Garīgā prakse: “Kā atbrīvoties no vēlmēm” 07.09.2014
Iedvesmas avots
“Kā izturēties pret vēlmi? Pievērsiet uzmanību domai vai sajūtai, līdzko tā parādās. novērojiet, kāda noskaņa ir vēlmei, kas pavada šo domu kā ar to nesaistīta parādība. Novērojiet, cik ilgi jūtama šī vēlme un cik tā ir izteikta. Tad novērojiet, cik ilgi šī vēlme turpinās un kad tā izzūd. Tiklīdz tas ir noticis, koncentrējieties uz elpošanu.”
/Bhante Henepola Gunaratna/
“Kāda labsajūta ir pakasīties brīdī, kad niez, bet vēl patīkamāka ir sajūta, ja vairs neniez. Cik laba sajūta rodas, apmierinot kādu vēlmi, bet kāda laime ir būt brīvam no vēlmēm.”
/Nagardžūna/
Meditācija
Ja esat kļuvis par upuri kādai spēcīgai vēlmei, kas jūs ir pārņēmusi un satrauc, sāciet ar to, ka izpētiet šīs vēlmes raksturīgās īpašības un tad piemeklējiet atbilstošus antidotus (diametrāli pretēju prāta reakciju uz nevēlamo emociju, kurai mēs gribam pretoties).
Vēlmēm mēdz būt raksturīga steiga. Nomieriniet savas domas, koncentrējoties uz elpas ieplūšanu un izplūšanu.
Citi raksturīgi vēlmes aspekti ir pretrunas un nemiers. Kā pretlīdzekli šajā gadījumā iedomājieties labsajūtu un atvieglojumu, kas pavada atgūto iekšējo mieru. Veltiet dažus mirkļus tam, lai ļautu sevī dzimt un attīstīties šai iekšējās brīvības izjūtai.
Vēlmei ir tendence deformēt realitāti un uzskatīt tās objektu par daudzējādā ziņā vēlamu. Lai panāktu jūsu redzējumu pēc iespējas atbilstošāku realitātei, veltiet laiku vēlmju objekta visu aspektu izpētei un kādu meditācijas brīdi arī objekta mazāk pievilcīgajām vai pat nevēlāmajām īpašībām.
Visbeidzot ļaujiet prātam norimt un atslābt pilnīgas apziņas stāvoklī, atbrīvojot to no cerībām un bailēm, un novērtējiet pašreizējā brīža svaigumu, kurš kā dziedinošs balzams remdē vēlmju dedzinošās liesmas.
Sirdsapziņas skola aicina pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājus piedalīties pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “KVALITĀTES PĀRVALDĪBAS SISTĒMAS IZVEIDOŠANA UN IEVIEŠANA PIRMSSKOLĀ” attālināti, 08.04.2025 Programmas mērķis: Attīstīt pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju kvalitātes vadīšanas kompetenci. Mērķa grupa: Izglītības iestāžu vadītāji un Lasīt vairāk …