Mācība par Nodevību 01.08.2014
Pie manis uz konsultāciju atnāca sieviete, kura bija cietusi no sava vīra un labākās draudzenes nodevības – abi bija uzsākuši attiecības un pametuši savas ģimenes. Sieviete spēja piedot savam vīram, bet nespēja piedot savai labākajai draudzenei.
Lai sieviete spētu piedot savai draudzenei, viņai bija jāizprot neapgūtā mācība. Līdz šim nebiju iedziļinājusies nodevības mācību stundā, bet šoreiz jutu, ka tā ir jāizprot, jo citādi nespēšu sievietei palīdzēt.
Sāku domāt, kas ir nodevība? Izmantoju sievietes situāciju, lai to labāk izprastu. Ja sievietei vīru atņemtu sveša sieviete, vai viņa to uzskatītu par nodevēju? Nē, neuzskatītu, jo sieviete ir sveša. Šajā gadījumā viņa par nodevēju uzskatītu vīru. Kad jautāju sievietei, kāpēc viņa savu draudzeni uzskatīja par nodevēju, tad sieviete teica: “Jo es viņai biju atklājusi savu dvēseli, mēs visā dalījāmies.” Tātad sievietei draudzene bija dvēseliski tuva, viņa tai uzticējās. Neapzināti viņa draudzeni, kā arī savu vīru uzskatīja par savu īpašumu. Kad draudzene bez atļaujas paņēma sievietes īpašumu, tad nodevības enerģija dubultojās, jo sieviete bija zaudējusi divus īpašumus – vīru un draudzeni. Tieši zaudējums radīja ciešanas.
Nodevībai tieši tāpat kā ikvienai lietai ir divas puses – labā un sliktā. Sliktā puse ir tā, ka tā sāpina tuvu cilvēku, jo par nodevēju mēs uzskatām tādu, kuram pirms tam esam uzticējušies. Tātad ir nodota uzticēšanās. Bet kas ir uzticēšanās? Uzticēšanās nozīmē, ka otrs cilvēks rīkojas saskaņā ar maniem izvirzītajiem noteikumiem un prasībām. Nav svarīgi vai mani noteikumi un prasības ir pareizi, svarīgi ir tas, ka otrs tos ievēro. Ja otrs manus noteikumus un prasības neievēro, tad es viņam vairs neuzticos. Patiesībā es dusmojos, ka viņš neievēro manus noteikumus un prasības. Protams, es neattaisnoju sievietes draudzenes un viņas vīra rīcību, jo viņi pārkāpa Dievišķo likumu, kas arī ierobežo mūsu uzvedību. Ja pasaulē nebūtu Dievišķo likumu, tad valdītu anarhija un pasaule ietu bojā. Tāpēc es neesmu pret dažādiem noteikumiem un prasībām, šoreiz es vēlos izprast nodevības mācību stundu.
Sieviete teica, ka pēc šā notikuma viņa vairs nespēj veidot attiecības ar vīrieti, jo viņa nevienam vairs neuzticas. Tad es sievietei piedāvāju divas izvēles:
1) vairāk neveidot attiecības ar vīrieti, tādējādi nepiedzīvojot vilšanos, bet tajā pašā laikā nepiedzīvojot arī skaistus brīžus;
2) vēlreiz veidot attiecības ar vīrieti, apzinoties, ka vīrietis var arī pievilt, jo nevienu cilvēku nevar ielikt prasību cietumā, bet tajā pašā laikā, ļaujoties piedzīvot skaistus brīžus.
Sieviete izvēlējās otro variantu, jo saprata, ka atsakoties no skaistiem brīžiem, cilvēka dzīve kļūst bezkrāsaina un neinteresanta.
Kad jautāju sievietei, ja man būtu tādas burvju spējas, ka es varētu situāciju atgriezt atpakaļ un viņas vīrs būtu kopā ar viņu, kā arī attiecības ar draudzeni būtu tādas kā agrāk, vai viņa to vēlētos? Viņa uzreiz atbildēja, ka nē, jo pēc šī pārdzīvojuma esot ļoti daudz mācījusies un kļuvusi par citu cilvēku. Tātad patiesībā draudzene ar savu nodevību ir sievietei palīdzējusi uzsākt iet garīgās attīstības ceļu. Tā ir viena daļa no nodevības labās puses, bet galvenais labums, ko šajā situācijā palīdzēja sievietei piedzīvotā nodevība, bija izpratne, ka neviens viņai nepieder, ka mīlestība ir brīvība, to nevar ierobežot.
Nodevības labā puse ir tā, ka tā pievērš uzmanību ļoti svarīgai cilvēciskajai īpašībai – brīvībai. Ja sieviete vīru un savu draudzeni neuzskatītu par savu īpašumu, tad viņa neizvirzītu prasības kā viņiem jāuzvedas. Prasības ierobežo, brīvība necieš prasības. Tā vēlas radīt. Cilvēks, kurš otram ir devis brīvību, nepārdzīvo otra cilvēka rīcību, jo saprot, ka tā ir viņa brīvā griba, ka neviens to nevar ierobežot.
Mums nav tik viegli dot otram brīvību, jo esam tam pieķērušies. Tas cilvēcīgi ir saprotams, bet tieši tāpēc mums ir jāmācās atbrīvoties no pieķeršanās. Nodevība ļoti labi palīdz atbrīvoties no pieķeršanās. Tā ir vēl viena nodevības labās puses šķautne.
Ja mēs tagad paskatāmies uz nodevību kopumā, tad mēs saprotam, ka tai piemīt ļoti daudz laba attiecībā uz cilvēku, kurš ir nodots. Vai man izdevās saprotami jums izskaidrot šo mācību?
Autore: Elvita Rudzāte