Viss skaistais, kas ielīksmo sirdi un dvēselē rada prieka gaviles, ir Garīgs.

    — Satja Sai Baba

    Visam, ko mēs darām – vai labu vai sliktu, vai apzināti vai neapzināti – seko rezultāts.Tādēļ darīt labu ir nepieciešamība – lai sekas būtu labas.

    — Satja Sai Baba

    Dzīve nav vienvirziena kustība. Mums jābūt gataviem gan dot, gan ņemt.

    — Satja Sai Baba

    Esiet labi, dariet labu, redziet labu. Tas arī ir ceļš pie Dieva.

    — Satja Sai Baba

    Dievišķo var sasniegt vienīgi, pārstājot izcelt citu un slēpt savas kļūdas.

    — Satja Sai Baba

    Dieva īstās mājas ir cilvēka sirds. Dievam nav dārgāka tempļa par cilvēka sirdi.

    — Satja Sai Baba

    Kad jums parādīsies Mīlestības spēks, jūs iegūsiet visus spēkus!

    — Satja Sai Baba

    Ne jau tas, kas zākā, apvaino, bet gan tas, ko mēs uzskatām par apvainojošu; tāpēc tevi neizaicina nekas cits kā paša uzskati.

    — Epiktēts

    Centies mainīt pasauli, kaut mazliet! Saskati būtisko un palīdzi citiem! Nekaitē! Vienmēr domā, kā vari būt noderīgs!

    — Ričards Brensons

    Mūsu laikmetā ceļš uz svētumu noteikti iet cauri darbības pasaulei.

    — Dags Hammarskjolds

    Ja vēlaties vienmēr būt laimīgi, lūdziet labklājību citiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja kādam iespējams palīdzēt, kādēļ lai es par to justos nelaimīgs?Ja kādam nav iespējams palīdzēt, ko līdz būt nelaimīgam?

    — Šantideva

    Neskrien pakaļ pagātnei un nepazaudē sevi nākotnē.Pagātnes vairs nav. Nākotne vēl nav pienākusi. Dzīve rit šeit un tagad.

    — Buda

    Meditācijai un medicīnai ir vienas saknes – tas, kas dziedē, kas tevi padara veselu un pilnīgu, ir medicīna, bet augstākā līmenī – meditācija.

    — Senindiešu gudrība

    Nezinot, cik patiesība tuvu, cilvēki to meklē tālumā – cik žēl! Viņi līdzinās tiem, kuri, ūdens vidū stāvot, kliedz aiz slāpēm.

    — Hakuins

    Nepietiek ar zināšanu, mums tā jālieto praksē. Nepietiek ar gribēšanu, mums ir jārīkojas.

    — J.V. Gēte

    Jo lielāks ir spēks, kas piekritis tev kalpot, jo lielāko godprātību tas prasa no tevis.

    — Sokrats

    Mūsu šaubas ir nodevēji un liek mums pazaudēt labo, ko mēs varētu iegūt, liekot mums baidīties mēģināt.

    — Šekspīrs

    Mēs esam tādēļ, ka Dievs ir.

    — Emānuels Svēdenborgs

    Cilvēka dzīves mērķis un nolūks ir vienojoša zināšana par Dievu.

    — Oldoss Hakslijs

    Jaunais cilvēks būs mistiķis – vai viņa nebūs vispār.

    — Karls Rāners

    Mieru tu iegūsi vienīgi tad, ja pats to sniegsi!

    — Marija fon Ēbnere Ešenbaha

    Katra diena ir laba diena.

    — Budistu sakāmvārds

    Nedzen upi, ļauj tai plūst.

    — Āzijas gudrība

    Tajā acumirklī, kurā tu sapratīsi, kas patiesībā esi, visi šīs pasaules noslēpumi tev būs kā atvērta grāmata.

    — Bhagavadgīta

    Naids nekad nenovērsīs naidu- vienīgi mīlestība var pārvarēt naidu.Tas ir mūžīgs likums.

    — Buda

    Esi mīlošs, esi laipns, ej labestības ceļu.

    — Buda

    Neizglītotie savās likstās parasti vaino citus; iesācēji – paši sevi; pilnīgi izglītotie nevaino nedz kādu citu, nedz arī paši sevi.

    — Epiktēts

    Nav grūti mīlēt labu cilvēku. Grūti mīlēt cilvēku tādu, kāds viņš ir.

    — Juris Rubenis

    Viss, kas tev dzīvē ir vajadzīgs, ir tevī. Tu ieklausies savā iekšējā balsī, lai nevajadzētu iztaujāt nevienu citu.

    — Jozefs Kiršners

    Dvēsele vienmēr redz, ar ko slimo miesa. Ķermenis ir dvēseles templis, par ko jārūpējas.

    — Hipokrāts

    Stāvot pie jūras un tikai tajā lūkojoties vien, to pārpeldēt nevar.

    — Rabindranats Tagore

    Labāk ir pieņemt nepareizus lēmumus nekā neizlemt neko, jo no savas rīcības kļūdām tu vari mācīties.

    — Jozefs Kiršners

    Visi šķēršļi un grūtības ir pakāpieni, pa kuriem mēs kāpjam augšā.

    — Fridrihs Nīče

    Iziet cauri pasaulei, nedarot sevi pilnīgāku, ir tas pats, kas iznākt no pirts netīram.

    — Ališers Navoji

    Cilvēks kļūst vesels, neslēpjot savas slimības, nevis izliekoties vesels.

    — Juris Rubenis

    Reizi dzīvē laime klaudzina pie ikviena cilvēka durvīm, taču bieži vien šajā laikā cilvēks sēž tuvējā krodziņā un nedzird tās klauvējienu.

    — Marks Tvens

    Prāts pieder pats sev, un tas spēj pārvērst elli par Debesīm, bet Debesis par elli.

    — Džons Miltons

    Dzīves māksla ir prasme gaidīt. Ar varu atplēsts pumpurs nekad īsti neuzplauks.

    — Zenta Mauriņa

    Lai kāds būtu jūsu darbs, veiciet to kā ziedojumu Dievam.

    — Satja Sai Baba

    Prāts ir vienīgais laimes vai nelaimes, verdzības vai brīvības cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Kad jūs uz kādu norādāt ar pirkstu, tad atcerieties, ka trīs pirksti ir vērsti pret jums pašiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja jūs citos atrodat trūkumus, tad ar trīskārt saasinātu uzmanību vērsieties pret saviem trūkumiem.

    — Satja Sai Baba

    Patiess garīgums ir prasme atrast savas kļūdas un tās izlabot.

    — Satja Sai Baba

    Gudrība un citas cēlas īpašības rodas tikai sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Mēs varam sasniegt atbrīvošanu, izpildot savus pasaulīgos pienākumus, bet tikai tad, ja mūsu prāts vienmēr paliks iegremdēts Dievišķajā.

    — Satja Sai Baba

    Laime nav mērķis, bet pienākuma pildīšanas dabīgas sekas.

    — Pauls Dāle

    Cilvēka laime – viņa griba.

    — Gēte

    Laime padara priecīgu, nelaime – gudru.

    — Latviešu sakāmvārds

    Pasaules dvēseli baro cilvēku laime. Un arī to nelaime, ļaunums vai skaudība. Īstenot savu Likteni ir cilvēka vienīgais, patiesais uzdevums.

    — Paulu Koelju

    Laimi nes mīlestība, nevis patiesība.

    — Juris Rubenis, Māris Subačs

    Tici un dari, sevi un pasauli. Dari laimi, un būs laime.

    — Rainis

    Augstākā gudrība un laime ir dievišķas kārtības izprašana un piemērošanās tai.

    — Edvarts Virza

    Cilvēks, kas domā tikai par sevi un meklē visur izdevīgumu, nevar būt laimīgs. Gribi dzīvot sev – dzīvo citiem!

    — Seneka

    Nemeklējiet laimi pasaulē, laime ir jūsos pašos, esiet uzticīgi sev.

    — Ērihs Marija Remarks

    Vēlēšanās kalpot vispārības labā jāpadara par dvēseles nepieciešamību, par priekšnoteikumu personiskajai laimei.

    — Antons Čehovs

    Laime ir ar tikumību apvienota labklājība.

    — Aristotelis

    Cilvēks vairo savu laimi par tik, par cik viņš dara laimīgus citus.

    — Bentams

    Labākais veids, kā atbrīvoties no ienaidnieka, ir apzināties, ka viņš nav tavs ienaidnieks.

    — Buda

    Dari to, kas nes svētību, nevis savā labā, bet tādēļ, lai visas Visuma būtnes darītu laimīgas.

    — Buda

    Bailes dzīvot un bailes mirt aizver laimei vārtus.

    — Drukpa Rinpoče

    Lietas rodas un atkal izzūd. Laimīgs ir tas, kas to vienkārši mierīgi vēro.

    — Buda

    Ja vēlies zināt savu nākotni, tad aplūko sevi tagadnē, jo tā ir cēlonis tavai nākotnei.

    — Buda

    Ceļš uz prieku ved caur laipnības izrādīšanu, spēcinot sirdi ar līdzcietību.

    — Buda

    Vislaimīgākais cilvēks ir tas, kas dāvā laimi vislielākajam cilvēku daudzumam.

    — Didro

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu sakāmvārds

    Nedzenies pēc laimes: tā vienmēr atrodas tevī pašā.

    — Pitagors

    Kurš ir laimīgs? – Tas, kura miesa ir vesela, gars mierīgs un izkopj savas dotības.

    — Taless

    Dzīve – tas ir ceļš mājup.

    — Melvils

    Lielā māksla dzīvot laimīgi slēpjas spējā dzīvot tagadnē.

    — Pitagors

    Dzīve gūst savu bagātību no pasaules, bet nozīmi no mīlestības.

    — Tagore

    Dzīvot vajag tā, lai nevajadzētu nāves baidīties un arī tās vēlēties.

    — Tolstojs

    Tur kur ir sirds, mīt arī laime.

    — Poļu sakāmvārds

    Īstu jēgu atminam, kad mūsu “es” kalpo mazajam “tu”, tuvcilvēkiem, un lielajam “Tu” – Dievam.

    — Zenta Mauriņa

    Laime ir ceļa redzējums. Laime ir perspektīva. Bet šim ceļam ir jēga tikai tad, ja tas ved uz kopību ar cilvēkiem, un domu un jūtu bagātību.

    — Saulcerīte Viese

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu gudrība

    Runā, ka pilnīgai laimei cilvēkam ir nepieciešamas tikai dažas lietas: kāds, kuru mīlēt, darbs, ko darīt, un kaut kas, uz ko cerēt.

    — Toms Bodets

    Skaistums nav ķermenī, to rada raksturs un šķīstība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēku bez rakstura nevar nosaukt par cilvēku. Viņš ir tikai dzīvnieks.

    — Satja Sai Baba

    Raksturs ir cilvēka patiesā rota, tā pazaudēšana ir visu viņa ciešanu un bēdu cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tāds, kuram ir stiprs raksturs.

    — Satja Sai Baba

    Īsts humānisms pastāv vienīgi domu, vārdu un rīcības saskaņā.

    — Satja Sai Baba

    Tas, kurš saglabā harmoniju savās domās, vārdos un darbos, ir Patiess Cilvēks.

    — Satja Sai Baba

    To, kurš ir izpratis Dieva vienoto dabu (bez duālisma), var uzskatīt par Patiesu Cilvēcisko būtni.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tas, kurš apzinās cilvēcei piemītošo Dievišķumu.

    — Satja Sai Baba

    Lai kādu ļaunumu tu otram nodarītu, tu to nodari vispirms sev.

    — Ričards Bahs

    Piepildi dzīvi ar to, ko vienmēr esi sapņojis darīt, un tev vairs neatliks laika justies slikti.

    — Ričards Bahs

    Izvairies no problēmām, un tu nekad tās nepārvarēsi.

    — Ričards Bahs

    Vēlies nākotni bez grūtībām? Kāpēc gan tu parādījies šajā laikā un telpā, ja nevēlies saskarties ar grūtībām?

    — Ričards Bahs

    Tava misija ir soļot pa gaismas taku, lai cik melna nakts valdītu visapkārt.

    — Ričards Bahs

    Tavas iedzimtās īpašības ir atkarīgas no jūtām, kādas tu turi savā sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Nekad nerunā nepatiesi vai ar mērķi kādu sāpināt.

    — Satja Sai Baba

    Mūsu raksturs atspoguļojas mūsu vārdos, uzvedībā un ikdienas darbos.

    — Satja Sai Baba

    Lai atbrīvotos no ego, ir jākontrolē savas pasaulīgās domas un jūtas.

    — Satja Sai Baba

    Dariet citiem to, ko vēlaties, lai citi darītu jums.

    — Satja Sai Baba

    Līdzjūtība ir patiesa dievlūdzēja raksturīgākā īpašība.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā īpašība, kas tiek gaidīta no dievbijīgā, ir iecietība.

    — Satja Sai Baba

    Lepnība un iedomība ir vispeļamākās īpašības.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēkam ir dota Dievišķā gudrība, lai viņš ieraudzītu savu patieso būtību.

    — Satja Sai Baba

    Galva ir slikto domu avots, sirds – cēlo domu avots.

    — Satja Sai Baba

    Nepietiek paziņot, ka jūs esat šķīsti. Tā būs taisnība, ja citi to teiks.

    — Satja Sai Baba

    Domu, vārdu un rīcības vienotība ir Patiesa Cilvēcība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēks var iekarot visu pasauli, kad viņa domas ir šķīstas.

    — Satja Sai Baba

    Tu neiemantosi cieņu, ja tavas domas būs pretrunā ar taviem vārdiem.

    — Satja Sai Baba

    Nekad savu domu nepārvērt rīcībā steigā.

    — Satja Sai Baba

    Sirdij ir jābūt tik mīkstai kā sviests. Prātam ir jābūt tik vēsam kā mēnesgaisma, un runai ir jābūt tik saldai kā medus.

    — Satja Sai Baba

    Prāta līdzsvars ir Patiesas Cilvēciskās būtnes galvenā pazīme.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēka svētums dara viņu labu.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā darbība, kurā cilvēkam jāiesaistās, ir kalpošana citiem cilvēkiem.

    — Satja Sai Baba

Kāpēc reliģijās atšķirīgi uztver sastapšanos ar šķēršļiem? 28.10.2015

Nora jautā: Esmu pievērsusies islamam un lūgšanu stundās lūdzu Allahu, bet nav šo lūgšanu latviski. Gribētu lūgties latviski. Islama ticībā tiek atzīts par labu tikai tas, kas padodas viegli, šķēršļi un pārbaudījumi pieprasa atteikties. Turpretī citās reliģijās šķēršļus uztver kā svētību. Kāpēc tā?

Valdis Svirskis atbild: Islāms ir semītu tautas – arābu vidū izveidojusies reliģiskā tradīcija, kuru pamatā izveidoja un noorganizēja pravietis Muhammāds un viņa tuvākie līdzgaitnieki, vēlāk  halīfi. Semītu otra ievērojamā tauta, kas mums Latvijā ir labāk pazīstama, ir ebreji jeb jūdi. Abu tautu saknes ir senajā Divupē jeb Babilonijā, kur saskaņā ar senajām rakstu liecībām dzīvoja un no kurienes vēlāk izceļoja apsolītās zemes meklējumos Ābrahāms (pārceļot arābu mēlē – Ibrahims) ar savas dzimtas cilti.  Vēsturiski ebreju ciltis gan kultūras, gan reliģijas ziņā noformējās vienotā tradīcijā vairāk kā pusotru tūkstoti gadu pirms izveidojās vienota arābu valsts ar pravieti priekšgalā. Saskaņā ar tradīciju abas tautas ir tuvākie radinieki, precīzāk pusbrāļi, tātad tēvs ir viens, vien mātes ir dažādas. Tādējādi abas šīs semītu tautas izmanto radniecīgas, semītu valodu saimei piederīgas valodas. To valodu radniecību  nosacīti, attāli varētu salīdzināt arī ar to kā balti, slāvi, ģermāņi, senindieši un senirāņi piederīgi indoeiropiešu/indoirāņu/ārju valodu saimei. (Interesanti ka pieckārtējo ikdienas lūgšana ritms islāmā ir ienācis tieši no Senirāņu reliģijas – Zorastrisma, ko dibinājis pravietis Zaratuštra, kas arī mācīja viena un vienīga Dieva Radītāja – Ormuzda  jeb Ahūra Mazdas pielūgsmi).  Tāpat senebreju un senarābu etnisko sakņu un valodas radniecību var minēt kā attālu analoģiju latviešu un lietuviešu valodu un tautu radniecībai.

Tā kā Latvijā, jau tālā senatnē ienāca jūdaisms un kristietība, tad senebreju valodā izmantoto Jahve/Jehova tulkoja kā Dievs/ Radītājs un otru apzīmējumu Elohīm kā Tas Kungs/ Kungs. Attiecīgi vārds Allāhs, kas bija izplatīts vārds arābu ciltīs arī pirms pravieša darbošanās, tikai tad viņš bija kā viens no vairākiem pielūgsmes adresātiem, līdzās Allāham pielūdza vēl trīs dievietes. Arī senlatviskajā tradīcijā līdzās Dievam min Laimu un Māru, taču dainās dažkārt figurē arī tikai viens Dievs.  Tulkojot Jēzus mācību izklāstu un Mozus mācību izklāstu uz latviešu valodu tika izmantoti vārdi Dievs un Kungs, kā Radītāja apzīmējumi. Dievs kā vārds, kas norāda uz vienīgo un visuaptverošo ir latviešu valodā un kultūra pieņemts apzīmētājs, kas pēc augstāk aprakstītā ir analogs tam, ko arābi min ar savas valodas vārdu – Allāhs, ar to saprotot vienīgo un visaptverošo visa sākumu un pamatu.

Dievs/ Allāhs ir viens un katrai tautai tas devis īpašu veidu kā to uzrunāt caur savu valodu, jo vien dzimtajā valodā paustajām lūgšanām var būt liels sirds spēks un vērtība. Pravietis Muhammāds norāda, ka reliģijas jautājumos nevar būt piespiešanas, lai gan vēsture parāda, ka tas tomēr tika ņemts vēra visai reti. Kāpēc ar piespiešanu nevar – tāpēc, ka piespiesta lūgšana ir sekla un neīsta, tā zaudē patiesumu. Cilvēki pūļiem nāk uz tempļiem un mošejām lūgties un garīgi nemainās, pie mazākā iemesla viegli nonāk teju līdz vardarbībai – tātad viņu lūgšanas ir formālas, neīstas, veiktas aiz pienākuma vai izrādīšanās citu priekšā, taču ne aiz patiesas mīlestības uz Dievu /Allāhu.

Reizēm cilvēks  reliģijas dēļ var gribēt mainīt savu tautisko piederību, savu nacionālo identitāti, jo sevišķi, ja abas identitātes ir radniecīgas, atrodas vienas valodu saimes ietvarā. Savukārt nomainīt identitāti atšķirīgu valodu saimju starpā ir ļoti sarežģīti, taču, ja ir sirds aicinājums un patiesa dvēseles vēlēšanās, nekas nav neiespējams un tu vari pieņemt valodu un paražas no tās tautas, uz kuru ved Dieva aicinājums. Taču, ja tas ir vien mīļā miera labad, pielāgošanās dēļ, sadzīves dēļ, tad tāda nomaiņa nekad tā īsti nenotiks, jo nebūs sirds un dvēseles atbalsta jeb Dieva gribas uz to.

Ticība uz Dievu un mīlestība uz Dievu ir paša Dieva dāvanas, savukārt reliģiskās tradīcijas ir tas, ko cilvēks no šīm dāvanām uztvēris, sapratis, tādēļ pat vienas reliģijas ietvaros ir tik daudz visādu pretrunīgu citātu un viedokļu.  Lai izvairīties no apjukuma un veidot saikni ar Radītāju sirdī, kas ir katra ticīga cilvēka svarīgākais uzdevums, visupirms sev jāpajautā, kas man ir svarīgāks – tuvība Dievam  vai tuvība cilvēka noteikumiem par Dievu. Dižākie islāma svētie, izcilie sūfiji  nešauboties teica – svarīgākais ir pirmais.

Vai Radītājs ticīgos prasa atteikties no dzimtās valodas un vienai tautai pārņemt otras tautas paražas? Protams, ka nē – sekot ticībai vienam Dievam ir viena lieta, bet pārņemt pavisam citas tautas paražas ir jau kaut kas pavisam cits. Tā kā jūs skaidri izjūtat sevi kā latvieti, tad ir saprotama jūsu sirds vēlēšanās skaitīt lūgšanas tieši latviešu valodā, kas ir tuvāka jūsu sirdij.
Par tulkojumu esību – vēlētos sacīt, ka svarīgākās lūgšanas, kas ir Korānā, ir tulkotas latviešu valodā. Ir divi tulkojumi:  Ulda Bērziņa, kuru izdevis apgāds Neputns  ( skat.  http://neputns.lv/book/korans/#.Vi81RmtmXdE )  un Imanta Kalniņa tulkojums, ko izdevis Medicīnas apgāds. Abi tulkojumi ir izpārdoti, taču pieļauju var atrast, kur lasītāji maina vai pārdot savas grāmatas interneta vietnēs.  Var iepazīsties ar abiem tulkojumiem un ņemot vērā, ka Ulda Bērziņa tulkojums ir prasmīgāks, tuvāks Korāna teksta valodai, lai arī mazliet grūtāk lasāms atdzejojuma dēļ – izvēlēties pēc sirds sajūtas, kuras tieši rindas jums ir vistuvākās. Kalniņa tulkojums rada daudz jautājumu, jo viņš ir profesionāls komponists, ne tulkotājs, atšķirībā no Ulda Bērziņa, kurš pie tulkojuma rediģēšanas, precizēšanas strādāja tostarp arī Turcijā un pārzin tulkošanai nepieciešamo semītu valodu materiālu ļoti labi.

Ja esat pievērsusies islāmam, meklējot Dievatziņu, nevis dēļ tā, ka vēlējāties mainīt latvisko identitāti ar semītu/arābu, tad lūgšanu stundās jūs arvien lūdzat Dievu, vienīgo un visu aptverošo  Radītāju un visa noteicēju, kas arābiem, viņu mēlē ir Allāh. Šad un tad reliģisko uzskatu pieņemšana jaucās ar kādas tautas paražām un dzīvesveidu un tad pagrūti saprast kur ir ticības jautājumi, bet kur ir ar to pēc būtības nesaistītas lietas. Pasaulē ir daudzas zemes, kuras ir pieņēmušas islāmu un reize nav pieņēmušas arābu dzīves modeli, ģērbšanās tradīcijas utt., jo tas nav gluži viens un tas pats. Tā arī šajā gadījumā, jūsu valodas izjūta un latviskā identitāte, jūsu sirds un dvēsele mudina jūs uzrunāt Dievu savā dzimtajā mēlē,  ievērojot vispārējas prakses rekomendācijas, kas ir arābu islāmā jeb kā varētu teikt latviski – arābu dievbijībā.

Islāma arābu reliģija, tāpat kā citas reliģijas aptver sevī vairākus izpratnes līmeņus, kurus pārstāv cilvēki ar atšķirīgu izglītības un kultūras līmeni, tādēļ vienas un tās pašas reliģijas ietvaros mēs varam sastapties gan ar māņticībām, gan ar politiķu vai garīdznieku interesēs pieveidotiem skaidrojumiem, gan ar svēto un garīgo cilvēku, patiesu sūfiju skaidrojumiem, kuri ar savu dzīvi ir apliecinājuši, ka mīlestība uz Dievu un dalīšanās ar to ar līdzcilvēkiem, neatkarīgi no viņu ticības, ir vissvarīgākais katra cilvēka dzīvē.
Tādēļ  aplūkojot  apgalvojumu, ka “Islāma ticībā tiek atzīts par labu tikai tas, kas padodas viegli, bet šķēršļi un pārbaudījumi pieprasa atteikties. Turpretī citās reliģijās šķēršļus uztver kā svētību.” vajadzētu palūkoties no plašāka skatu punkta.

Dievs visās reliģijās mudina cilvēku iekšēji pilnveidoties tikumiskās īpašībās: pacietībā, piedošanā, līdzcietībā, labestībā utt un protams, arābu dievbijība nav izņēmums. Nav nevienas reliģijas, kura nemācītu cilvēku attiekties ar rūpēm un mīlestību pret Radītāju un radību, pret visu dzīvo  un neļauties saviem trūkumiem; atšķirības ir vien niansēs un sekundārajos akcentos, ko nedrīkstētu padarīt par galveno. Galvenais par ko ticīgam cilvēkam ir jārūpējas – mācīties ikdienas sajust sirdī, atpazīt un ar prieku pieņem Dieva vadību. Dažkārt Dievs pieļauj pārbaudījumus, lai mācītu, dažkārt uzliek šķēršļus, lai atturētu. Bet kā lai atpazīst, kad šķēršļi ir jāpieņem un kad tie ir jāpārvar;  kad Dievs vēlās, lai mēs atsakāmies un kad, lai nepadodamies. Jo tiešām  ir brīži, kad mums jāizkopj sevī pazemība un pacietība, ir kad sirds dedzība un čaklums.

Lai arī islāmā un arī citās reliģijās ir vairāk pazīstams kāds viens vai otrs viedoklis šajā sakarā, tomēr tie neizsmeļ un neatceļ augstāk minēto, kas saka mums tikai vienu: ik katram cilvēkam pēc savas sirds, savas labās gribas, pēc savas sirdsapziņas lūdzoties un meditējot ir dzīves laikā jākopj spēja atpazīt Dieva/Radītāja gribu sava sirdī un dvēselē, kas izpaužas caur klusumu, tīrību, mieru, prieku un nesavtīgu mīlestību, kura nedala savējos un svešos, īstajos un grēciniekos, bet mēģina vienmēr un visur rast pamudinājumu sevī un ikvienā mums apkārt tiekties uz Labo, kas ir viens no Dieva jeb semītu/ebreju/arābu mēlē – Illu / Elohim / Allāh vārdiem.