas emocijas. Ne velti Lielie Skolotāji māca, ka laicīgā skolā būtu jābūt mācību priekšmetam, kur bērniem mācītu domāt, ierīkojot klases domāšanai un dzīves norises novērošanai. Mēs šo ieteikumu mēģināsim īstenot Sirdsapziņas skolas izglītības programmu saturā, daloties ar pieredzi arī ar citiem pedagogiem. Arī portāls domātājs.lv pilda šo svarīgo funkciju, palīdzot lasītājiem pašmācības ceļā mācīties domāt un izprast dzīves notikumus. Tieši tāpēc ir attīstīta izglītības programma DOMĀTĀJS, lai palīdzētu pieaugušajiem attīstīt domāšanas un dzīves izpratnes kompetences.
Gudrs ir tas, kas mācās no dzīves sīkumiem, jo tad mācību process ir vienmērīgs, bez lieliem dzīves satricinājumiem. Tad, kad jau ir piemeklējušas nopietnas dzīves problēmas, tad jāmācās ir “triecientempos”, un ne katrs šādai “sprinta distancei” ir gatavs. Daudzi padodas, pirms skrējiena uzsākšanas. Ja tu lasi šo rakstu, tas nozīmē, ka tavs gars ļoti vēlas mācīties, izprotot dzīves notikumus, jo citādi šis raksts līdz tavam redzes lokam nenonāktu. Mūsu redzes lokā nonāk tā informācija, kuras izpratnei esam gatavi. Padomā, kas tev no šī raksta būtu jāmācās, kāpēc šis raksts nonāca tavā redzes lokā?