Es esmu šeit. Ak, cik labi! Jūtos tik spirgta un priecīga. Saule glāsta un vējiņš maigi šūpo, un zeme mani stingri tur. Mana sirds ir pilna mīlestības. ES esmu.
Bet kur gan es esmu? Kas man ir apkārt? Redzu neskaitāmus narcišu ziedus.. To ir tik daudz. Cik skaisti! Tātad arī es esmu narcise… Cik tās ir slaidas un graciozas! Bet kāpēc tās tik dīvaini uz mani skatās?
“Kas Tu tāda?” pieliecās pie manis tuvākā narcise.
“Narcise, tāpat kā tu,” es priecīgi attraucu.
“Nu, nē, tu esi pavisam savādāka! Kas tā par dīvainu krāsu, un forma pavisam cita… Nē, un smarža… Ak, tā taču smird!”
“Es, es nezinu… Es pacentīšos, es gribu būt tāda kā tu,” es solījos apjukumā.
Narcise apmierināta pamāja.
Ko nu, ko lai daru? Es domāju, ka esmu tāda pati kā viņas visas. Izrādās, ka nē. Nu nekas, rīt man arī būs tikpat taisns un slaids kāts, tāda pati dzeltena ziedu rota un noslēpumaina smarža.
***
Rīts.
Kāpēc jūtos tik vārga? Kas noticis? Manas lapas ir pusnovītušas un man nav spēka pacelt galvu. Es nejūtu saules glāstus un zemes stingrās rokas. Kas noticis?
Pie manis atkal pieliecās tuvākā narcise, “Tu izskaties vēl sliktāk nekā vakar. Un tu nemaz neesi līdzīga narcisei. Varbūt šī nav tava īstā vieta. Tev te nevajadzētu būt…Tu apkauno visu lauku!”
Man šeit nav vietas… Es mēģināju, es tik ļoti centos. Es gribēju būt tāda kā viņas. Man šeit nav vietas. Tik ļoti sāp… Es jūtu sāpes katrā manā šūnā.
Bet, kas tad es esmu?
***
Rīts.
Labrīt, saule! Labrīt, debesis! Labrīt, zeme, kas mani tur! Es esmu šeit! Manas lapas ir citādas un mans zieds ir citāds. Es neesmu narcise. Es esmu atšķirīga. Cik ļoti dīvaina sajūta… Es domāju, ka esmu tāda pati kā viņas, bet izrādās, ka nē. Cik interesanti!
“Tu vēl esi te?” pārsteigta atkal pieliecās narcise.
“Jā, es esmu šeit. Tev nāksies pierast.”
***
Rīts.
Labrīt! Es esmu šeit. Es esmu, kas es esmu. Sveika saule, sveikas debesis un zeme, kas mani tur! Es zinu, kas viss spēks ir manī. Un saulē, un debesīs, un zemē. Nav nekā cita ārpus manis. Tikai mans spēks vai vājums. Un izvēle ir mana.
***
Mammīt, vai tu pamanīji to sarkano tulpi narcišu laukā?
Sirdsapziņas skola aicina pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājus piedalīties pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “PIRMSSKOLAS VADĪTĀJU STRATĒĢISKĀS DOMĀŠANAS ATTĪSTĪBA” attālināti, 29.01.2025 Programmas mērķis: Attīstīt pirmsskolas izglītības iestāžu (PII) vadītāju stratēģiskās domāšanas kompetenci. Mērķa grupa: PII vadītāji un to vietnieki. Lasīt vairāk …
Sirdsapziņas skola aicina pirmsskolas izglītības iestāžu personālu piedalīties pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “CILVĒCISKĀS VĒRTĪBAS PIRMSSKOLĀ” attālināti Programmas mērķis: Attīstīt pirmsskolas izglītības iestāžu (PII) personāla kompetences cilvēciskajās vērtībās un cilvēciskajās īpašībās. Mērķa grupa: PII personāls. Programmas saturs: Vispārcilvēciskās Lasīt vairāk …