Kā palīdzēt Indigo bērniem labi justies skolā, mājās un sabiedrībā? 10.02.2016
Sieviete jautā: Man ir sajūta, kā uzvedības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir skāris arī manu mīļo dēliņu. Ezoterikā tas ir tas pats Indigo
bērns, ja pareizi saprotu…Vēl mums nav uzstādīta diagnoze, bet man ir aizdomas un jūtos diezgan satriekta, jo tas jau tagad traucē skolā (7 gadi). Paši ar to sadzīvojam, bet skolā ir stingrība un mācību slodze. Palīdziet uzzināt manu un mana dēla dzīves mācību, ceļu un kā palīdzēt bērnam, ja viņš ir atšķirīgs, nesaprasts (pats to vēl neapzinās).
Lasu regulāri šo portālu un daudz esmu sapratusi, domājusi par garīgo tīrību, attīstību, nožēlojusi savas pieļautās kļūdas un pateicos jums par
palidzibu.
Elvita Rudzāte atbild: Vispirms es gribētu māti nomierināt par diagnozēm, kuras noteiks ārsti. Nekādā gadījumā nevajag bērnam sākt dot zāles, pirms nav izdarīts viss, ko vecāki var izdarīt, lai palīdzētu bērnam nomierināties un justies laimīgam. Diemžēl, mūsdienās skolotāji un psihologi vēl indigo un kristālisko bērnu īpatnības nepārzina un var negribot tiem nodarīt ļoti lielu ļaunumu, ja vecāki nav pietiekami stipri, lai aizsargātu savu neparasto bērnu. To es saku no savas personīgās pieredzes, jo arī man bija problēmas ar bērnu sākumskolā, kuram tika piedēvētas visbriesmīgākās diagnozes, līdz es pateicu ārstiem un psihologiem, ka ņemu bērnu savās rokās un pilnībā uzņemos par viņa veselību atbildību. Protams, es esmu ļoti stipra un nepakļaujos stereotipiskai domāšanai, citiem tas varētu nebūt pa spēkam, tomēr es zinu, ka šie bērni nākot iemiesojumā izvēlas stiprus vecākus, jo zina ar kādām grūtībām viņiem būs jāsastopas. Mans bērns arī ļoti atšķīrās un vēl jo projām atšķiras no citiem bērniem, viņš nav hiperaktīvs, bet pavisam savādāk raugās uz dzīvi. Kad es klases audzinātājai teicu, ka bērns ir ļoti dzīves gudrs, tad viņa noteica, ka ar to nepietiekot, lai mācītos skolā. Es neko skolotājai nepārmetu, jo viņa nezināja kā strādāt ar kristāliskajiem bērniem, tāpēc pati ņēmu aktīvu lomu, lai atrastu bērnam vispiemērotāko vidi.
Vispirms ir svarīgi pašiem vecākiem izprast sava bērna uzvedību un izjust viņa dvēseli. Tikai tad, kad mēs sapratām, cik mūsu bērnam ir svarīga mierīga un klusa vide, kura viņam bija mājās, bet nebija skolā, tikai tad mēs spējām atrast viņam vispiemērotāko skolu, kur šobrīd viņš jūtas ļoti labi un atzīmes arī ir ļoti labas, tā ir neliela lauku skola. Viņš sākumā ar cilvēkiem negribēja runāt, bet tagad piedalās skolas un novada daiļrunāšanas konkursos, pārstāv skolu olimpiādēs. Neviens nespēj noticēt, ka citas skolas pirmajā klasē pedagogi apsvēra viņu sūtīt uz specializēto skolu, kur mācās garīgi atpalikušie.
Ja bērns mājās jūt vecāku beznosacījumu mīlestību, tad viņam vieglāk ir sabiedrībā pārvarēt grūtības. Ar to es gribu teikt, ka prioritāri šādam bērnam ir ļoti svarīga pilnīga harmonija un mīlestība vecāku savstarpējās attiecībās, kā arī izjust, ka es varu būt pats, man nav jātēlo, vecāki vienalga mani sapratīs, mīlēs un pēc nepieciešamības mani aizstāvēs. Bērnam svarīgi ir izjust vecāku aizsardzības sienu, jo tad viņš nejūtas viens nonācis dzīves grūtībās.
Vecāku mācība ir iemācīties mīlēt bērnu tādu kāds viņš ir un neizvirzīt viņam prasības, ka viņam ir jābūt tādam kādi ir citi bērni. Tomēr tas nenozīmē, ka hiperaktivitāte ir normāla parādība. Tā liecina, ka bērnā ir milzīgas bailes “mani nemīl” un tāpēc ar hiperaktivitāti viņš vēlas piesaistīt sev uzmanību. Lai šo problēmu novērstu, vecākiem ir jāsāk strādāt ar piedošanas lūgšanu bērnam par visiem pārmetumiem un sarežģītajām attiecībām, kas bijušas pagātnē, par nepietiekamo uzmanību un mīlestības neapliecināšanu utt. Svarīgi ar bērnu pavadīt kopā laiku, spēlējot galda spēles, lasot pasakas un jauki pavadīt laiku brīvā dabā. Vēl es ieteiktu paņemt bērnam mājās kādu mājdzīvnieku par kuru viņam būtu jārūpējas un no kura viņš tiešām saņemtu beznosacījuma mīlestību.
Kad mājās visi apstākļi ir harmoniski, tad jāraugās, kas notiek bērna uzvedībā skolā. Vai ir izmaiņas? Varbūt skola nav piemērota? Šādiem bērniem labāk ir mācīties alternatīvā skolā, piemēram, Rīgā ir Brīvā Māras skola, Ādažos ir Brīvā Valdorfa skola, Ikšķilē ir Ikšķiles Brīvā skola, Siguldā ir Laurenču sākumskola u.c. Ļoti piemērotas šādiem bērniem ir mazās lauku skolas, kur skolotāji spēj izrādīt uzmanību katram bērnam.
Indigo bērni ir nākuši iemiesojumā ar noteiktu uzdevumu un viņiem piemīt noteikti talanti, lai īstenotu pirms iemiesošanās uzņemto misiju. Vecāku uzdevums ir darīt visu, lai bērns varētu īstenot savu misiju, bet pirms tam vecākiem ir jāsaprot kā palīdzēt bērnam. Tāpēc svarīgi vecākiem ir noteikt bērna talantus un palīdzēt viņam tos attīstīt. Īpaši tas attiecas uz hiperaktīviem bērniem, jo tad viņi visu savu enerģiju ieliks talanta attīstībā un būs mazākas problēmas skolā. Ja vecāki nespēj saprast kādus talantus bērnam attīstīt, tad var bērnu sūtīt uz dažādiem pulciņiem un vērot, kas viņam patīk un padodas vislabāk. Kamēr bērns nav pamēģinājis, arī viņam varētu būt grūtības noteikt to, kas viņam varētu patikt un ieraudzīt savus talantus. Nevajag bērnam pārmest, ja viņš maina pulciņus, jo tā notiek izzināšanas process. Kad viņš saskarsies ar aktivitāti, kas viņam ir svarīga, viņa sirds sāks gavilēt, acis spīdēs laimē. To es arī varu apliecināt, jo mans bērns profesiju izvēlējās jau 14 gadu vecumā, un es biju lieciniece, cik viņš bija laimīgs un starojošs, kad ar sirdi sajuta to, kas ir viņa uzdevums. Mans uzdevums ir palīdzēt viņam pārvarēt grūtības, lai viņš varētu apgūt izvēlēto profesiju.
Mīļie vecāki, nepadoties grūtību priekšā. Tieši šīs grūtības ir jūsu pārbaudījumi, kuri ir jāpārvar. Es zinu, ka vairāki vecāki saskaroties ar savu neparasto bērnu grūtībām, apzinājās savu kluso talantu un apguva pedagoģiju un šobrīd strādā alternatīvajās skolās. Tā kā bērni palīdz attīstīties arī saviem vecākiem, kas pilnībā attiecas arī uz mani, jo tieši pateicoties grūtībām, kas skāra manu bērnu, es sāku iet garīgās attīstības ceļu un tagad sniedzu palīdzību citiem.