Kāpēc dzīvē notiek tā: “gribēju kā labāk, sanāca kā vienmēr”? 13.02.2016
Didzis jautā: Nupat TV izskanēja ziņa par kādu nelaimi, kurā kāds kungs zaudēja kāju. Viņaprāt kāds baļķvedējs bija apstājies ceļmalā nedrošā vietā, lai uzkrautu baļķus, tādējādi apdraudot satiksmi. Kungs nolēmis apstāties un uzlikt avārijas trīsstūri, tādējādi cenšoties brīdināt citus par bīstamo situāciju, taču bija jau par vēlu. Kāds cits autovadītājs viņu notrieca un tā rezultātā kungs zaudēja kāju. Ko māca šādas situācijas, kad it kā gribot labu, sanāk pretējais? Ne velti tautā teiciens, “gribēja kā labāk, sanāca kā vienmēr”.
Elvita Rudzāte atbild: Visi nelaimes gadījumi rodas no dusmām. Es domāju, ka vīrietis bija sadusmojies uz baļķvedēju, kas mašīnu bija atstājis nedrošā vietā. Tā kā viņš labo darbu darīja ar dusmām, tad nelaime skāra tieši viņu.
Kājas simbolizē cilvēka apmierinātību ar virzību dzīvē uz priekšu. Tā kā nelaimes gadījumā cieta kāja, tas liecina, ka vīrietis nav apmierināts ar savu dzīvi, īpaši ar ekonomikas dabas jautājumiem. Nelaimes gadījums tikai atklāja vīrieša uzkrātos stresus. Ja viņam šādu stresu nebūtu bijis un viņš nedusmotos uz baļķvedēju, bet censtos pēc iespējas ātri novērst bīstamo situāciju, tad nelaime nebūtu skārusi viņu.
Šis gadījums mums visiem māca, ka veicot arī labus darbus, ir jākontrolē kādas ir mūsu emocijas un domas. Ikviens darbs ir jādara ar mīlestību. Visu, ko mēs darām ar dusmām, rada kaut kādu zaudējumu. Pat instrumenti saplīst, ja mēs strādājam ar dusmām.
Iedomāsimies citu piemēru: bērns ir atstāts mājās bez uzraudzības un ļoti raud. Jūs dzirdat bērna raudas, sadusmojaties uz viņa māti, kas viņu ir atstājusi un dodaties pie bērna. Vai bērns jūs pieņems? Nē, viņš no jums baidīsies, jo jūs sniegsiet viņam palīdzību, dusmojoties uz viņa māti.
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …