CI GUN filozofija 27.09.2012
Kas ir cilvēks?
No kurienes mēs nākam?
Kāpēc mēs atrodamies uz planētas Zeme?
Mēs šeit esam ieradušies, lai atbildētu uz šiem un daudziem citiem jautājumiem. Cilvēks uz Zemes ir tāpēc, lai mācītos. Zināšanas var iegūt dažādos ceļos:
1) Izlasīt un atcerēties, ko par interesējošo jautājumu saka citi, kas to pētījuši;
2) Apgūt, atklāt, saprast pašam no pirmavota.
Ar pirmo metodi nodarbojas visas pasaules izglītības sistēma. Ik pa laikam kāds drosmīgais to satricina ar kādu neapgāžamu patiesību un tad skolotājs saka – izrādās pirmais apgalvojums ir kļūdains, tagad mācīsimies citu, par kura pareizību arī nevar galvot. Daudz interesantāk mācīties ir pēc otrā paņēmiena. Tikai tas prasa daudz laika. Mācoties pēc otrā paņēmiena, var izvēlēties, kā to darīt:
a) pētāmo objektu sašķelšanas metode;
Piemēram, gribam saprast, kas ir saulespuķe. Izraujam augu, pētām tā augšanas apstākļus, dzīves ciklu, sastāvdaļas. Tad sākam iedziļināties un ņemam palīgā mikroskopu. Skatāmies šūnu uzbūvi. Sadalām tās līdz molekulām. Tad atklājam, ka tās, tāpat kā visi dzīvi organismi, sastāv no organiskiem savienojumiem un ūdens. Tie savukārt visi sastāv no oglekļa un ūdeņraža. Ir jau tur vēl daži citi elementi, bet … visi augi pēc uzbūves ir tik līdzīgi. Zaudējam interesi. Var dalīt līdz atomiem, tur vispār nav atšķirības; no auga, cilvēka, vai akmens tas ņemts. Vai šī metode der visos gadījumos? Protams, ka nē. Tā nedod atbildi uz tādiem jautājumiem kā: kas ir dvēsele, emocijas, prāts, domas, griba, kaisle, mīlestība. Bet cilvēki grib zināt, grib iemācīt saviem bērniem.
b) nepareizo viedokļu atgrūšanas metode;
Sākas dažādas variācijas par tēmu un daudzi prāta vēderi lauž šķēpus, kuram taisnība. Vienu atzīs, otru noliedz. Skolās un pat augstskolās kaļ galvās definīcijas, kārto eksāmenus, diskutē un pārdzīvo. Tas ir tik interesanti! Tomēr vienmēr atrodas kāds, kam arī tas pamatīgi noriebjas. Ko darīt? Daudziem cilvēkiem ir vēlme darīt labu, dzīvot pasaulē pēc humānisma, mīlestības, nevarmācības principiem. Tādu iespēju dod nākamā
c) pasaules vienotības uztveršanas metode;
Par to māca dažādas reliģijas. To pieņemt palīdz ticība, ka cilvēks ir Dieva kopija. Laimīgi tie, kas stipri savā ticībā. Taču vienmēr atrodas kāds, kuram arī ar to ir par maz. Tādi cilvēki grib ne vien ticēt, viņi grib zināt, pamatojoties uz personīgo pieredzi. Ko darīt?
Dodamies meklējumos, lai atrastu tādu metodi, kas mācību procesu dara aizraujošu, ātru, vieglu, patīkamu un pilnīgi precīzu. Mēs dodamies pēc metodes, kā iegūt zināšanas no pirmavota bez varmācības, iznīcināšanas, strīdēšanās, liekas kņadas un sava viedokļa uzspiešanas citiem cilvēkiem. Mēs meklējam metodi, kā visu atklāt gavilējošā priekā un mīlestībā.
d) visu iepriekšējo energo informatīva apvienošanas metode.
Šī metode cilvēku ieliek sistēmas debesis, cilvēks, Zeme centrā un parāda, ka mikrokosmos – šūna ir makrokosmosa kopija.
Tā māca veidu kā saplūst ar pētāmā objekta energo informatīvo lauku un zināt visu to pašu, ko zina, jūt un saprot, piemēram saulespuķe.
Tā dod iespēju visu informāciju atrast sevī. Neticami? Noslēpumaini? Aizraujoši? Kā nu kuram.
Cilvēkam vienmēr ir brīva izvēle, ko darīt ar vienu vai otru lietu.
Mazam bērnam patīk, ja viņam stāsta pasakas, paaudzies viņš šo to grib pamēģināt pats. Pieaudzis cilvēks izvēlas, par ko kļūt – par radītāju vai patērētāju. Šī metode māca kļūt par savas dzīves saimnieku. Džun Juaņ cigun māca šīs metodes lietošanu. Vai esat sev uzdevuši jautājumu, kāpēc cilvēks noveco, bet dzīvnieki savu izskatu nemaina līdz nāves stundai. Tāpēc, ka viņi dzīvo pēc vienotības principa, viņi enerģētiski un informatīvi iekļaujas dabā. Cilvēka slimību, vecuma, diskomforta iemesls ir sevis norobežošana no šis vienotās sistēmas. Cigun dod konkrētus vingrojumus, meditācijas un paņēmienus, kā atgriezties šai visaptverošajā sistēmā. Bez tam tā ir arī garīgās prakses, sevis pilnveidošanas un zināšanu iegūšanas metode.
Cigun mērķis nav izmainīt pasauli.
Cigun prakses mērķis ir iepazīt, pilnveidot un izmainīt sevi no iekšienes. Pieņemsim, ka apkārtējā pasaule ir aplis, kuram pa vidu ir horizontāla līnija. Pieņemsim, ka virs horizontālās līnijas 180 grādi ir redzama pasaule, bet apakšā 180 grādi – neredzamā pasaule. Materiālo pasauli mēs uztveram ar 5 maņu orgāniem. Pie kam cilvēks no esošajiem 180 grādiem virs liīnijas uztver kādus 35 – 40 %. Visi zina, ka sunim labāka oža, delfīni un sikspārņi labāk dzird, kaķi labāk redz. Cik daudz mēs uztveram no redzamās pasaules, tik plaša ir mūsu iekšējā, neredzamā pasaule. Kas notiek, ja cilvēks attīsta spēju plašāk uztvert materiālo pasauli? Tieši par tik plašāka kļūst viņa iekšējā pasaule. To sauc par apziņas paplašināšanu.
Bieži dzirdam; paplašiniet apziņu, kļūsiet apgaismoti, tā var sasniegsiet nemirstību. Ko dod tāda runāšana, ja nedod metodi, kā to izdarīt. Kurā Latvijas mācību iestādē māca apziņas paplašināšanu? Tiesa – māca paplašināt atsevišķus elementus; muzikālo dzirdi, krāsu, smaržu izjūtu. Tagad modē seksuālās pieredzes paplašināšana. Nav peļama doma, ar kaut kādu vietu taču ir jāsāk.
Patiesībā seksuālā enerģija ir tā pati dzīvības enerģija, ar kuras palīdzību gūstam panākumus dzīvē. Viss atkarīgs no tā, kā un kādiem mērķiem izmantojam šo enerģiju. Sabiedrības pieredze rāda, ka ar aizliegumiem, kritizēšanu nekas labs nav sasniegts. Cita lieta, ja piedāvā kaut ko tādu, kas ir daudz labāks par zināmo vai zināmo ļauj izmantot citā kvalitātē. Tieši tas attiecas uz ci gun. Ci – tā ir enerģija, gun – darbs. Cilvēks piedzimst ar dzīvības enerģijas potenciālu, kura pietiktu 150-160 gadiem. Šo enerģiju tērējam dzīvojot, radot pēcnācējus un nemākulīgi seksojot. Ar moralizēšanu un aizliegumiem maz kas līdzēts. Jāsāk izglītoties un praktizēt, lai šo dzīvības enerģiju saglabātu, iemācītos to vadīt, kvalitatīvi uzlabotu. Ķīnā dzīvības enerģiju sauc par ci.
Ci enerģija pārvietojas reizē ar asinīm, limfu, nervu impulsiem. Ci ne vien nodrošina asins cirkulāciju, bet nosaka asins ķermenīšu īpašības. Asinis spēj uzkrāt ci enerģiju un piesaistīt enerģiju no gaisa. Ci nodrošina dzīvību visos orgānos. Runājot kristietības jēdzienos, ci ir Svētais Gars darbībā.
Ķermenis ir kā fabrika, kurā daļa orgānu piegādā izejvielas, daļa pārstrādā, daļa izvada. Visu regulē dievišķā klātesamība – Gara informācija. Ci var salīdzināt arī ar elektrisko strāvu, kas nodrošina procesu, darbina orgānus. Visi orgāni ir materiāli, ci nemateriāls – garīgs, ļoti smalka enerģija. Ja kādam orgānam pievada nevis 220, 1000 voltus, tas bojājas. Tāpat problēmas sākas, ja orgāns saņem tikai 20 voltus. Lai orgāns labi darbotos, jābūt augstas kvalitātes nepārtrauktai enerģijas plūsmai. Ja tā nav, seko slimība. Taču organisms nav fabrika, to būtiski ietekmē domas, jūtas, emocijas. Ja cilvēkā daudz negāciju, enerģija ir zemas kvalitātes, rodas depresija, skumjas, apātija u.c.
IR DIVU VEIDU DZĪVĪBAS ENERĢIJA
1. Enerģija, ko manto no vecākiem.
Šīs enerģijas kvalitāte atkarīga no ieņemšanas brīža planētu stāvokļa, no vecāku veselības, jūtām, mātes emocijām grūtniecības laikā.
2. Enerģija, ko uzņem elpojot un ar pārtiku.
Atkarīga no dzīves vietas enerģijas, pārtikas produktu kvalitātes, gaisa tīrības, dzeramā ūdens kvalitātes, vides un savstarpējām attiecībām.
Mūsu veselība vairāk atkarīga no pirmās, bet emocijas no otrās enerģijas kvalitātes. Cigun prakse dod metodes, kas ļauj uzlabot abu kvalitāti. Var realizēt to, par ko Bībelē teikts, ka čūskas viņus kodīs, tas viņus nenobeigs, indi viņi dzers, un tā viņiem nekaitēs. Šīs abas enerģijas apvienojas un cirkulē ķermenī, barojot mugurkaula smadzenes un centrālo nervu sistēmu. Tas būtiski ietekmē iekšējo orgānu veselību un uzvedības modeļus. Rezultāta nosaka mūsu dzīves kvalitāti. Cigun prakse atver jaunas iespējas visu rādītāju apzinātai uzlabošanai.
DZĪVĪBAS ENERĢIJAS FUNKCIJAS
1.Iekšējo orgānu darbināšana
Virzās pa kanāliem un meridiāniem. Ja ķermenis vesels, kustība notiek automātiski. Ietekmē galvas smadzeņu darbību, palīdz realizēt idejas, piepilda muskuļus ar spēku.
2.Ķermeņa aizsardzības funkcija
Atrodas ārpus ķermeņa, nosaka auras spēku, ādas, imūnsistēmas izturību. Tā nāk no meridiānu un kanālu enerģijas. Ja ir brīva ci plūsma visā ķermenī, cilvēks brīvs no jelkādas ietekmes.
Abas iepriekšminētās enerģijas baro dvēseli un Garu. Ja stiprs Gars un griba, cilvēks ir vesels un aizsargāts. No šīs enerģijas kvalitātes atkarīga atmiņa un prāta spējas. Augstas kvalitātes dzīvības enerģiju sauc par ci. Kvalitātes rādītāji: sākumā miglas enerģija, vēlāk gaisma, beigās garīgā uguns. Tāpēc svētajiem ap galvu mirdzošs vainags.
DIEVA KLĀTESAMĪBAS REALIZĒŠANA ĶERMENĪ
Gars, Virsdvēsele, Dievs, Mūžīgais, Nemirstīgais, Prāts, Virsapziņa, Pārdabiskais, Augstākais Es, Patiesā būtība, sauciet kā gribat. Lai to visu stiprinātu, mums ci enerģija no apakšējā enerģijas katla jāceļ uz smadzenēm. No ci enerģijas kvalitātes un daudzuma atkarīgs talants, spējas, prāta skaidrība. Ja cilvēkā daudz emociju, prāts pakļaujas tām, (emocionālais prāts), seko ciešanas.
Cigun māca, kā stabilizēt emocijas, lai stiprinātu gara un gudrības prāta spējas. Reizēm saka, gars ir dvēseles kodols. Gars ir tīra Dieva kopija. Dvēsele ir gars kopā ar individuālo pieredzi un dzīves laikā gūtajiem priekšstatiem. Cilvēks, kura ķermenis var uzturēt gara vibrācijas, vienādi uztver informāciju gan no dzīvās, gan mirušo pasaules. Tāds cilvēks spēj reāli uztvert, apzināt un ietekmēt universu, notikumus, pats savu dzīvi.
Cigun māca metodes, kā no gaisa, ūdens, pārtikas paņemt dzīvības enerģiju, lai saglabātu ķermeņa sākotnējo enerģiju, nenovecotu, turētu līdzsvarā prātu un emocijas. Lai mūsu Gars un dvēsele būtu vesela, smadzenes un sirds jābaro ar augstas kvalitātes ci enerģiju.
Praktizējot cigun, visas zināšanas tiek izmantotas sevis pilnveidošanai.
Pie kam izmaiņas ir jūtamas tūlīt, tajā pašā brīdī. Tāpēc neder apmācība no grāmatām, bet ir nepieciešama skolotāja klātbūtne, jo notiek zināšanu transplantācija. Visa apmācība notiek sajūtu līmenī, šeit un tagad. Šī metode dod prasmi uz katru problēmu paskatīties no vairākiem skatu punktiem, saprast kopsakarības, cēloņus un sekas. Tas attiecas gan uz sadzīviskām problēmām, gan slimību diagnosticēšanu. Viena lieta ir konstatēt simptomus, otra lieta – ātri un efektīvi atrast cēloņus.
Ķīnā cigun praktizēja budistu un daoistu klosteros, šī māksla tika turēta slepenībā. Tagad, pateicoties skolotājiem meistariem, tā pieejama plašam sabiedrības lokam. Džun Juaņ cigun māca Meistars Sju Mintans un viņa tiešie skolnieki, kas saņēmuši meistara atļauju šīs zināšanas dod tālāk.
Džun Juaņ cigun pirmajā pakāpē prakse vērsta uz fiziskās veselības nodrošināšanu, otrajā darbs ar dvēseli, trešajā ar garu. Pamazām tiek sagatavots ķermenis dvēseles apzinātai iziešanai no ķermeņa un ieiešanai samadhi stāvoklī. Pēc dvēseles apmācības ārpus fiziskā ķermeņa, cilvēkam sākas pilnīgi cita dzīve, viņš ir atbrīvots no karmas, piedalās kopīgos Kosmosa un Zemes civilizācijas procesos.
Autore: Līga Kolneja
Materiāls izmantots no mājas lapas: www.aura.ema.lv