Viss skaistais, kas ielīksmo sirdi un dvēselē rada prieka gaviles, ir Garīgs.

    — Satja Sai Baba

    Visam, ko mēs darām – vai labu vai sliktu, vai apzināti vai neapzināti – seko rezultāts.Tādēļ darīt labu ir nepieciešamība – lai sekas būtu labas.

    — Satja Sai Baba

    Dzīve nav vienvirziena kustība. Mums jābūt gataviem gan dot, gan ņemt.

    — Satja Sai Baba

    Esiet labi, dariet labu, redziet labu. Tas arī ir ceļš pie Dieva.

    — Satja Sai Baba

    Dievišķo var sasniegt vienīgi, pārstājot izcelt citu un slēpt savas kļūdas.

    — Satja Sai Baba

    Dieva īstās mājas ir cilvēka sirds. Dievam nav dārgāka tempļa par cilvēka sirdi.

    — Satja Sai Baba

    Kad jums parādīsies Mīlestības spēks, jūs iegūsiet visus spēkus!

    — Satja Sai Baba

    Ne jau tas, kas zākā, apvaino, bet gan tas, ko mēs uzskatām par apvainojošu; tāpēc tevi neizaicina nekas cits kā paša uzskati.

    — Epiktēts

    Centies mainīt pasauli, kaut mazliet! Saskati būtisko un palīdzi citiem! Nekaitē! Vienmēr domā, kā vari būt noderīgs!

    — Ričards Brensons

    Mūsu laikmetā ceļš uz svētumu noteikti iet cauri darbības pasaulei.

    — Dags Hammarskjolds

    Ja vēlaties vienmēr būt laimīgi, lūdziet labklājību citiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja kādam iespējams palīdzēt, kādēļ lai es par to justos nelaimīgs?Ja kādam nav iespējams palīdzēt, ko līdz būt nelaimīgam?

    — Šantideva

    Neskrien pakaļ pagātnei un nepazaudē sevi nākotnē.Pagātnes vairs nav. Nākotne vēl nav pienākusi. Dzīve rit šeit un tagad.

    — Buda

    Meditācijai un medicīnai ir vienas saknes – tas, kas dziedē, kas tevi padara veselu un pilnīgu, ir medicīna, bet augstākā līmenī – meditācija.

    — Senindiešu gudrība

    Nezinot, cik patiesība tuvu, cilvēki to meklē tālumā – cik žēl! Viņi līdzinās tiem, kuri, ūdens vidū stāvot, kliedz aiz slāpēm.

    — Hakuins

    Nepietiek ar zināšanu, mums tā jālieto praksē. Nepietiek ar gribēšanu, mums ir jārīkojas.

    — J.V. Gēte

    Jo lielāks ir spēks, kas piekritis tev kalpot, jo lielāko godprātību tas prasa no tevis.

    — Sokrats

    Mūsu šaubas ir nodevēji un liek mums pazaudēt labo, ko mēs varētu iegūt, liekot mums baidīties mēģināt.

    — Šekspīrs

    Mēs esam tādēļ, ka Dievs ir.

    — Emānuels Svēdenborgs

    Cilvēka dzīves mērķis un nolūks ir vienojoša zināšana par Dievu.

    — Oldoss Hakslijs

    Jaunais cilvēks būs mistiķis – vai viņa nebūs vispār.

    — Karls Rāners

    Mieru tu iegūsi vienīgi tad, ja pats to sniegsi!

    — Marija fon Ēbnere Ešenbaha

    Katra diena ir laba diena.

    — Budistu sakāmvārds

    Nedzen upi, ļauj tai plūst.

    — Āzijas gudrība

    Tajā acumirklī, kurā tu sapratīsi, kas patiesībā esi, visi šīs pasaules noslēpumi tev būs kā atvērta grāmata.

    — Bhagavadgīta

    Naids nekad nenovērsīs naidu- vienīgi mīlestība var pārvarēt naidu.Tas ir mūžīgs likums.

    — Buda

    Esi mīlošs, esi laipns, ej labestības ceļu.

    — Buda

    Neizglītotie savās likstās parasti vaino citus; iesācēji – paši sevi; pilnīgi izglītotie nevaino nedz kādu citu, nedz arī paši sevi.

    — Epiktēts

    Nav grūti mīlēt labu cilvēku. Grūti mīlēt cilvēku tādu, kāds viņš ir.

    — Juris Rubenis

    Viss, kas tev dzīvē ir vajadzīgs, ir tevī. Tu ieklausies savā iekšējā balsī, lai nevajadzētu iztaujāt nevienu citu.

    — Jozefs Kiršners

    Dvēsele vienmēr redz, ar ko slimo miesa. Ķermenis ir dvēseles templis, par ko jārūpējas.

    — Hipokrāts

    Stāvot pie jūras un tikai tajā lūkojoties vien, to pārpeldēt nevar.

    — Rabindranats Tagore

    Labāk ir pieņemt nepareizus lēmumus nekā neizlemt neko, jo no savas rīcības kļūdām tu vari mācīties.

    — Jozefs Kiršners

    Visi šķēršļi un grūtības ir pakāpieni, pa kuriem mēs kāpjam augšā.

    — Fridrihs Nīče

    Iziet cauri pasaulei, nedarot sevi pilnīgāku, ir tas pats, kas iznākt no pirts netīram.

    — Ališers Navoji

    Cilvēks kļūst vesels, neslēpjot savas slimības, nevis izliekoties vesels.

    — Juris Rubenis

    Reizi dzīvē laime klaudzina pie ikviena cilvēka durvīm, taču bieži vien šajā laikā cilvēks sēž tuvējā krodziņā un nedzird tās klauvējienu.

    — Marks Tvens

    Prāts pieder pats sev, un tas spēj pārvērst elli par Debesīm, bet Debesis par elli.

    — Džons Miltons

    Dzīves māksla ir prasme gaidīt. Ar varu atplēsts pumpurs nekad īsti neuzplauks.

    — Zenta Mauriņa

    Lai kāds būtu jūsu darbs, veiciet to kā ziedojumu Dievam.

    — Satja Sai Baba

    Prāts ir vienīgais laimes vai nelaimes, verdzības vai brīvības cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Kad jūs uz kādu norādāt ar pirkstu, tad atcerieties, ka trīs pirksti ir vērsti pret jums pašiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja jūs citos atrodat trūkumus, tad ar trīskārt saasinātu uzmanību vērsieties pret saviem trūkumiem.

    — Satja Sai Baba

    Patiess garīgums ir prasme atrast savas kļūdas un tās izlabot.

    — Satja Sai Baba

    Gudrība un citas cēlas īpašības rodas tikai sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Mēs varam sasniegt atbrīvošanu, izpildot savus pasaulīgos pienākumus, bet tikai tad, ja mūsu prāts vienmēr paliks iegremdēts Dievišķajā.

    — Satja Sai Baba

    Laime nav mērķis, bet pienākuma pildīšanas dabīgas sekas.

    — Pauls Dāle

    Cilvēka laime – viņa griba.

    — Gēte

    Laime padara priecīgu, nelaime – gudru.

    — Latviešu sakāmvārds

    Pasaules dvēseli baro cilvēku laime. Un arī to nelaime, ļaunums vai skaudība. Īstenot savu Likteni ir cilvēka vienīgais, patiesais uzdevums.

    — Paulu Koelju

    Laimi nes mīlestība, nevis patiesība.

    — Juris Rubenis, Māris Subačs

    Tici un dari, sevi un pasauli. Dari laimi, un būs laime.

    — Rainis

    Augstākā gudrība un laime ir dievišķas kārtības izprašana un piemērošanās tai.

    — Edvarts Virza

    Cilvēks, kas domā tikai par sevi un meklē visur izdevīgumu, nevar būt laimīgs. Gribi dzīvot sev – dzīvo citiem!

    — Seneka

    Nemeklējiet laimi pasaulē, laime ir jūsos pašos, esiet uzticīgi sev.

    — Ērihs Marija Remarks

    Vēlēšanās kalpot vispārības labā jāpadara par dvēseles nepieciešamību, par priekšnoteikumu personiskajai laimei.

    — Antons Čehovs

    Laime ir ar tikumību apvienota labklājība.

    — Aristotelis

    Cilvēks vairo savu laimi par tik, par cik viņš dara laimīgus citus.

    — Bentams

    Labākais veids, kā atbrīvoties no ienaidnieka, ir apzināties, ka viņš nav tavs ienaidnieks.

    — Buda

    Dari to, kas nes svētību, nevis savā labā, bet tādēļ, lai visas Visuma būtnes darītu laimīgas.

    — Buda

    Bailes dzīvot un bailes mirt aizver laimei vārtus.

    — Drukpa Rinpoče

    Lietas rodas un atkal izzūd. Laimīgs ir tas, kas to vienkārši mierīgi vēro.

    — Buda

    Ja vēlies zināt savu nākotni, tad aplūko sevi tagadnē, jo tā ir cēlonis tavai nākotnei.

    — Buda

    Ceļš uz prieku ved caur laipnības izrādīšanu, spēcinot sirdi ar līdzcietību.

    — Buda

    Vislaimīgākais cilvēks ir tas, kas dāvā laimi vislielākajam cilvēku daudzumam.

    — Didro

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu sakāmvārds

    Nedzenies pēc laimes: tā vienmēr atrodas tevī pašā.

    — Pitagors

    Kurš ir laimīgs? – Tas, kura miesa ir vesela, gars mierīgs un izkopj savas dotības.

    — Taless

    Dzīve – tas ir ceļš mājup.

    — Melvils

    Lielā māksla dzīvot laimīgi slēpjas spējā dzīvot tagadnē.

    — Pitagors

    Dzīve gūst savu bagātību no pasaules, bet nozīmi no mīlestības.

    — Tagore

    Dzīvot vajag tā, lai nevajadzētu nāves baidīties un arī tās vēlēties.

    — Tolstojs

    Tur kur ir sirds, mīt arī laime.

    — Poļu sakāmvārds

    Īstu jēgu atminam, kad mūsu “es” kalpo mazajam “tu”, tuvcilvēkiem, un lielajam “Tu” – Dievam.

    — Zenta Mauriņa

    Laime ir ceļa redzējums. Laime ir perspektīva. Bet šim ceļam ir jēga tikai tad, ja tas ved uz kopību ar cilvēkiem, un domu un jūtu bagātību.

    — Saulcerīte Viese

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu gudrība

    Runā, ka pilnīgai laimei cilvēkam ir nepieciešamas tikai dažas lietas: kāds, kuru mīlēt, darbs, ko darīt, un kaut kas, uz ko cerēt.

    — Toms Bodets

    Skaistums nav ķermenī, to rada raksturs un šķīstība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēku bez rakstura nevar nosaukt par cilvēku. Viņš ir tikai dzīvnieks.

    — Satja Sai Baba

    Raksturs ir cilvēka patiesā rota, tā pazaudēšana ir visu viņa ciešanu un bēdu cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tāds, kuram ir stiprs raksturs.

    — Satja Sai Baba

    Īsts humānisms pastāv vienīgi domu, vārdu un rīcības saskaņā.

    — Satja Sai Baba

    Tas, kurš saglabā harmoniju savās domās, vārdos un darbos, ir Patiess Cilvēks.

    — Satja Sai Baba

    To, kurš ir izpratis Dieva vienoto dabu (bez duālisma), var uzskatīt par Patiesu Cilvēcisko būtni.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tas, kurš apzinās cilvēcei piemītošo Dievišķumu.

    — Satja Sai Baba

    Lai kādu ļaunumu tu otram nodarītu, tu to nodari vispirms sev.

    — Ričards Bahs

    Piepildi dzīvi ar to, ko vienmēr esi sapņojis darīt, un tev vairs neatliks laika justies slikti.

    — Ričards Bahs

    Izvairies no problēmām, un tu nekad tās nepārvarēsi.

    — Ričards Bahs

    Vēlies nākotni bez grūtībām? Kāpēc gan tu parādījies šajā laikā un telpā, ja nevēlies saskarties ar grūtībām?

    — Ričards Bahs

    Tava misija ir soļot pa gaismas taku, lai cik melna nakts valdītu visapkārt.

    — Ričards Bahs

    Tavas iedzimtās īpašības ir atkarīgas no jūtām, kādas tu turi savā sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Nekad nerunā nepatiesi vai ar mērķi kādu sāpināt.

    — Satja Sai Baba

    Mūsu raksturs atspoguļojas mūsu vārdos, uzvedībā un ikdienas darbos.

    — Satja Sai Baba

    Lai atbrīvotos no ego, ir jākontrolē savas pasaulīgās domas un jūtas.

    — Satja Sai Baba

    Dariet citiem to, ko vēlaties, lai citi darītu jums.

    — Satja Sai Baba

    Līdzjūtība ir patiesa dievlūdzēja raksturīgākā īpašība.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā īpašība, kas tiek gaidīta no dievbijīgā, ir iecietība.

    — Satja Sai Baba

    Lepnība un iedomība ir vispeļamākās īpašības.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēkam ir dota Dievišķā gudrība, lai viņš ieraudzītu savu patieso būtību.

    — Satja Sai Baba

    Galva ir slikto domu avots, sirds – cēlo domu avots.

    — Satja Sai Baba

    Nepietiek paziņot, ka jūs esat šķīsti. Tā būs taisnība, ja citi to teiks.

    — Satja Sai Baba

    Domu, vārdu un rīcības vienotība ir Patiesa Cilvēcība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēks var iekarot visu pasauli, kad viņa domas ir šķīstas.

    — Satja Sai Baba

    Tu neiemantosi cieņu, ja tavas domas būs pretrunā ar taviem vārdiem.

    — Satja Sai Baba

    Nekad savu domu nepārvērt rīcībā steigā.

    — Satja Sai Baba

    Sirdij ir jābūt tik mīkstai kā sviests. Prātam ir jābūt tik vēsam kā mēnesgaisma, un runai ir jābūt tik saldai kā medus.

    — Satja Sai Baba

    Prāta līdzsvars ir Patiesas Cilvēciskās būtnes galvenā pazīme.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēka svētums dara viņu labu.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā darbība, kurā cilvēkam jāiesaistās, ir kalpošana citiem cilvēkiem.

    — Satja Sai Baba

Redzes traucējumu un acu slimību cēloņi 07.12.2013

Fragments no topošās Elvitas Rudzātes grāmatas “Ķermeņa filosofija” sērijā “Piedošanas mācība”.

Redze medicīnas skatījumā

Redze ir bioloģisku norišu kopums, ar kurām cilvēka organismā notiek apkārtējās vides priekšmetu izstarotās vai atstarotās gaismas uztvere un analīze.

Redzes sajūtas sniedz informāciju par priekšmetu formu, lielumu, krāsu un dod organismam iespēju pareizi orientēties sarežģītajos un mainīgajos ārējās vides apstākļos. Redzes sajūta rodas tikai tad, ja normāli funkcionē redzes analizators.
Acs ābola caurspīdīgās daļas (radzene, priekšējās kameras šķidrums, lēca, stiklveida ķermenis) sakopo krītošo gaismu uz tīklenes un veido uz tās īstu, apgrieztu un samazinātu apskatāmā priekšmeta attēlu. Gaismas uztvere notiek tīklenes fotoreceptoros – nūjiņās un vālītēs, kuras satur redzes pigmentus. No receptīvo lauku lieluma atkarīgs redzes asums, jo, lai izšķirtu telpā divus apskatāmā priekšmeta punktus, to attēliem jāprojicējas uz dažādiem tīklenes receptīvajiem laukiem.

Tīklenes centrālajā apvidū veidojas krāsu redze.
Redzes traucējumi visbiežāk saistīti ar acs ābola caurspīdīgo struktūru defektiem. Tuvredzības gadījumā lēcas lauztspēja ir tik liela, ka nav iespējams uz tīklenes fokusēt starus no tāla priekšmeta un tā attēls veidojas tīklenes priekšā. Tālredzības cēlonis ir pretējs – pavājināta lauztspēja, tāpēc stari no tuviem priekšmetiem fokusējas aiz tīklenes.

Redzes funkcija ir atkarīga no:

  1. Acu muskuļu nervu jutīguma;
  2. Citu acu audu nervu jutīguma;
  3. Nerviem, kas savieno acis ar centrālo nervu sistēmu.

Redze garīgajā skatījumā

Acis ir Dvēseles spoguļi jeb sajūtu orgāns, kas pasauli spēj  redzēt divējādi:

  • Pareizi jeb daudzpusēji,
  • Nepareizi jeb vienpusēji.

Kas pasauli redz īstajā gaismā, tas neraud  un tam acis neslimo. Kas pasauli redz aplami, tas ārēji var raudāt vai neraudāt, bet agri vai vēlu viņa acis saslimst.

Redzes traucējumi rodas, ja nesakārtotie sīkumi izsauc asaras un traucē jums dzīvot, bet jūs negribat, lai tā dēļ izraisītos strīds, jo negribat kļūt par sliktu cilvēku.

Sīkumu saskatīšanas asums mazinās, un cilvēks lasīšanai un rokdarbiem uzliek brilles, tā ir tālredzība. Tieši pretēja ir tuvredzība. Tas ir jauniešiem raksturīgs redzes traucējums. Ja kādam saka, ka viņš neredz tālāk par savu degungalu, tas norāda uz egoismu un ir īpaši aizvainojoši. Jo ievērojamāks vēlas būt jaunais cilvēks, jo mazāk viņš atzīst, ka neprot raudzīties dzīves tālumā, jo bezcerīgāka ir viņa briļļu  mīnusu samazināšanās. Briļļu mīnusi nepalielinās tiem, kuri attīsta savu piesardzību. Pienākuma izjūtas audzēšana iedarbojas tieši pretēji.

Kas ir tuvredzīgs (neredz tālumā), tas baidās lūkoties tālumā. Viņš baidās no nākotnes, un tas izraisa īgnumu un dusmas. Atbrīvojiet savas bailes, tad sevī attīstiet priekšnojautas, intuīciju.

Kas ir tālredzīgs (neredz tuvumā), tas pārspīlē savus labos nolūkus. Viņš grib tālu redzēt, citiem vārdiem, grib dabūt daudz un uzreiz, bet nevēlas saskatīt mazo. Dzīvē pirmām kārtām jāiemācās priecāties par sīkumiem, tad dzīve varēs uzticēt cilvēkam lielo. Ja cilvēks pieprasa, lai citi, arī valsts, nodrošinātu nākotni, viņam pasliktinās redze, jo viņš nu reiz nesaskata, ka ikvienam pirmām kārtām pašam jākārto sava dzīve. Viss sākas ar domāšanas veidu, tad jāpaskatās sev pie kājām un tikai tad jālūkojas tālēs. Jāatbrīvo bailes un neapmierinātība, kas saistītas ar nākotni, lai nākotne varētu tuvoties.

Ja māte tēlo mocekli, kas cieš tēva rīcības dēļ, un bērns uzskata to par patiesību, tad bērns nemaz nevēlas redzēt vīriešu pasauli, un viņš neredz ne tālu, ne tuvu. Pieauguša cilvēka sievišķīgā sevis žēlošana un sieviešu žēlošanās dara to pašu. Viņu acis bojā vēl tas, ka, žēlojot sievietes un sieviešu asarās vainojot vīriešus, viņi grib apliecināt savu materiālo gudrību un vīrišķīgo piesardzību. Sieviete, kas grūtniecības un dzemdību laikā sevi žēlo, rada bērnam tuvredzību, kas dzīves gaitā, redzot mātes asaras, tikai pieaug. Tēva sevis žēlošana un tēva žēlošana rada traucējumus bērna redzei tuvumā (tālredzība). Atbrīvojot sevis žēlošanu un nožēlojamo situāciju, bērna redzi noteikti var uzlabot.

Redzes zudumu ar gadiem izraisa nevēlēšanās redzēt dzīves kaitinošos sīkumus. Kas pārstāj sevi izniekot sīkumos, un gadiem ejot, novērtē laiku, var gadu desmitiem lietot viena un tā paša optiskā stipruma brilles. Bet, ja gados vecāks cilvēks nepievērš uzmanību dzīves sīkumiem, jo nevēlas tiem vairs piešķirt nozīmi, redze kļūst labāka. Kas ir sīkums? Viss, kas jums ir maznozīmīgs.

Jo vairāk citi sevis žēlotāji jums nepatīk, jo sarkanākas kļūst jūsu acis tikai no citu raudāšanas, rūkšanas, neapmierinātības vien. Ja esat sevis žēlotāja upuris, tad katra asara pazemo jūs, un acis no dažām asarām var iekaist.

Pazemojums rada acīs iekaisumu. Jo vairāk ienīstat savu pazemojumu un negribat to redzēt, jo ātrāk iekaisums pāraug kādā citā smagākā slimībā, kas atņem jūsu vēlmēm acu gaismu.

Acu muskuļu jutīgums samazinās no tā, ka cilvēks padara sevi trulu pret to, ko negribas redzēt vai ko ir kauns skatīties. Pilnīga nevēlēšanās redzēt savus tuviniekus neļauj redzēt tuvumā. Neviens nepārstāj vienkārši tāpat gribēt redzēt mīļus tuviniekus. Tikai tad, kad mīļie tuvinieki ir noveduši pacietību līdz galējai robežai, var rasties šāda nevēlēšanās. Ja mīlat savus vecākus, dzīvesbiedru vai bērnu, taču nevēlaties, jo nespējat vairs skatīties uz viņu nožēlojamo situāciju, pārstājat redzēt tuvumā. Vispirms tā vienmēr ir ar vecākiem saistīta problēma. Ja vēlme redzēt, lai būtu labs, un nevēlēšanās redzēt, lai būtu labs, sacenšas savā starpā, tad acīs ir spriedze. Varbūt pastāvīga spriedze, pie kuras pierod tā, ka citāda dzīve nemaz nav iedomājama.

Acis atspoguļo aknu stāvokli, t.i., redze vienmēr ir saistīta ar aknu stāvokli. Aknas simbolizē valsti jeb sabiedrību. Aknas ir dusmu un naida koncentrētājas. Jo vairāk cilvēks baidās no sabiedrības viedokļa, jo vairāk tiek nogalinātas viņa aknas, kas nogalina arī redzi.  Acis ir tā vieta, kur atbrīvojas skumjas. Kas aiz skumjām un žēluma pret sevi kļūst naidpilns, tam saslimst acis ar neizārstējamām slimībām.

Kas rada jucekli dzīves pareizajā kārtībā un sāk ar to, ka dara labu citiem, tas citos pamana arvien pieaugošu slikto. Un, kad tas vairs nav izturams, palīgā nāk ķermenis, kas izpilda cilvēka vēlmi to visu neredzēt. Jo vairāk sliktā cilvēks pamana dzīvē, ko nevēlas redzēt, jo spēcīgāk pasliktinās viņa redze. Redzes zudums saka: „Mīļo cilvēk! Tu kļūdies, bet es tev palīdzēšu tādējādi, ka tu sāksi citus sliktāk redzēt, lai tu varētu pievērsties sev. Iespējams, ka tad tu iemācīsies pret citiem izturēties daudz labvēlīgāk.” Diemžēl aklie nevēlas mainīt savu noliedzošo attieksmi pret pasauli. Viņi uzskata, ka tiem ir tiesības likt redzošajiem labi pret sevi izturēties, bet, kad pret viņiem labi izturas, aklie neuzņemas atbildību par sekām, jo tiem nav ne jausmas, ko nozīmē atbildība. Jo vairāk dusmu un naida par savu bezspēku sakārtot paša dzīvi uzkrājas aknās, jo pamatīgāk slimo acis. Jo tuvāk  ir ļaunuma kritiskā robeža, jo sliktāka redze. Ļaunums ir mērķtiecīgas dusmas jeb atriebība. Pilnīgi zaudējot redzi, dīglī tiek iznīcināta potenciālā atriebība. Tādējādi tiek izpirkts karmiskais parāds, un jauns karmiskais parāds nerodas. Tātad tas arī ir labais.

Jo ātrāk bojājas jūsu redze, jo vairāk ļaunuma jūsos apslēpts, jo jūs baidāties  tam stāties pretī. Jums nav ne jausmas, cik ļaunuma esat sevī sakrājis. Patiesību pauž ķermenis, kurš nekad nemāna.

Ja bērns piedzimst akls, tas nozīmē, ka viņa  iepriekšējās dzīves lepnība ir bijusi īpaša vērtība gan garīgā, gan fiziskā izpratnē. Viņš lepojies ar savu vērīgumu, taču aizmirsa ņemt vērā to, ka skatiens aiz muguras nesteidzas jeb var palikt kaut kas nepamanīts. Telpu aiz muguras un nākotnes telpu redz trešā acs jeb garīgais vērīgums, kas tiek iepazīts tad, ja cilvēks ar acīm nepieķeras mērķim. Sīkums, kas palicis nepamanīts, cilvēkam, kas lepojas ar īpašu vērīgumu, var būt liels kauns, kas nogalina tā, ka cilvēks nespēj saprast, kas noticis. Sev piedot viņš noteikti nav paspējis. Ja būtu paspējis, tad nākamajā dzīvē neierastos akls.

Bērnam redze cieš, ja viņš tiek audzināts par kautrīgu cilvēku, un kautrīgums tiek uzskatīts par tikumu, tīrību, skaistumu.

Asaras simbolizē skumjas, kuras izraud. Skumjas ir dusmu enerģija. Tāpēc ar asaru palīdzību var šo to panākt. Raudošs cilvēks sev pievērš uzmanību, viņam vaicā, kā var palīdzēt, un – palīdz. Ar asarām citiem var likt dancot pēc  savas stabules. Ar asarām cilvēkus var ietekmēt līdz brīdim, kamēr tos šādi vairs neaizkustināt. Asaras lūdz, diedelē, apvaino, uzbrūk, ar asarām pat vēl ļaunu. Tomēr raudātājs nevēlas redzēt, ka ar asarām viņš otram dara sliktu. Tā viņš tikai grib pierādīt, ka ir cietējs, ka otram ir jāmainās, pat ja runa ir par kādu trešo personu. Ja cilvēks pie vēlamā nav ticis, viņš raud aiz sarūgtinājuma. Bet, ja gribēto saņem, raud aiz prieka. Aizkustinājuma asaras tās pašas prieka asaras vien ir. Tomēr arī šīs asaras ir dusmu izpausme,  jo aiz prieka slēpjas skumjas, ka dzīve parasti nepavisam nedāvā prieku.

Aktīvi raudošie, kas raud ar asarām, mēdz būt divu veidu:

1)      Tie, kas spēj izraudāt visu;

2)      Tie, kas raud, bet raudāt neprot.

Cilvēki, kas prot raudāt, raud tā, ka burtiski slīkst asarās. Pēc tam kārtīgi izslauka acis, un vairs pie labākās vēlēšanās nevar pateikt, ka cilvēks nesen raudājis. No asarām ap sirdi kļuvis vieglāk. Šai labajai pusei ir arī sava sliktā puse: sarūgtinājumu aizskalodams ar asarām, cilvēks arvien biežāk sāk izmantot šo līdzekli un beigu beigās novārdzina acis vai pat visu ķermeni. Skumjas rodas arvien no jauna, jo raudošais nesaprot dzīvi. Asaras saasina redzi un nevairo gudrību.

Cilvēki, kas raud, taču raudāt neprot, ir ļaudis, kas par varītēm izspiež no sevis pāris asariņu un tad pāris dienu staigā ar nokārtu galvu, kaunoties rādīt no asarām pietūkušās acis.

Cilvēkam, kuram raustās acs plakstiņš, Dvēsele jūtas neaizsargāta, t.i., cilvēkam ir izjūta, ka viņam jābūt ir nepārtrauktā “kaujas gatavībā”, lai sevi aizstāvētu no uzbrukuma. Cilvēks nevar aizvērt acis, jo viņam jābūt modram. Tas nozīmē, ka Dvēselē ir trauksme, cilvēkam ir uzmanīgi jāvēro, lai tikai viņam kāds neuzbruktu. Cilvēks baidās skatīties uz tādu dzīvi, kāda tā ir, tāpēc cilvēks nespēj iekšēji atpūsties. Bailes no uzbrukumiem nav fiziskā līmenī, bet gan garīgajā līmenī, t.i., cilvēks nebaidās no fiziska uzbrukuma, bet baidās no emocionāla uzbrukuma.

Ja raustās acs kreisais plakstiņš, tas nozīmē, ka cilvēks baidās no kāda vīriešu dzimuma pārstāvja uzbrukumiem, kuri var būt saistīti ar materiālo dzīvi. Ja raustās labās acs plakstiņš, tad problēma ir vairāk saistīta ar mīlestību. Cilvēkam ir izjūta, ka kāds apdraud viņa iekšējo mīlestību, ka kāds nesapratīs viņa iekšējo mīlestību.

Miežagrauds acī rodas, ja cilvēks skatās uz dzīvi ļaunām acīm, dusmojoties uz kādu.

Acu slimības rodas, ja skumjas ar asarām vai citādi netiek pilnīgi izvadītas. Tur, kur pastāv pazemojums, pastāv arī skumjas. Skumju otra puse ir cietsirdība. Tie, kas skumjas nomērdējuši, nevar paraudāt.

Skumjas un bezspēcīgs naids par to, ka cilvēks nespēj iegūt to, pēc kā viņš alkst, apspiešanas dēļ pārvēršas par sevis žēlošanu, kas noteikti kaitē arī acīm. Acu funkciju traucējumus izraisošai sevis žēlošanai ir gan lokāla, gan vispārēja iedarbība:

  1. Redzes pasliktināšanās ir sevis žēlošanas lokālās sekas, kas rodas no tā, ka no ziloņa radāt mušu. Jo vairāk vispārīgo uztverat personiski, jo vairāk tas jums ir kā skabarga acī, un jo mazāk jūsu acis saskata tālāk par degungalu.
  2. Dzīves spēka samazināšanās ir sevis žēlošanas sekas, kas rodas no tā, ka no mušas izpūšat ziloni.

Pārāk lielas nozīmes piešķiršana vērīgumam un visa redzēšanai rada īpaši lielu kaunu situācijās, kad nav pamanīts sīkums, un tam var sekot redzes pasliktināšanās. Kas pasaulē saskata tikai slikto, un viss apkārt notiekošais liek liet asaras, jo cilvēks negrib redzēt briesmīgo dzīvi, tam reiz jākļūst aklam, jo tā viņš ir gribējis. Acu slimību hronisko izmaiņu procesā, īpaši sacietēšanas procesā, liela  loma ir kauna izjūtai. Liels izmisums par to, ko redzot jākaunas, var padarīt cilvēku aklu.

Izvalbītām acīm jeb tireotoksikozei raksturīga acu bolīšana uz pasauli neuzticībā, aizdomīgumā un kritiskumā. Šie cilvēki  paši uzskata, ka ir līdzsvaroti, tāpat domā arī citi, tomēr viņu klātbūtnē citi nejūtas labi. Viņu allaž kā stīgai uzvilktais iekšējais spriegums padara  slimus gan pašus, gan apkārtējos, īpaši mājiniekus. Šo cilvēku pašvērtējums, kā arī citu vērtējums ir ciets kā klints. Viņu attieksme pret pasauli, kuras neatņemama sastāvdaļa ir arī cilvēki, ir toksiska, indīga. Lielās, skaistās acis, pieaugot dusmām, nemanāmi kļūst izvalbītas. Tas ir uzbrukums. Šādu skatienu grūti izturēt.

Ja plīst acs asinsvadi, tas nozīmē, ka cilvēks citos saskata ļaunprātību, bet neredz pats savu ļaunprātību. Ar redzes zudumu ķermenis it kā saka: „Tagad tev ir slikti, un tāpēc tu nespēsi atriebties tā, kā būtu gribējis. Nedrīkst sodīt nevainīgos. Problēmas būtība ir tava izpratne. Viņi neizturējās pret tevi slikti. Viņi māca tev dzīves  mācību stundas.”

Asinsizplūdums acī simbolizē atriebības enerģiju. Acu pamatnes asinsvada jeb tīklenes plīsuma rezultātā radies asinsizplūdums padara aci aklu. Asinsizplūdums acī nozīmē, ka cilvēks uz kādu ir ļoti sadusmojies un domās radījis atriebības plānu, kas nekad netiks īstenots. Ja cilvēks sadusmojies dodas gulēt un domās izperina atriebības plānu, kuru pirms aizmigšanas it kā noskatās gara acīm, tad šādi cilvēks aizmieg kā vērsis asinīm pieplūdušām acīm, kurš neieredz savu mocītāju, neciezdams to ne acu galā. Plānais asinsvads neiztur asins pieplūdumu un pārplīst. Ilgošanās pēc atriebes nav vienkārša sadusmošanās. Tas ir naids. Šāds ienaids padara cilvēku aklu.

Acs kristāliņa zilgana saduļķošanās ir slimība, kuru sauc par glaukomu. Tai ir raksturīgs paaugstināts acs iekšējais spiediens, un, ja to neizdodas pazemināt, rodas aklums. Bieži cilvēks gadiem ilgi cieš no galvassāpēm, un, kad beigu beigās tiek konstatēta glaukoma, viņš sadusmojas uz ārstu. Patiesībā galvassāpes un glaukoma ir blakus posmi skumju palielināšanās procesa ķēdītē. Tātad glaukoma ir saistīta ar skumjām, kuras ir apspiestas, netiek izraudātas un pārvēršas atriebtkārē. Cilvēks, kas pieļauj kļūdu un tiek pie glaukomas, pēc operācijas atveseļojas, ja tic ārstu spējai palīdzēt. Un, ja vēl viņš sevi uzskata par laimīgu un nekādi nevar beigt priecāties par dzīvi, ko tam atkal dāvājušas ķirurga rokas, tad redze uzlabosies vēl vairāk. Bet tas, kurš operāciju uztver slimīgi un sāk gausties, ka pēcoperācijas rētas tā arī paliks un redze tik un tā neatjaunosies, tam mikroskopiskās rētas nekur nepazudīs. Skaidrs, ka arī redze neuzlabosies. Bet pacientus, kuru attieksmi pret dzīvi caurstrāvo noteikts noliegums „kaut manas acis to visu nebūtu redzējušas”, vai tos, kas operācijas priekšvakarā joprojām karsti strīdas ar savu ienaidnieku, vispār nevajadzētu operēt, pirms emocijas nav noplakušas. Cietsirdība rada brūci, savukārt atriebtkāre rada asiņošanu. Ja pēc operācijas notiek iekšējais acs asinsizplūdums, tad nelaimīgi ir gan ārsti, gan pacients. Ja radusies asiņošana, tad jo ātrāk pacients pārstāj meklēt svešas kļūdas, jo ātrāk asinsizplūdums uzsūcas. Un, ja palūgs piedošanu savai slimajai acij, tad atveseļosies vēl ātrāk.

Tātad glaukoma (lēcas pārkaļķošanās) rodas tad, ja cilvēks vēlas stāvēt pāri skumdinošiem sīkumiem kā virspusīgām dzīves lietām. Jo pārliecinātāks cilvēks ir par savu pasaules uzskatu pareizību, jo bezcerīgāka ir viņa glaukomas prognoze.

Katarakta nozīmē, ka cilvēks negrib redzēt to, kas ir apkārt.

Labās acs muskuļu paralīze rodas, ja jūs diendienā no rīta līdz vakaram esat spiesti redzēt savu pastāvīgi raudošo māti, kurai nav citu problēmu kā vien sevis žēlošana. Ja jūs esat pastāvīgi atrisinājuši visas viņas laicīgās problēmas, tad jums var rasties labās acs muskuļu paralīze. Plakstiņš kā aizkars karājas acs priekšā, un brilles šeit nelīdzēs. Jūsu vēlme būt labam bērnam, jo kas zina, cik ilgi māte vairs dzīvos, apspiež jūsu vēlmi ļauni iekliegt mātei patiesību tieši sejā, lai viņa beidzot pārtrauktu ar savām asarām grauzt jūsu Dvēseli. Inteliģents ļaunums, kuru būtu vajadzējis atbrīvot, iedarbojas kā inde, kas radīja jūsu acs muskuļu paralīzi. Kad vēlme pārvēršas darbos, par kuriem ir ļoti jākaunas, slimība ir galīgi nostiprinājusies un nekur nepazūd, kamēr atbrīvojat savu kaunu. Ja jūs būtu ievērojuši pirms tam jūtamo  smaguma izjūtu, nogurumu, raupjumu, dauzīšanos vai rakstīšanos acīs un plakstiņos un izdarījuši secinājumus, nelaime nebūtu atnākusi. Ja tūlīt izlabojat savu kļūdu, paralīze pazūd.

Tieši analoga problēma ar tēvu, vīru, dēlu, vīriešu dzimumu rada kreisās acs muskuļu paralīzi. Muskuļu paralīze pati par sevi vienmēr ir nervu vai  nervu centru bojājums. Nervi vienmēr ir saistīti ar minerālvielu vielmaiņu. Ķermenis visvarāk minerālvielu izdala ar sviedriem, pēc tam seko asaras.  Optimālais asaru daudzums noregulē normālu minerālvielu saturu acīs. Ja asaru ir pārāk daudz, acu nervi zaudē pārāk daudz minerālvielu. Muskuļu jutīgums ir atkarīgs no muskuļos esošā šķidruma daudzuma un kustīguma. Par normu lielāks vai mazāks šķidruma daudzums traucē kustīgumu. Redzes funkcija ir noteikti saistīta ar nerviem. Minerālvielu daudzums ir atkarīgs no šķidruma kustības. Tam, kurš pārāk bieži raud,  parasti acīs ir vairāk ūdens nekā nepieciešams, un minerālvielu ir mazāk nekā vajadzīgs. Ūdens saglabājas kā rezerve  – katram gadījumam,  kas zina, kad asaras atkal būs vajadzīgas. Minerālvielu ir mazāk, jo ūdens tās izskalo laukā. Tā kā katram kristālam ir attiecīgas dzīves patiesības enerģija, tad attiecīgās minerālvielas  kristālu mazais skaits liecina, ka cilvēkam attiecīgā dzīves patiesība nav vajadzīga, jo viņš vēlas ar asarām apliecināt, ka viņš ir nelaimīgs. Lai citām ķermeņa daļām nepietrūktu minerālvielu, ķermenis ierobežo minerālvielu padevi acīs. Ieradums raudāt funkcionē refleksu līmenī. Tāpēc, ja raudātājs attiecīgajā brīdī neraud, tad viņa acīs un tālāk jau rodas pieplūduma sajūta, kas liek viņam atkal sākt raudāt. Ja cilvēkā nav ticības, tad viņam nevar ticēt vai uzticēties, jo viņš neredz pasaules patiesības tādas, kādas tās ir. Žēlošanās brīdī viņš redz visu, kas nav vajadzīgs, taču neredz to, kas būtu vajadzīgs.

Acu izžūšana ir kauns redzēt. Tam, kurš grib, lai tas maksā ko maksādams, stāvēt pāri asarām, acīs ir it kā neredzama prese, kas izpresē ūdeni, atstājot tikai  akmeni, kas pamazām arvien vairāk sacietē. Tas nozīmē: acu sklerotiskās izmaiņas, kas sākumā ir irdenas, vēlāk  kļūst arvien cietākas, taču acīm  tas nozīmē akluma iestāšanos. Ja acu izžūšanu nesaprot pareizi un apspiež ar zālēm, tā paplašinās acu iekšpusē.

Sklerotiskas izmaiņas acīs rodas no lepnības par to, ka cilvēks spēj stāvēt pāri asarām. Tas var radīt aklumu. Pārāk liela minerāļu sakrāšanās acīs rada nervu impulsu pārsūtīšanas traucējumus, jo nervu impulsiem arvien vairāk jākustas kā pa akmeņiem. Tas nozīmē: kristālu uzkrāšanās ir dzīves patiesības sakrāšanās un palikšana, kas kļūst par savas taisnības pieprasīšanu. Šāds cilvēks tic tikai savām acīm, kas redz dzīves ārējo formu.

Acu pamatnes pārkaļķošanās jeb skleroze rodas tad, ja cilvēks skumst par savas dzīves galvenajām jeb īpaši svarīgajām lietām, kas patiesībā arī ir svarīgas, taču viņš vēlas vīrišķīgi stāvēt pāri skumjām. Tas nozīmē, ka acu pamatnes filigrānie, maigie un jutīgie audi kļūst par robustiem un cietiem akmeņiem. Acu pārkaļķošanās ir lepošanās, sevis uzskatīšana par labāku, pastāvīga norādīšana uz citu sliktumu, citu kaunināšana par to.

Acu vēzis rodas, ja cilvēkam ir pastāvīgs prieks, raugoties uz citu cilvēku ciešanām, un skumjas par to, ka paša ciešanas no tā nemazinās.

Autore: Elvita Rudzāte