Darba devēja gaidas – kā tās apmierināt? 30.04.2024
Visbīstamākā situācija ir dzīvot gaidās. Ja gaidas netiek apmierinātas, tad cilvēks ir neapmierināts. Piemēram, visi darba devēji un vadītāji kaut ko gaida no saviem padotajiem darbiniekiem. Parasti darba devējs savas gaidas nosaka organizācijas iekšējos normatīvajos dokumentos – amata vai darba aprakstos, procesu aprakstos, instrukcijās u.tml. Ja darbinieks neizpilda kādu uzdevumu, kas noteikts iekšējos normatīvajos dokumentos vai ir iedibināts organizācijas darba praksē, tad vadītājs var būt neapmierināts ar darbinieku.
Tāpēc svarīgi ir būt patiesam pret cilvēku, kas no tevis kaut ko gaida. Ja darba devējam godīgi pateiksi, ko vari un ko nevari izdarīt darba laikā, tad darba devējs gaidīs to, ko esi solījis. Ja darba devējs nepieņem tavus skaidrojumus, tad vienkārši ir jādara darbs ar mīlestību tik labi cik spēj to izdarīt, visu atstājot Dieva ziņā. Ja darba devējs būs neapmierināts ar tavu darbu, tad visticamāk viņš uzteiks darbu, bet tev tas nav jāuztver kā darba devēja uzteikums, bet gan kā Dieva zīme, ka pienācis laiks darīt kaut ko citu citā vietā, jo visas pārmaiņas cilvēka garam nāk tikai pa labu, jo katrā vietā mēs kaut ko mācāmies.
Pārbaudījumi, kad kāds ir neapmierināts ar tevi, ir nepieciešami, lai testētu cilvēka mīlestību pret sevi. Ja cilvēks mīl sevi un viņam ir reāla pašizpratne (viņš nav augstākās vai zemākās domās par sevi), tad viņš citu neapmierinātību ar sevi nepārdzīvo. Ja cilvēkam nav reāla pašizpratne, t.i., viņš ir augstākās vai zemākās domās par sevi, tad viņš ļoti pārdzīvo kritiskas piezīmes, kas arī norāda uz baiļu “mani nemīl” klātesamību.
Prasīgi ir cilvēki, kas ļoti baidās saskarties ar kritiku, ļoti vēlas izpatikt citiem, kas norāda, ka viņi ļoti cieš no bailēm “mani nemīl”. Līdzīgs piesaista līdzīgu. Ja tu ciet no bailēm “mani nemīl”, tad visticamāk piesaistīsi darba devēju, kas arī cieš no bailēm “mani nemīl”, lai redzētu, kā tas izskatās no malas.
Ja tu esi sev piesaistījis darba devēju, kas gaida no tevis vairāk nekā spēj dot, tad pavēro sevi no malas – vai arī tu no kāda negaidi vairāk nekā viņš spēj dot? Ja nespēj sevī pamanīt šo īpašību, tad visticamāk darba devējs ar savām gaidām spoguļo tevī kādas citas neapgūtas mācības. Tā var būt vēlme citus kritizēt. Tas var būt augsta līmeņa prasīgums pret sevi un citiem. Tās var būt bailes “mani nemīl”, kas gaida atbrīvošanu.
Tiklīdz būsi izpratis savu neapgūto mācību, tā darba devēja attieksme pret tevi mainīsies pat, ja darba uzdevumu izpildes kārtībā nekas nebūs mainījies. Darba devēji arī ir cilvēki, kas kādā brīdī var sākt apzināties, ka viņiem nevajag neko gaidīt, bet gan runāt ar darbiniekiem par savām gaidām, lai izprastu, vai vispār darba devēja gaidas ir iespējams apmierināt? Ja darba devējs apzināsies, ka viņa gaidas nav iespējams apmierināt dažādu iemeslu dēļ, viņš domās kā veikt izmaiņas darba organizācijā.
Gudrs būs tas darba devējs, kas atteiksies no savām gaidām un koncentrēsies uz darba pilnveidošanu ar atjautīgiem risinājumiem. Muļķis būs tas darba devējs, kas ietiepīgi paliks pie savām gaidām un turpinās dusmoties uz darbiniekiem, kas nespēj tās apmierināt.