Sieviete jautā: Kāda mācība man jāapgūst šajā situācijā, lai es to palaistu prom, jo tā man rada milzu diskomfortu. Tas ir par skolām un skolotājiem, kas manī ievieš neticību sev, kautrību un sarkšanu.
Mācoties pamatskolā, pirmajā klasē es biju zinātkāra, pirmajās dienās atbildēju uz skolotāju jautājumiem, biju droša. Nez kāpec es skolotājai nepatiku, un viņa vienmēr domāja ka tās nav manas domas, ka es špikoju. Tā manī raisījās – izpatikšana un sarkšana. Arī pamatskolā, ja kāda meitene kaut ko negribēja darīt, vainoja mani. Man daudz padevās priekšmetu, bet skolotāja kaut kā mani mēģināja apklusināt, kad es teicu, tad
nedzirdēja, un sadzirdēja manu atbildi, tikai no cita bērna puses. Tas mani salauza, un es sāku baidīties paust savu viedokli. Pieminēšu, ka mani citreiz skolotāji sauca uzvārdā, par kuru visa klase smējās. Tas mani vairāk sadusmoja, un es centos par sevi neatgādināt, kaut vai zināju atbildi. Kad atkal dabūju labas sekmes, mūzikā, tad visi klases zēni mani izsmēja, un sacīja ka skolotājs manī ir iemīlējies. Lai to novērstu, es sāku skaļi uzvesties, izvedot skolotāju, lai viņš uz mani dusmotos, un citi nesmietos par mani. Tādējādi es sevi pati
gremdēju..
Kaut kas līdzīgs bija koledžā, arī tur uz manis pasniedzējas bija “uzēdušās” neparko ..tie kas klasē bļaustījās, tiem neko nepārmeta, kad es nokavēju vienu lekciju (jo autobuss pusceļā salūza), mani pazemoja pusstundu auditorijas priekšā un atkal atgriezās sarkšana un neparko galvenais. Es gribēju un sapratu vielu, uzstājos labi, bet man aizrādīja atkal..līdz atkal iebraucu kompleksu virteņos par sevi..kāpēc man, kas ir
klusa, kas netraucē, kad nevajag, bet atbild kad uzdod, pilda mājas darbus, cenšas mācīties un sasniegt mērķi, šādi pārmet skolotāji, mani
izsmejot, ignorējot vai pazemojot.
Saprotu, ka varbūt saistība ar pagājušo dzīvi..bet kā man justies labi, šeit un tagad, jo tas mani ļoti traucē, šī nepārliecinātība par sevi un sarkšana, jo es baidos no tā, ka mani atkal pazemos, visas klases priekšā. Vēl ir tā, ka runāju, man vienmēr šķiet ka esmu sliktāka, ka kāds ir labāks par mani, jo es esmu kā tāda teikt, “ko tad es””…
Elvita Rudzāte atbild: Visi cilvēki, kas mums dara pāri – izsmej, pazemo vai aizvaino, ir tikai mūsu skolotāji. Sievietei ir jāapgūst daudz mācības un jāatbrīvo stresi: bailes “mani nemīl”, vainas izjūta, vēlme izpatikt, lepnība un kauns. Visvairāk sievietei ir jāstrādā ar bailēm “mani nemīl” un vēlēšanos lepoties ar saviem panākumiem. Ja viņa iemācīsies piedot, mīlēt sevi un priecāsies par saviem panākumiem, nesalīdzinot sevi ar citiem, tad citi viņu nepazemos un neizsmies, bet pat, ja viņi to darīs, sievietei tas nesāpēs. Iesaku sievietei sākt apgūt Piedošanas mācību, klausoties to no pirmās nodarbības pēc kārtas, tad viņa labāk izpratīs savas neapgūtās mācības un vieglāk būs atbrīvoties no uzņemtajiem stresiem un negatīvajām īpašībām.
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …