Garīgā prakse: “Rozārijs „Izglītība skolā”” 01.09.2013
Īss Rozārijs
(no grāmatas „Agni Joga. Kopiena”)
AUM TAT SAT. AUM
Kliedējam māņticību, gara tumsību un bailes. Kaldinām vīrišķību, gribu un zināšanas.
Visi centieni pēc izglītības ir apsveicami.
Katrs gara tumsības radīts aizspriedums atmaskots.
Darbiniek, vai sadarbības un kopienas pamati kvēlo tavā apziņā?
Ja šī uguns jau ir izgaismojusi tavas smadzenes, apgūsti Mūsu kalnu Mācības.
Darbiniek, nepagursti grūti atrisināmu mīklu priekšā dažos izteicienos.
Katra rindiņa ir augstākais vienkāršības paraugs.
Sveiciens darbīgajiem un meklētājiem!
AUM TAT SAT. AUM
1. Skolām ir jābūt visaptverošam balstam izzināšanas procesā. Katrai skolai no pamatskolas līdz visaugstākajai jābūt dzīvam posmam visu mācību iestāžu ķēdē. Izzināšanai ir jāturpinās visu mūžu. Lietišķās zinības ir jāmāca saistībā ar vēstures un filozofijas zinātni. Katram darba darītājam ir jāattīsta domāšanas prasme. Tikai tad viņš izpratīs pilnveidošanās prieku un spēs izmantot brīvo laiku. (103) [1]
AUM
2. Katrai skolai ir jābūt īstai izglītojošai apvienībai. Skolā ir jābūt kādam lietderīgam muzejam, kurā darbojas paši skolēni. Jābūt kooperatīvam, un audzēkņiem ir jāiemāca arī tāda sadarbība. Jābūt dažādām mākslas procesu norisēm. Izglītība nevar būt bez skaistuma izpratnes. (104)
AUM
3. Mācīšanās būs vispatīkamākā stunda, kad skolotājs novērtēs audzēkņu spējas. Tikai spēju pazīšana ļaus pareizi izturēties pret nākamajiem darbiniekiem. Bieži paši audzēkņi nesaprot savu sūtību. Skolotājs kā draugs izvadīs viņus ceļā labākajā virzienā. Skolās nav pieņemama nekāda vardarbība. Izzināšanu var veicināt tikai pārliecināšana. Vairāk eksperimentu, vairāk pārrunu, tik daudz prieka ir savu spēku pielikšanā! Mazajiem patīk „lielo” darbi. (105)
AUM
4. Ja ģimene neprot, tad lai skola iemāca tīrību visās lietās. Netīrība nav no nabadzības, bet no gara tumsības. Tīrība dzīvē ir sirds tīrības priekštece. Kas gan nevēlas, lai tauta būtu tīra? Skolas vajag iekārtot un aprīkot tā, lai tās būtu dzīves izdaiļojuma avots. Katram priekšmetam var tikt veltīta mīlestība. Katrai lietai jātiek padarītai par laimīgas dzīves līdzdalībnieci. Kur viens nevar atrast risinājumu, tur palīdzēs kopiena. Ne dūru cīņas, bet radītāji būs valsts lepnums. (106)
AUM
5. Skolai ir ne tikai jāieaudzina mīlestība pret grāmatu, bet jāiemāca lasīt, un pēdējais nav vieglāks par pirmo. Ir jāprot koncentrēt domas, lai iedziļinātos grāmatā. Ne acis lasa, bet gan smadzenes un sirds. Daudzās mājās grāmatai nav ierādīta goda vieta. (107)
AUM
6. Kopienas pienākums ir padarīt grāmatu par mājas draugu. Kooperatīvā pirmām kārtām ir grāmatu plaukts, kura saturs ir ļoti plašs. Tiks stāstīts par dzimtenes vērtībām un tās sakariem ar pasauli; tiks parādīti varoņi, radītāji un darbarūķi. Goda un pienākuma jēdzieni, pienākums pret savu tuvāko nostiprināsies tāpat kā žēlsirdība. Daudz paraugu, kas aicina uz izzināšanu un atklājumiem. (107)
AUM
7. Kā mācību priekšmets lai tiktu pasniegti astronomijas pamati, bet lai tie būtu kā durvis uz tālajām pasaulēm. Tā skolas modinās pirmās domas par dzīvi tālajās pasaulēs. Izplatījums atdzīvosies, astroķīmija un stari aizpildīs priekšstatu par Visuma diženumu. Jaunās sirdis jutīsies nevis kā skudriņas uz zemes garozas, bet kā gara nesēji un atbildīgie par planētu. Pievēršam uzmanību skolām, jo no tām iedibināsies sadarbība. Nebūs jauncelsmes bez sadarbības. Nebūs stipras valsts un savienības, ja valdīs vecā patība. (110)
AUM
8. Nav pareizi domāt, ka sviedri ir tikai fiziska parādība. Strādājot domās, izdalās īpaša emanācija, kas vērtīga telpas piesātināšanai. Ķermeņa sviedri var uzlabot zemi, bet gara sviedri atjauno prānu, ķīmiski pārvēršoties par Saules stariem. Darbs ir Gaismas vainagojums. Vajag, lai skolu audzēkņi paturētu prātā darba nozīmi kā pasaules uzbūves faktoru. Darba sekas būs apziņas stingrība. Spilgti vajag iezīmēt darba atmosfēru. (117)
AUM
9. Lai skolotājs prot vērīgi atšķirt tos, kas spēj ātri iet. Nevajag viņus slavēt, bet vajag pašķirt viņiem ceļu. Vajag radīt papildu kursus, pa šīm kāpnēm ātrie varēs uzskriet. Neslēpiet no viņiem grūtības. Ir apziņas tipi, kuriem katrs varonībai līdzīgs solis jau ir gaisma un prieks. (207)
AUM
10. Tāpat skolotāja spēkos ir ātri noteikt skolēna domāšanas virzienu, jo kļūdaina ceļa norādīšana ir smags pārkāpums, tā var zaudēt labākos darbiniekus. Katra sastingusi programma ir kā līķis, kas nav paciešams zinību saulē. Pēc iespējas ātrāk vajag nostiprināt skolu, pārbaudot skolotāja apziņu. Radiet viņam labākos apstākļus, lai varētu skolotājam uzlikt atbildību par kopienas darbinieku apziņu. (207)
AUM
AUM TAT SAT. AUM
————————————————————————————————————————————–
[1] iekavās rindkopas beigās norādīts paragrāfa numurs no grāmatas „Agni Joga. Kopiena”.
Tulkoja Lauma Ērgle