Viss skaistais, kas ielīksmo sirdi un dvēselē rada prieka gaviles, ir Garīgs.

    — Satja Sai Baba

    Visam, ko mēs darām – vai labu vai sliktu, vai apzināti vai neapzināti – seko rezultāts.Tādēļ darīt labu ir nepieciešamība – lai sekas būtu labas.

    — Satja Sai Baba

    Dzīve nav vienvirziena kustība. Mums jābūt gataviem gan dot, gan ņemt.

    — Satja Sai Baba

    Esiet labi, dariet labu, redziet labu. Tas arī ir ceļš pie Dieva.

    — Satja Sai Baba

    Dievišķo var sasniegt vienīgi, pārstājot izcelt citu un slēpt savas kļūdas.

    — Satja Sai Baba

    Dieva īstās mājas ir cilvēka sirds. Dievam nav dārgāka tempļa par cilvēka sirdi.

    — Satja Sai Baba

    Kad jums parādīsies Mīlestības spēks, jūs iegūsiet visus spēkus!

    — Satja Sai Baba

    Ne jau tas, kas zākā, apvaino, bet gan tas, ko mēs uzskatām par apvainojošu; tāpēc tevi neizaicina nekas cits kā paša uzskati.

    — Epiktēts

    Centies mainīt pasauli, kaut mazliet! Saskati būtisko un palīdzi citiem! Nekaitē! Vienmēr domā, kā vari būt noderīgs!

    — Ričards Brensons

    Mūsu laikmetā ceļš uz svētumu noteikti iet cauri darbības pasaulei.

    — Dags Hammarskjolds

    Ja vēlaties vienmēr būt laimīgi, lūdziet labklājību citiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja kādam iespējams palīdzēt, kādēļ lai es par to justos nelaimīgs?Ja kādam nav iespējams palīdzēt, ko līdz būt nelaimīgam?

    — Šantideva

    Neskrien pakaļ pagātnei un nepazaudē sevi nākotnē.Pagātnes vairs nav. Nākotne vēl nav pienākusi. Dzīve rit šeit un tagad.

    — Buda

    Meditācijai un medicīnai ir vienas saknes – tas, kas dziedē, kas tevi padara veselu un pilnīgu, ir medicīna, bet augstākā līmenī – meditācija.

    — Senindiešu gudrība

    Nezinot, cik patiesība tuvu, cilvēki to meklē tālumā – cik žēl! Viņi līdzinās tiem, kuri, ūdens vidū stāvot, kliedz aiz slāpēm.

    — Hakuins

    Nepietiek ar zināšanu, mums tā jālieto praksē. Nepietiek ar gribēšanu, mums ir jārīkojas.

    — J.V. Gēte

    Jo lielāks ir spēks, kas piekritis tev kalpot, jo lielāko godprātību tas prasa no tevis.

    — Sokrats

    Mūsu šaubas ir nodevēji un liek mums pazaudēt labo, ko mēs varētu iegūt, liekot mums baidīties mēģināt.

    — Šekspīrs

    Mēs esam tādēļ, ka Dievs ir.

    — Emānuels Svēdenborgs

    Cilvēka dzīves mērķis un nolūks ir vienojoša zināšana par Dievu.

    — Oldoss Hakslijs

    Jaunais cilvēks būs mistiķis – vai viņa nebūs vispār.

    — Karls Rāners

    Mieru tu iegūsi vienīgi tad, ja pats to sniegsi!

    — Marija fon Ēbnere Ešenbaha

    Katra diena ir laba diena.

    — Budistu sakāmvārds

    Nedzen upi, ļauj tai plūst.

    — Āzijas gudrība

    Tajā acumirklī, kurā tu sapratīsi, kas patiesībā esi, visi šīs pasaules noslēpumi tev būs kā atvērta grāmata.

    — Bhagavadgīta

    Naids nekad nenovērsīs naidu- vienīgi mīlestība var pārvarēt naidu.Tas ir mūžīgs likums.

    — Buda

    Esi mīlošs, esi laipns, ej labestības ceļu.

    — Buda

    Neizglītotie savās likstās parasti vaino citus; iesācēji – paši sevi; pilnīgi izglītotie nevaino nedz kādu citu, nedz arī paši sevi.

    — Epiktēts

    Nav grūti mīlēt labu cilvēku. Grūti mīlēt cilvēku tādu, kāds viņš ir.

    — Juris Rubenis

    Viss, kas tev dzīvē ir vajadzīgs, ir tevī. Tu ieklausies savā iekšējā balsī, lai nevajadzētu iztaujāt nevienu citu.

    — Jozefs Kiršners

    Dvēsele vienmēr redz, ar ko slimo miesa. Ķermenis ir dvēseles templis, par ko jārūpējas.

    — Hipokrāts

    Stāvot pie jūras un tikai tajā lūkojoties vien, to pārpeldēt nevar.

    — Rabindranats Tagore

    Labāk ir pieņemt nepareizus lēmumus nekā neizlemt neko, jo no savas rīcības kļūdām tu vari mācīties.

    — Jozefs Kiršners

    Visi šķēršļi un grūtības ir pakāpieni, pa kuriem mēs kāpjam augšā.

    — Fridrihs Nīče

    Iziet cauri pasaulei, nedarot sevi pilnīgāku, ir tas pats, kas iznākt no pirts netīram.

    — Ališers Navoji

    Cilvēks kļūst vesels, neslēpjot savas slimības, nevis izliekoties vesels.

    — Juris Rubenis

    Reizi dzīvē laime klaudzina pie ikviena cilvēka durvīm, taču bieži vien šajā laikā cilvēks sēž tuvējā krodziņā un nedzird tās klauvējienu.

    — Marks Tvens

    Prāts pieder pats sev, un tas spēj pārvērst elli par Debesīm, bet Debesis par elli.

    — Džons Miltons

    Dzīves māksla ir prasme gaidīt. Ar varu atplēsts pumpurs nekad īsti neuzplauks.

    — Zenta Mauriņa

    Lai kāds būtu jūsu darbs, veiciet to kā ziedojumu Dievam.

    — Satja Sai Baba

    Prāts ir vienīgais laimes vai nelaimes, verdzības vai brīvības cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Kad jūs uz kādu norādāt ar pirkstu, tad atcerieties, ka trīs pirksti ir vērsti pret jums pašiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja jūs citos atrodat trūkumus, tad ar trīskārt saasinātu uzmanību vērsieties pret saviem trūkumiem.

    — Satja Sai Baba

    Patiess garīgums ir prasme atrast savas kļūdas un tās izlabot.

    — Satja Sai Baba

    Gudrība un citas cēlas īpašības rodas tikai sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Mēs varam sasniegt atbrīvošanu, izpildot savus pasaulīgos pienākumus, bet tikai tad, ja mūsu prāts vienmēr paliks iegremdēts Dievišķajā.

    — Satja Sai Baba

    Laime nav mērķis, bet pienākuma pildīšanas dabīgas sekas.

    — Pauls Dāle

    Cilvēka laime – viņa griba.

    — Gēte

    Laime padara priecīgu, nelaime – gudru.

    — Latviešu sakāmvārds

    Pasaules dvēseli baro cilvēku laime. Un arī to nelaime, ļaunums vai skaudība. Īstenot savu Likteni ir cilvēka vienīgais, patiesais uzdevums.

    — Paulu Koelju

    Laimi nes mīlestība, nevis patiesība.

    — Juris Rubenis, Māris Subačs

    Tici un dari, sevi un pasauli. Dari laimi, un būs laime.

    — Rainis

    Augstākā gudrība un laime ir dievišķas kārtības izprašana un piemērošanās tai.

    — Edvarts Virza

    Cilvēks, kas domā tikai par sevi un meklē visur izdevīgumu, nevar būt laimīgs. Gribi dzīvot sev – dzīvo citiem!

    — Seneka

    Nemeklējiet laimi pasaulē, laime ir jūsos pašos, esiet uzticīgi sev.

    — Ērihs Marija Remarks

    Vēlēšanās kalpot vispārības labā jāpadara par dvēseles nepieciešamību, par priekšnoteikumu personiskajai laimei.

    — Antons Čehovs

    Laime ir ar tikumību apvienota labklājība.

    — Aristotelis

    Cilvēks vairo savu laimi par tik, par cik viņš dara laimīgus citus.

    — Bentams

    Labākais veids, kā atbrīvoties no ienaidnieka, ir apzināties, ka viņš nav tavs ienaidnieks.

    — Buda

    Dari to, kas nes svētību, nevis savā labā, bet tādēļ, lai visas Visuma būtnes darītu laimīgas.

    — Buda

    Bailes dzīvot un bailes mirt aizver laimei vārtus.

    — Drukpa Rinpoče

    Lietas rodas un atkal izzūd. Laimīgs ir tas, kas to vienkārši mierīgi vēro.

    — Buda

    Ja vēlies zināt savu nākotni, tad aplūko sevi tagadnē, jo tā ir cēlonis tavai nākotnei.

    — Buda

    Ceļš uz prieku ved caur laipnības izrādīšanu, spēcinot sirdi ar līdzcietību.

    — Buda

    Vislaimīgākais cilvēks ir tas, kas dāvā laimi vislielākajam cilvēku daudzumam.

    — Didro

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu sakāmvārds

    Nedzenies pēc laimes: tā vienmēr atrodas tevī pašā.

    — Pitagors

    Kurš ir laimīgs? – Tas, kura miesa ir vesela, gars mierīgs un izkopj savas dotības.

    — Taless

    Dzīve – tas ir ceļš mājup.

    — Melvils

    Lielā māksla dzīvot laimīgi slēpjas spējā dzīvot tagadnē.

    — Pitagors

    Dzīve gūst savu bagātību no pasaules, bet nozīmi no mīlestības.

    — Tagore

    Dzīvot vajag tā, lai nevajadzētu nāves baidīties un arī tās vēlēties.

    — Tolstojs

    Tur kur ir sirds, mīt arī laime.

    — Poļu sakāmvārds

    Īstu jēgu atminam, kad mūsu “es” kalpo mazajam “tu”, tuvcilvēkiem, un lielajam “Tu” – Dievam.

    — Zenta Mauriņa

    Laime ir ceļa redzējums. Laime ir perspektīva. Bet šim ceļam ir jēga tikai tad, ja tas ved uz kopību ar cilvēkiem, un domu un jūtu bagātību.

    — Saulcerīte Viese

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu gudrība

    Runā, ka pilnīgai laimei cilvēkam ir nepieciešamas tikai dažas lietas: kāds, kuru mīlēt, darbs, ko darīt, un kaut kas, uz ko cerēt.

    — Toms Bodets

    Skaistums nav ķermenī, to rada raksturs un šķīstība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēku bez rakstura nevar nosaukt par cilvēku. Viņš ir tikai dzīvnieks.

    — Satja Sai Baba

    Raksturs ir cilvēka patiesā rota, tā pazaudēšana ir visu viņa ciešanu un bēdu cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tāds, kuram ir stiprs raksturs.

    — Satja Sai Baba

    Īsts humānisms pastāv vienīgi domu, vārdu un rīcības saskaņā.

    — Satja Sai Baba

    Tas, kurš saglabā harmoniju savās domās, vārdos un darbos, ir Patiess Cilvēks.

    — Satja Sai Baba

    To, kurš ir izpratis Dieva vienoto dabu (bez duālisma), var uzskatīt par Patiesu Cilvēcisko būtni.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tas, kurš apzinās cilvēcei piemītošo Dievišķumu.

    — Satja Sai Baba

    Lai kādu ļaunumu tu otram nodarītu, tu to nodari vispirms sev.

    — Ričards Bahs

    Piepildi dzīvi ar to, ko vienmēr esi sapņojis darīt, un tev vairs neatliks laika justies slikti.

    — Ričards Bahs

    Izvairies no problēmām, un tu nekad tās nepārvarēsi.

    — Ričards Bahs

    Vēlies nākotni bez grūtībām? Kāpēc gan tu parādījies šajā laikā un telpā, ja nevēlies saskarties ar grūtībām?

    — Ričards Bahs

    Tava misija ir soļot pa gaismas taku, lai cik melna nakts valdītu visapkārt.

    — Ričards Bahs

    Tavas iedzimtās īpašības ir atkarīgas no jūtām, kādas tu turi savā sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Nekad nerunā nepatiesi vai ar mērķi kādu sāpināt.

    — Satja Sai Baba

    Mūsu raksturs atspoguļojas mūsu vārdos, uzvedībā un ikdienas darbos.

    — Satja Sai Baba

    Lai atbrīvotos no ego, ir jākontrolē savas pasaulīgās domas un jūtas.

    — Satja Sai Baba

    Dariet citiem to, ko vēlaties, lai citi darītu jums.

    — Satja Sai Baba

    Līdzjūtība ir patiesa dievlūdzēja raksturīgākā īpašība.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā īpašība, kas tiek gaidīta no dievbijīgā, ir iecietība.

    — Satja Sai Baba

    Lepnība un iedomība ir vispeļamākās īpašības.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēkam ir dota Dievišķā gudrība, lai viņš ieraudzītu savu patieso būtību.

    — Satja Sai Baba

    Galva ir slikto domu avots, sirds – cēlo domu avots.

    — Satja Sai Baba

    Nepietiek paziņot, ka jūs esat šķīsti. Tā būs taisnība, ja citi to teiks.

    — Satja Sai Baba

    Domu, vārdu un rīcības vienotība ir Patiesa Cilvēcība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēks var iekarot visu pasauli, kad viņa domas ir šķīstas.

    — Satja Sai Baba

    Tu neiemantosi cieņu, ja tavas domas būs pretrunā ar taviem vārdiem.

    — Satja Sai Baba

    Nekad savu domu nepārvērt rīcībā steigā.

    — Satja Sai Baba

    Sirdij ir jābūt tik mīkstai kā sviests. Prātam ir jābūt tik vēsam kā mēnesgaisma, un runai ir jābūt tik saldai kā medus.

    — Satja Sai Baba

    Prāta līdzsvars ir Patiesas Cilvēciskās būtnes galvenā pazīme.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēka svētums dara viņu labu.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā darbība, kurā cilvēkam jāiesaistās, ir kalpošana citiem cilvēkiem.

    — Satja Sai Baba

Mātes Marijas Zemes dzīve 08.12.2015

 

Vairāk nekā divi tūkstoši gadu mūs šķir no tā laika, kad pa zemi staigāja Māte Marija. Šodien ir grūti noticēt, ka viņai bija zemes dzīve, pilna ar cilvēciskām rūpēm, priekiem un ciešanām. Mēs esam pieraduši uzskatīt viņu par Gaismas Skolotāju, Valdnieci, bet viņai piemita arī zemes cilvēka īpašības. No Mātes Marijas laikabiedru atmiņām un nostāstiem veidojas gluži labi saskatāms tēls: viņa bija vidēja auguma, zeltainiem matiem, dzīvām olīvkrāsas acīm, mēreni tumšām lokveida uzacīm, stingru, noteiktu, bet ne bargu skatienu, pagaru degunu, košām lūpām, līdzenu balsi, nedaudz iegarenu seju, garām rokām un pirkstiem. Gaita rāma, nosvērta, bet stingra; apģērbs vienkāršs, dabiskās krāsās, greznība un bezrūpība viņai bija sveša. Viņa bija mazrunīga, apdomīga un uzmanīga vārdos, ar pieklājīgu uzvedību, visa viņas āriene bija dvēseles izpausme un tīrības iemiesojums.
Marijas laikabiedri atzīmē viņas nevainojamās garīgās īpašības. Viņas likums bija nevienu neaizskart, nevienam nedarīt pāri, visiem vēlēt labu, cienīt vecākus cilvēkus, neapskaust, nelielīties, būt saprātīgai, mīlēt tikumību. Viņa nekad neizrādīja pārākumu vienkāršu cilvēku priekšā, nekad nepazobojās par vājāko, neizvairījās no trūcīgajiem. Sarunās ar citiem viņa ievēroja pieklājību, neizrādīja sašutumu, nekad nedusmojās, viņas izturēšanās bija ļoti vienkārša.Kā liecina seno baznīcas tēvu un autoritatīvu baznīcas vēsturnieku aprēķini, Dievmātes zemes dzīves ilgums bija 72 gadi.Evaņģēlists Lūka, tuvu pazīdams svēto Jaunavu Mariju, no viņas stāstītā ir pierakstījis vairākus svarīgus notikumus, kas attiecas uz viņas dzīves agrīno posmu. Nostāsts vēstī, ka būdams ārsts un mākslinieks, viņš ir uzgleznojis arī viņas portretu-ikonu, pēc kuras vēlākie ikonu gleznotāji darinājuši kopijas.

Mātes Marijas vecāki dzīvoja Nācaretes pilsētā, kas atradās trīs dienu gājiena attālumā no Jeruzalemes. Tēvs Joahims cēlies no ķēniņa Dāvida[1] cilts, māte Anna bija priestera jaunākā meita no virspriestera Arona[2] cilts. Viņas vecākajai māsai Sofijai bija meita Elizabete, kas vēlāk apprecējās ar priesteri Cahariju un kļuva par Jāņa Kristītāja māti, tātad Elizabete bija Jaunavas Marijas māsīca, bet Jānis Kristītājs – Jēzus otrās pakāpes brālēns.

Joahims un Anna bija dievbijīgi cilvēki, pazīstami ar savu lēnprātību un žēlsirdību pret tuvākajiem. Viņi nodzīvoja līdz vecumam, bet viņiem nebija bērnu. Tas viņus ļoti sarūgtināja. Tomēr, neskatoties uz savu vecumu, viņi nepārstāja lūgt Dievu, lai Viņš sūta viņiem bērnu, un deva svinīgu solījumu – ja viņiem piedzims bērns, tad viņi to atdos kalpošanai Dievam. Beidzot, 8. septembrī viņiem piedzima meita. Viņai tika dots vārds Marija. Kad Marijai bija 3 gadi, viņas dievbijīgie vecāki gatavojās izpildīt savu solījumu un aizveda viņu uz Jeruzalemes templi, lai veltītu kalpošanai Dievam.

Templī bez svētajām celtnēm bija arī daudzas tempļa priekštelpas un mītnes, kur bija iekārtotas dažādas dzīvojamās telpas cilvēkiem, kas veica svēto kalpošanu. Tempļa teritorijā dzīvoja arī atraitnes un jaunavas, kuras izvēlējās atturīgu dzīvi.

Marija palika dzīvot templī. Tur viņa kopā ar citām jaunavām pieredzējušu audzinātāju vadībā mācījās Dieva Likumus, kā arī rokdarbus, skaitīja lūgšanas un lasīja Svētos Rakstus. Marijai bija ass prāts, viņai patika mācīties, viņas saprātīgums pārsteidza visus. Rokdarbos viņa nodarbojās ar linu un vilnas vērpšanu, viņai patika izšūt ar zīda diegiem, jo īpaši priesteru kalpošanas tērpiem piederošus apģērbus, un visā šajā darbā viņa bija ļoti meistarīga.

Templī Marija nodzīvoja apmēram 11 gadus un izauga dziļi dievbijīga, visā paklausīga Dievam, neparasti pieticīga un čakla. Vēlēdamās kalpot tikai Dievam, viņa deva solījumu neprecēties un vienmēr palikt Jaunava.

Pēc tā laika likuma viņa nedrīkstēja ilgāk palikt templī, jo bija jāiziet pie vīra. Virspriesteris Caharija zināja un cienīja viņas solījumu, bet tomēr, lai netiktu pārkāpts likums par laulības dzīvi, formāli salaulāja viņu ar attālu radinieku, astoņdesmit gadus vecu vīru, atraitni Jāzepu [3], kurš apsolīja rūpēties par viņu un sargāt viņas jaunavību. Jāzeps dzīvoja Nācaretes pilsētā. Viņš arī bija cēlies no ķēniņa Dāvida cilts, tomēr nebija bagāts cilvēks un strādāja par namdari. No tā, kas Svētajos Rakstos teikts par Jāzepu, ir acīmredzams viņa rakstura briedums: viņš visai stingri un nelokāmi tiecās pēc svētuma, bija noteikts, cēlsirdīgs, patiess, vienkāršs, tīrs, miermīlīgs, uzmanīgs pret savas sirdsapziņas balsi un pavēlēm no augšienes. No pirmās laulības Jāzepam bija bērni: četri dēli, kas Evaņģēlijos tiek dēvēti par Jēzus „brāļiem”, un divas meitas. Viena no viņām, Marija dzīvoja sava tēva mājās. Kad Jaunava Marija pēc salaulāšanās ar Jāzepu atnāca uz viņa māju, viņa sadraudzējās ar Jāzepa meitu un uzskatīja viņu par savu māsu.

Kā vēstī nostāsts, Jāzepa mājā Jaunava Marija no Erceņģeļa Gabriela saņēma priecīgo vēsti, ka Kungs izvēlējies viņu, lai viņa kļūtu par pasaules Glābēja Māti.

„Kad Svētais Gars nolaidās Marijas jaunavīgajā apziņā, kas personificēja Mātes Staru, un Visaugstākā spēks to apēnoja, viņas miesās notika Alfas un Omegas enerģiju saplūšana, lai piepildītos apsolījums par Mesijas atnākšanu. Ar savu uzticību Mātes Staram un ļoti tīrajam Kristus dvēseles tēlam Marija savos četros zemākajos ķermeņos un čakrās magnetizēja spēcīgu Omegas polaritātes fokusu.

Dieva kā Mātes apzināšanās Marijas apziņā bija tik reāla un identificēšanās ar Mātišķo liesmu tik pilnīga, ka sava „es” kā Dieva patiesajā izpratnē viņa kļuva Matērijas plānā par Dieva Sevis Paša apzināšanos kā Māti. No šejienes Gabriēla sveiciens: „Priecājies, Svētīgā! Tas Kungs ir ar Tevi; Tu esi svētīta starp sievām!” [4].

Tas notika sestajā mēnesī pēc ercenģeļa Gabriēla parādīšanās virspriesterim Caharijam sakarā ar viņa dēla – nākamā pravieša Jāņa Kristītāja [5] piedzimšanu.

Vēlāk Pasludināšanas vietā tika uzcelta baznīca, zem kuras atrodas sākotnējais pieticīgais Mātes Marijas mājoklis.Tāpat kā citas Nācaretes nabadzīgās mājas, arī šis mājoklis piekļaujas klints terasei, kurā izcirsts padziļinājums, kurā ir trīs nelielas istabas. Mūsdienās no altāra kreisās puses uz turieni ved vairāki plati balta marmora pakāpieni. Pie ieejas šajā svētajā vietā tās labajā pusē iekārtots altāris par godu Dievmātes mātei, svētajai Annai. Pa labi no šī altāra divi pakāpieni ved uz otru padziļinājuma daļu, kur iekārtots altāris par godu svētajam Jāzepam.

Pasludināšanas baznīcas pazemes padziļinājuma otrā pusē, aiz Jaunavas Marijas dzīvojamās istabas vidusdaļā atrodas durvis, aiz kurām 15 pakāpieni ved uz trešo lielo alu, kur, neskaitot ietilpīgu istabu, atrodas vēl divi sānu padziļinājumi, no kuriem viens, kā var noprast, kalpojis par pieticīgu pavardu (ir arī atvere dūmiem), bet otrā glabāti mājas piederumi. Divas pēdējās šī svētā mājokļa daļas saglabātas to pirmatnējā izskatā.

Noteikt precīzu Jēzus dzimšanas gadu nevarēja jau senatnē sakarā ar dažādām laika skaitīšanas maiņām. Sv. Lūkas Evaņģēlijā minēts, ka pirms Kristus Piedzimšanas bija imperatora pavēle par tautas skaitīšanu. Ebrejiem bija paradums veikt tautas skaitīšanu pēc ciltīm, ģintīm un dzimtām, un katrai no tām bija noteiktas pilsētas un sentēvu vietas. Betlēme bija Dāvida dzimtā vieta, uz turieni kā Dāvida pēctečiem sakarā ar tautas skaitīšanu bija jādodas arī Jāzepam un Marijai. Pilsētiņa bija maza, un uz skaitīšanu sanākušie ļaudis tā pārpildīja visas mājas, ka tajās nepalika neviena brīva stūrīša. Viņiem nācās meklēt pajumti pilsētiņas nomalēs. Netālu no Betlēmes vārtiem akmeņainā kalnā atradās ala, kurā vētras laikā sadzina lopus, un tveices un negaisa laikā gani te varēja rast sev patvērumu. Alas iekšienē sienā bija izcirsts padziļinājums, kas kalpoja par silēm dzīvnieku barošanai. Marija un Jāzeps bija spiesti izmantot šo alu kā mītni, un te 25. decembrī Svētā Marija viena, bez citu palīdzības un bez sāpēm dzemdēja Jēzu.
Vēl agrāk nekā Jūdejā par Bērna – Mesijas piedzimšanu bija zināms Austrumos. Trīs Austrumu gudrie magi [6], sekojot vadošajai zvaigznei, nonāca līdz Jēzus dzimšanas vietai, lai sveiktu viņu un nodotu trūcīgajai ģimenei nedaudz līdzekļu. Vai viņi varēja iedomāties, ka ieraudzīs Bērnu un Viņa Māti “kamieļu mēslu un bļaujošu ēzeļu vidū? Cilvēka doma tiecās novietot nākamo Pravieti vismaz svētnīcas tuvumā vai starp diženām sienām.“ [7]
Pirms ausmas magi apvilka labākās drānas, izgāja cauri lopu laidaram un iegāja mazajā mājoklī, kas piekļāvies klintij. Pie pavarda bija Māte Marija ar Jēzu uz rokām. Nodevuši dārgumus un svētos priekšmetus, magi brīdināja Māti, ka ceļojumi būs nepieciešami. Tā laika valdniekam Herodam īsi pirms tam bija pienākušas ziņas par viņa troņa krišanu. Zinot pareģojumu, ka drīzumā jāpiedzimst “jaunam Jūdu Ķēniņam”, viņš izdeva cietsirdīgu pavēli nogalināt Betlēmē un tās apkārtnē visus jaunpiedzimušos. Jāzeps un Marija ar Bērnu devās uz Ēģipti, lai izglābtu Jēzu no Heroda viltībām.

Pēc atgriešanās no Ēģiptes ģimene atkal apmetās uz dzīvi Nacaretē. Jāzeps turpināja savu namdara amatu, “iztiekot no savu roku darba”. Augošais Jēzus palīdzēja viņam darbos, turklāt ar tādu centību, ka ļaudis viņu dēvēja ne tikai par namdara dēlu, bet vienkārši par namdari.

Mātes Marijas dzīve ritēja agrākajās nodarbēs ar tādu pašu dievbijību un lēnprātību kā agrāk. Ir nostāsts, ka viņa mācījusi lasīt un rakstīt abu dzimumu bērniem, centīgi kalpojusi nabagiem un ziedojusi trūcīgajiem, kopusi slimniekus, palīdzējusi bāreņiem un atraitnēm. Tāpat kā agrāk viņa bija nenogurdināma rokdarbos, rūpīgi darinot apģērbus sev un dēlam. Vēlāk līdztekus citām nodarbēm Māte Marija noauda Jēzum brīnišķīgu sarkana auduma hitonu bez vīlēm, ko viņš pastāvīgi arī valkāja.

Pēc atgriešanās no Himalajiem, kur Jēzus mācījās sava guru – Kunga Maitreijas vadībā, viņš uzsāka darbību sabiedriskajā laukā, lai pabeigtu savu kalpošanu trijos pēdējos gados. Šis laiks kļuva par lielu pārbaudījumu Marijai. Par šiem viņas dzīves gadiem galvenokārt zināms saistībā ar viņas dēla dzīves notikumiem. Viņas mīlestība un ticība lika viņai vienmēr būt pēc iespējas tuvāk dēlam viņa nepārtrauktajos ceļojumos. Pie Pilāta mājas, zem pašas arkas tiek rādīts neliels padziļinājums sienā, stāstot, ka šai vietā stāvējusi Māte Marija Jēzus tiesāšanas laikā. Nostāsts papildina, ka Vissvētākā Jaunava pirms Kristus krusta ceļa sākuma vērsusies pie Pilāta ar lūgumu apžēlot dēlu. Viņa bija klāt arī pie Jēzus krustā sišanas…

Pēc Jēzus Debesīs Pacelšanās Māte Marija sapulcināja mācekļus un draugus un izveidoja koloniju Betānijā [8] , kur viņi saņēma Kunga pamācības. Iemīļotā Jāņa un vēl citu piecu apustuļu pavadībā Māte Marija apmeklēja dažādas pasaules vietas. Sākumā viņi devās uz Luksoru Ēģiptē, pēc tam pa Vidusjūru ceļoja uz Krētas salu. Izbraukuši cauri Gibraltāra jūras šaurumam, apstājās Fatimā Portugālē, Lurdā Dienvidfrancijā, Glastonberijā Britu salās un Īrijā, sagatavojot ceļu tiem, kas nāks pēc viņas, lai paplašinātu Kristusapziņu. Šie apmeklējumi ielika pamatu apustuļa Pāvila darbam Grieķijā un Mātes Marijas parādīšanās brīnumiem Fatimā un Lurdā; rosināja Karali Arturu nodibināt Apaļā Galda Bruņinieku ordeni un doties Svētā Grāla meklējumos; ļāva Svētajam Patrikam ieviest kristīgo ticību Īrijas teritorijā.

Svētais Jānis no Damaskas apraksta, kā savas izcilās dzīves nobeigumā Marija tika uzņemta Debesīs no kapenēm, kur pēc aizmigšanas viņu bija novietojuši apustuļi. Pēc trim dienām, atverot kapenes, viņi atrada tikai divpadsmit baltas lillijas.

Izmantotā literatūra:

 

1. Марк Л. Профет и Элизабет Клэр Профет. Владыки и их обители.– М.: «М-Аква», 2006.

2. Человеческая аура. Кутхуми и Джвал Кул. – САММИТ ЮНИВЕРСИТИ ПРЕСС, 1996.

3. Е.И. Рерих. Криптограммы Востока.

4. Сказания о земной жизни Пресвятой Богородицы с изложением пророчеств и прообразований, относящихся к Ней, учения Церкви о Ней, чудес и чудотворных икон Ея. На основании Священного Писания, свидетельств св. Отцов и церковного придания. Изд-е восьмое, испр. и доп. – М.: Типо-Литография И. Ефремова, 1904 г.

5. Жизнь Пресвятой Девы Богородицы по книгам Четьи-Минеям. Составила Авдотья Глинка. – М.: Издание книготорговца А.Д.Ступина, 1904.


[1] Dāvids, Jūdejas pirmais ķēniņš un Izraēlas trešais ķēniņš (1055. – 1015.g. pirms Kristus Piedzimšanas, pēc jaunās hronoloģijas 1010. – 970.g.). Jaunībā viņš kļuva slavens sakarā ar uzvaru divcīņā ar filistiešu milzi Goliātu. Dāvids bija vienīgās jūdu ķēniņu dinastijas ciltstēvs. Ebreju tautas nostāstos un teikās Dāvids attēlots kā varena ķēniņa ideāls, drosmīgs cīnītājs un garīgais dzejnieks. Dāvids tiek uzskatīts par ebreju reliģisko dziesmu un lūgšanu, kā arī psalmu autoru. Saskaņā ar ebreju ticējumu no Dāvida cilts bija jānāk Mesijai (Словарь Брокгауза и Ефрона).

[2] Ārons bija pirmais ebreju tautas virspriesteris un pravieša un likumdevēja Mozus vecākais brālis. (2. Mozus gr. 1).

[3] Jāzeps( Sen-Žermēna inkarnācija) bija sūtīts, lai kļūtu par Marijas un Jēzus aizstāvi un aizsargātāju.

[4] Человеческая аура. Кутхуми и Джвал Кул. Skat. «Медитация на Пламя Матери», adrese: http://sirius-ru.net/media/meditations/index.htm

[5] Kad Jānis Kristītājs un Jēzus bija bērni, Māte Marija un viņas māsīca Elizabete izstrādāja apmācības sistēmu, kas mūsdienās pazīstama kā Montessori metode. (no Marka Profeta un Elizabetes Klēras Profetas enciklopēdijas «Владыки и их Обители»).

[6] Šie magi bija El Morija, Kuthumi un Džvals Kuls.

[7] No J. Rērihas grāmatas „Austrumu kriptogrammas”.

[8] Betānija – ciemats pie Eļļas kalna Palestīnā, no kurienes Jēzus Kristus sāka savu pēdējo svinīgo ieiešanu Jeruzalemē.


Materiālu sagatavoja Olga Ivanova no Čeļabinskas apgabala Čebarkulas pilsētas (Krievija)

Tulkoja Līga Harju

http://sirius-riga.lv/