Viss skaistais, kas ielīksmo sirdi un dvēselē rada prieka gaviles, ir Garīgs.

    — Satja Sai Baba

    Visam, ko mēs darām – vai labu vai sliktu, vai apzināti vai neapzināti – seko rezultāts.Tādēļ darīt labu ir nepieciešamība – lai sekas būtu labas.

    — Satja Sai Baba

    Dzīve nav vienvirziena kustība. Mums jābūt gataviem gan dot, gan ņemt.

    — Satja Sai Baba

    Esiet labi, dariet labu, redziet labu. Tas arī ir ceļš pie Dieva.

    — Satja Sai Baba

    Dievišķo var sasniegt vienīgi, pārstājot izcelt citu un slēpt savas kļūdas.

    — Satja Sai Baba

    Dieva īstās mājas ir cilvēka sirds. Dievam nav dārgāka tempļa par cilvēka sirdi.

    — Satja Sai Baba

    Kad jums parādīsies Mīlestības spēks, jūs iegūsiet visus spēkus!

    — Satja Sai Baba

    Ne jau tas, kas zākā, apvaino, bet gan tas, ko mēs uzskatām par apvainojošu; tāpēc tevi neizaicina nekas cits kā paša uzskati.

    — Epiktēts

    Centies mainīt pasauli, kaut mazliet! Saskati būtisko un palīdzi citiem! Nekaitē! Vienmēr domā, kā vari būt noderīgs!

    — Ričards Brensons

    Mūsu laikmetā ceļš uz svētumu noteikti iet cauri darbības pasaulei.

    — Dags Hammarskjolds

    Ja vēlaties vienmēr būt laimīgi, lūdziet labklājību citiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja kādam iespējams palīdzēt, kādēļ lai es par to justos nelaimīgs?Ja kādam nav iespējams palīdzēt, ko līdz būt nelaimīgam?

    — Šantideva

    Neskrien pakaļ pagātnei un nepazaudē sevi nākotnē.Pagātnes vairs nav. Nākotne vēl nav pienākusi. Dzīve rit šeit un tagad.

    — Buda

    Meditācijai un medicīnai ir vienas saknes – tas, kas dziedē, kas tevi padara veselu un pilnīgu, ir medicīna, bet augstākā līmenī – meditācija.

    — Senindiešu gudrība

    Nezinot, cik patiesība tuvu, cilvēki to meklē tālumā – cik žēl! Viņi līdzinās tiem, kuri, ūdens vidū stāvot, kliedz aiz slāpēm.

    — Hakuins

    Nepietiek ar zināšanu, mums tā jālieto praksē. Nepietiek ar gribēšanu, mums ir jārīkojas.

    — J.V. Gēte

    Jo lielāks ir spēks, kas piekritis tev kalpot, jo lielāko godprātību tas prasa no tevis.

    — Sokrats

    Mūsu šaubas ir nodevēji un liek mums pazaudēt labo, ko mēs varētu iegūt, liekot mums baidīties mēģināt.

    — Šekspīrs

    Mēs esam tādēļ, ka Dievs ir.

    — Emānuels Svēdenborgs

    Cilvēka dzīves mērķis un nolūks ir vienojoša zināšana par Dievu.

    — Oldoss Hakslijs

    Jaunais cilvēks būs mistiķis – vai viņa nebūs vispār.

    — Karls Rāners

    Mieru tu iegūsi vienīgi tad, ja pats to sniegsi!

    — Marija fon Ēbnere Ešenbaha

    Katra diena ir laba diena.

    — Budistu sakāmvārds

    Nedzen upi, ļauj tai plūst.

    — Āzijas gudrība

    Tajā acumirklī, kurā tu sapratīsi, kas patiesībā esi, visi šīs pasaules noslēpumi tev būs kā atvērta grāmata.

    — Bhagavadgīta

    Naids nekad nenovērsīs naidu- vienīgi mīlestība var pārvarēt naidu.Tas ir mūžīgs likums.

    — Buda

    Esi mīlošs, esi laipns, ej labestības ceļu.

    — Buda

    Neizglītotie savās likstās parasti vaino citus; iesācēji – paši sevi; pilnīgi izglītotie nevaino nedz kādu citu, nedz arī paši sevi.

    — Epiktēts

    Nav grūti mīlēt labu cilvēku. Grūti mīlēt cilvēku tādu, kāds viņš ir.

    — Juris Rubenis

    Viss, kas tev dzīvē ir vajadzīgs, ir tevī. Tu ieklausies savā iekšējā balsī, lai nevajadzētu iztaujāt nevienu citu.

    — Jozefs Kiršners

    Dvēsele vienmēr redz, ar ko slimo miesa. Ķermenis ir dvēseles templis, par ko jārūpējas.

    — Hipokrāts

    Stāvot pie jūras un tikai tajā lūkojoties vien, to pārpeldēt nevar.

    — Rabindranats Tagore

    Labāk ir pieņemt nepareizus lēmumus nekā neizlemt neko, jo no savas rīcības kļūdām tu vari mācīties.

    — Jozefs Kiršners

    Visi šķēršļi un grūtības ir pakāpieni, pa kuriem mēs kāpjam augšā.

    — Fridrihs Nīče

    Iziet cauri pasaulei, nedarot sevi pilnīgāku, ir tas pats, kas iznākt no pirts netīram.

    — Ališers Navoji

    Cilvēks kļūst vesels, neslēpjot savas slimības, nevis izliekoties vesels.

    — Juris Rubenis

    Reizi dzīvē laime klaudzina pie ikviena cilvēka durvīm, taču bieži vien šajā laikā cilvēks sēž tuvējā krodziņā un nedzird tās klauvējienu.

    — Marks Tvens

    Prāts pieder pats sev, un tas spēj pārvērst elli par Debesīm, bet Debesis par elli.

    — Džons Miltons

    Dzīves māksla ir prasme gaidīt. Ar varu atplēsts pumpurs nekad īsti neuzplauks.

    — Zenta Mauriņa

    Lai kāds būtu jūsu darbs, veiciet to kā ziedojumu Dievam.

    — Satja Sai Baba

    Prāts ir vienīgais laimes vai nelaimes, verdzības vai brīvības cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Kad jūs uz kādu norādāt ar pirkstu, tad atcerieties, ka trīs pirksti ir vērsti pret jums pašiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja jūs citos atrodat trūkumus, tad ar trīskārt saasinātu uzmanību vērsieties pret saviem trūkumiem.

    — Satja Sai Baba

    Patiess garīgums ir prasme atrast savas kļūdas un tās izlabot.

    — Satja Sai Baba

    Gudrība un citas cēlas īpašības rodas tikai sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Mēs varam sasniegt atbrīvošanu, izpildot savus pasaulīgos pienākumus, bet tikai tad, ja mūsu prāts vienmēr paliks iegremdēts Dievišķajā.

    — Satja Sai Baba

    Laime nav mērķis, bet pienākuma pildīšanas dabīgas sekas.

    — Pauls Dāle

    Cilvēka laime – viņa griba.

    — Gēte

    Laime padara priecīgu, nelaime – gudru.

    — Latviešu sakāmvārds

    Pasaules dvēseli baro cilvēku laime. Un arī to nelaime, ļaunums vai skaudība. Īstenot savu Likteni ir cilvēka vienīgais, patiesais uzdevums.

    — Paulu Koelju

    Laimi nes mīlestība, nevis patiesība.

    — Juris Rubenis, Māris Subačs

    Tici un dari, sevi un pasauli. Dari laimi, un būs laime.

    — Rainis

    Augstākā gudrība un laime ir dievišķas kārtības izprašana un piemērošanās tai.

    — Edvarts Virza

    Cilvēks, kas domā tikai par sevi un meklē visur izdevīgumu, nevar būt laimīgs. Gribi dzīvot sev – dzīvo citiem!

    — Seneka

    Nemeklējiet laimi pasaulē, laime ir jūsos pašos, esiet uzticīgi sev.

    — Ērihs Marija Remarks

    Vēlēšanās kalpot vispārības labā jāpadara par dvēseles nepieciešamību, par priekšnoteikumu personiskajai laimei.

    — Antons Čehovs

    Laime ir ar tikumību apvienota labklājība.

    — Aristotelis

    Cilvēks vairo savu laimi par tik, par cik viņš dara laimīgus citus.

    — Bentams

    Labākais veids, kā atbrīvoties no ienaidnieka, ir apzināties, ka viņš nav tavs ienaidnieks.

    — Buda

    Dari to, kas nes svētību, nevis savā labā, bet tādēļ, lai visas Visuma būtnes darītu laimīgas.

    — Buda

    Bailes dzīvot un bailes mirt aizver laimei vārtus.

    — Drukpa Rinpoče

    Lietas rodas un atkal izzūd. Laimīgs ir tas, kas to vienkārši mierīgi vēro.

    — Buda

    Ja vēlies zināt savu nākotni, tad aplūko sevi tagadnē, jo tā ir cēlonis tavai nākotnei.

    — Buda

    Ceļš uz prieku ved caur laipnības izrādīšanu, spēcinot sirdi ar līdzcietību.

    — Buda

    Vislaimīgākais cilvēks ir tas, kas dāvā laimi vislielākajam cilvēku daudzumam.

    — Didro

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu sakāmvārds

    Nedzenies pēc laimes: tā vienmēr atrodas tevī pašā.

    — Pitagors

    Kurš ir laimīgs? – Tas, kura miesa ir vesela, gars mierīgs un izkopj savas dotības.

    — Taless

    Dzīve – tas ir ceļš mājup.

    — Melvils

    Lielā māksla dzīvot laimīgi slēpjas spējā dzīvot tagadnē.

    — Pitagors

    Dzīve gūst savu bagātību no pasaules, bet nozīmi no mīlestības.

    — Tagore

    Dzīvot vajag tā, lai nevajadzētu nāves baidīties un arī tās vēlēties.

    — Tolstojs

    Tur kur ir sirds, mīt arī laime.

    — Poļu sakāmvārds

    Īstu jēgu atminam, kad mūsu “es” kalpo mazajam “tu”, tuvcilvēkiem, un lielajam “Tu” – Dievam.

    — Zenta Mauriņa

    Laime ir ceļa redzējums. Laime ir perspektīva. Bet šim ceļam ir jēga tikai tad, ja tas ved uz kopību ar cilvēkiem, un domu un jūtu bagātību.

    — Saulcerīte Viese

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu gudrība

    Runā, ka pilnīgai laimei cilvēkam ir nepieciešamas tikai dažas lietas: kāds, kuru mīlēt, darbs, ko darīt, un kaut kas, uz ko cerēt.

    — Toms Bodets

    Skaistums nav ķermenī, to rada raksturs un šķīstība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēku bez rakstura nevar nosaukt par cilvēku. Viņš ir tikai dzīvnieks.

    — Satja Sai Baba

    Raksturs ir cilvēka patiesā rota, tā pazaudēšana ir visu viņa ciešanu un bēdu cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tāds, kuram ir stiprs raksturs.

    — Satja Sai Baba

    Īsts humānisms pastāv vienīgi domu, vārdu un rīcības saskaņā.

    — Satja Sai Baba

    Tas, kurš saglabā harmoniju savās domās, vārdos un darbos, ir Patiess Cilvēks.

    — Satja Sai Baba

    To, kurš ir izpratis Dieva vienoto dabu (bez duālisma), var uzskatīt par Patiesu Cilvēcisko būtni.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tas, kurš apzinās cilvēcei piemītošo Dievišķumu.

    — Satja Sai Baba

    Lai kādu ļaunumu tu otram nodarītu, tu to nodari vispirms sev.

    — Ričards Bahs

    Piepildi dzīvi ar to, ko vienmēr esi sapņojis darīt, un tev vairs neatliks laika justies slikti.

    — Ričards Bahs

    Izvairies no problēmām, un tu nekad tās nepārvarēsi.

    — Ričards Bahs

    Vēlies nākotni bez grūtībām? Kāpēc gan tu parādījies šajā laikā un telpā, ja nevēlies saskarties ar grūtībām?

    — Ričards Bahs

    Tava misija ir soļot pa gaismas taku, lai cik melna nakts valdītu visapkārt.

    — Ričards Bahs

    Tavas iedzimtās īpašības ir atkarīgas no jūtām, kādas tu turi savā sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Nekad nerunā nepatiesi vai ar mērķi kādu sāpināt.

    — Satja Sai Baba

    Mūsu raksturs atspoguļojas mūsu vārdos, uzvedībā un ikdienas darbos.

    — Satja Sai Baba

    Lai atbrīvotos no ego, ir jākontrolē savas pasaulīgās domas un jūtas.

    — Satja Sai Baba

    Dariet citiem to, ko vēlaties, lai citi darītu jums.

    — Satja Sai Baba

    Līdzjūtība ir patiesa dievlūdzēja raksturīgākā īpašība.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā īpašība, kas tiek gaidīta no dievbijīgā, ir iecietība.

    — Satja Sai Baba

    Lepnība un iedomība ir vispeļamākās īpašības.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēkam ir dota Dievišķā gudrība, lai viņš ieraudzītu savu patieso būtību.

    — Satja Sai Baba

    Galva ir slikto domu avots, sirds – cēlo domu avots.

    — Satja Sai Baba

    Nepietiek paziņot, ka jūs esat šķīsti. Tā būs taisnība, ja citi to teiks.

    — Satja Sai Baba

    Domu, vārdu un rīcības vienotība ir Patiesa Cilvēcība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēks var iekarot visu pasauli, kad viņa domas ir šķīstas.

    — Satja Sai Baba

    Tu neiemantosi cieņu, ja tavas domas būs pretrunā ar taviem vārdiem.

    — Satja Sai Baba

    Nekad savu domu nepārvērt rīcībā steigā.

    — Satja Sai Baba

    Sirdij ir jābūt tik mīkstai kā sviests. Prātam ir jābūt tik vēsam kā mēnesgaisma, un runai ir jābūt tik saldai kā medus.

    — Satja Sai Baba

    Prāta līdzsvars ir Patiesas Cilvēciskās būtnes galvenā pazīme.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēka svētums dara viņu labu.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā darbība, kurā cilvēkam jāiesaistās, ir kalpošana citiem cilvēkiem.

    — Satja Sai Baba

Izglītības kvalitātes celšana reģionos – ko darīt? 01.09.2023

Nolikvidēt skolu ir pats vienkāršākais risinājums. Savukārt radīt jaunu skolu, kas atbilstu visām noteiktajām prasībām, ir ļoti grūts uzdevums. To es varu teikt no savas personīgās pieredzes, jo es vadu Sirdsapziņas skolas attīstības projektu.

Tikai tāpēc, ka es apzinos, cik šis projekts ir svarīgs, es neesmu padevusies visu sastapto grūtību priekšā. Es nepārtraukti domāju, kā pārvarēt grūtības un daru visu, kas ir manos spēkos, lai Sirdsapziņas skola spētu pildīt savu misiju – attīstīt vispārējās izglītības iestādi no pirmsskolas līdz vidusskolai ar jaunu saturu, kas nodrošinās līdzsvarotu garīguma, intelekta, fiziskās kultūras un darba tikuma attīstību un jaunās paaudzes audzināšanu atbilstoši Dievišķajiem tikumiskajiem likumiem, kas būs pamats progresīvas kopienas attīstībai un paraugs izglītības sistēmas pilnveidošanai.

Augstākie Spēki redz mūsu centienus, tāpēc neatstāj mūs vienus un sniedz atbalstu, kuru iespējams nepamana tie, kas netic Augstāko Spēku esamībai. Es no sirds pateicos Augstākajiem Spēkiem par atbalstu, kuru saņemu un pamanu! Droši vien tieši Augstāko Spēku sniegtais atbalsts dod man spēku turpināt pildīt uzticēto pienākumu.

Raugoties kas notiek politikā, īpaši izglītības politikā, esmu sapratusi, ka kritika nedos nekādus rezultātus, tāpēc vēlos dot priekšlikumus, lai uzlabotu izglītības sistēmu. Šajā rakstā koncentrēšos uz priekšlikumiem izglītības kvalitātes celšanai reģionos.

Lai attīstītu izglītības kvalitāti reģionos nepieciešams atteikties no obligātām prasībām par bērnu skaitu, bet raudzīties uz izglītības iestādi plašāk, ļaujot izglītības iestādei nodarboties ar to ar ko parasti izglītības iestādes nenodarbojas, piemēram, attīstīt skolā kādu produkta/u ražošanu, kas savukārt dotu iespēju piesaistīt papildus finanšu resursus. Citiem vārdiem sakot, izmantot skolas telpas citām aktivitātēm, iesaistot tajās izglītojamos.

Reģionos skolas ir uzbūvētas un daudzās no tām ir veikti remonti, kas nozīmē, ka nav nepieciešams ieguldīt līdzekļus skolas ēkas būvniecībā.

Ja bērnu skaits skolā ir neliels, tad izglītības process ir jāorganizē pavisam savādāk nekā to nosaka esošā izglītības sistēma.

Skolēnu attīstība ir jāveic nevis skolēnus sadalot klasēs, bet ļaujot skolēniem attīstīties priekšmetos – katrs bērns mācās savā tempā, spējīgākie bērni iet ātrāk uz priekšu, savukārt tiem, kam nepieciešams ilgāks laiks priekšmeta apguvei, uz priekšu iet lēnāk, neatstājot zināšanās robus.

Piemēram, talantīgs 7 gadus vecs bērns var apgūt trešās klases vielu, bet 3. klases bērns, kuram priekšmets nepadodas, var turpināt apgūt 1. klases vielu līdz viņš varēs sākt apgūt otrās klases vielu. Bērnam nav jāpaliek uz otru gadu vienā klasē slikto rezultātu dēļ, jo klases nepastāv, pastāv zināšanu līmeņi, kuri secīgi jāapgūst. Vienā priekšmetā bērnam var būt ļoti labi rezultāti, citā ne tik labi rezultāti, bet viņam ir skaidra rezultātu sasniegšanas secība un pats galvenais zināšanās nepaliek robi.

Piemēram, matemātikas skolotājs pārzina matemātikas apguves secību no pirmsskolas līdz vidusskolai. Matemātikas skolotāju skaits skolā tiek noteikts no skolas kopējo bērnu skaita, lai uz skolotāju stundas laikā nebūtu vairāk kā 12 bērni. Kāpēc 12 bērni? Šo skaitli priekšā ir pateikuši Lielie Skolotāji dotajā Mācībā. Viņi gan piemetina, ja citādi nevar, tad ne vairāk kā 21 bērns uz skolotāju.

Mācību priekšmeti ir gan savstarpēji integrēti, gan nostiprinoši. Ko tas nozīmē? Piemēram, Sirdsapziņas skolas pirmsskolā 5-7 gadu vecumposmā, bērnu attīstība notiek gan caur dalību ražošanas procesā, kurš nosedz visas kompetences, kuras nepieciešams attīstīt saskaņā ar izstrādāto jauno pirmsskolas izglītības standartu, gan zināšanas tiek nostiprinātas katrā priekšmetā. Respektīvi bērni redz kā izmantot praksē gūtās zināšanas un bērnu zināšanas tiek pārbaudītas un attīstītas atsevišķos priekšmetos.

Apskatīsim matemātikas kompetenču attīstības piemēru. Ražošanas procesa laikā tiek aprēķināts nepieciešamais izejvielu daudzums, lai saražotu preci. Bērni rēķinot izejvielu daudzumu apgūst labi matemātikā noteiktās kompetences. Atjautīgākie bērni jau pirmsskolā izprot reizināšanu un dalīšanu, jo viņiem tas šķiet interesanti. Tiem kuriem matemātika ne tik labi padodas, tie apgūst saskaitīšanu un atņemšanu. Gūtā pieredze un zināšanas tiek nostiprinātas matemātikas stundā, kad darba lapās tiek rēķināti dažādi uzdevumi. Tas palīdz skolotājam pārliecināties, kurš bērns un kādā apjomā ir uztvēris matemātikas vielu caur praktisko darbību.

Ražošanas process pirmsskolas vecuma bērniem ir novienkāršots un izvēlēts tāds, kuru bērni atbilstoši savam vecumam spēj paveikt. Piemēram, Sirdsapziņas skolā pirmsskolā bērni visa mācību gada laikā izgatavos tūrisma maršruta karti, izejot cauri visiem posmiem, iepazīstot dažādas profesijas: Darba un vides drošības speciālists, Kartogrāfs, Kvalitātes speciālists, Finanšu speciālists, Dizainers, IT speciālists, Vadītājs, Mārketinga speciālists, Ražošanas vadītājs, Iepirkumu speciālists un Noliktavas pārzinis.

Tūrisma maršruta kartes izgatavošanas procesa laikā bērni nemana, kā attīstās visas kompetences, ko noteicis izglītības standarts pirmsskolas vecumposmam. Savukārt skolotājs precīzi zina, kura aktivitāte ietekmē kompetenču attīstību. Tomēr, lai nostiprinātu praksē gūtās zināšanas, nepieciešamas mācību stundas arī pa priekšmetiem.

Ja skolēns katrā priekšmetā attīstās savā tempā, tad skolotāju skaits nav nepieciešams tik liels, jo skolotāja uzdevums ir noteikt kompetenču attīstības metodiku – kas ir jāapgūst un kādā secībā. Ja metodikas secība ir skaidra, tad bērnam attīstīties priekšmetā var palīdzēt tie bērni, kas tikuši jau tālāk. Respektīvi skolotājam ir atbalsts no citiem bērniem – bērns māca bērnu.

Ļoti svarīgi ir pārdomāt metodiku, lai tā caur integrēto pieeju dotu labu rezultātu. Piemēram, Sirdsapziņas skolas audzēkņi mājas visi dzied un viņiem ļoti labā līmenī ir attīstīta dziedāšanas kompetence. Tanī pašā laikā mūsu programmā nav muzikālās nodarbības, jo dienas ritmā dziedāšana ir iekļauta Rīta aplī, visu ēdienreižu laikā, pasakas laikā utt. Respektīvi bērni bērnudārzā dzied katru dienu visas dienas garumā, kas dod ļoti labu rezultātu muzikalitātes attīstībā. Tāpat bērni Rīta apļa laikā katru dienu skaita dzejoļus, kas savukārt ļoti labi attīsta valodas kompetences. Nesen bērnus pārbaudīja logopēds un mums bija liels prieks, ka bērniem, kuriem patiešām bija izrunas problēmas, tās bija pazudušas it kā pašas no sevis bez logopēda palīdzības. Esam pārliecināti, ka tas ir pateicoties mūsu pieejai, ka bērniem ir iespējas daudz trenēt valodu un tas nenotiek piespiedu veidā, bet caur dienas ritmu un rotaļām.

Lai celtu izglītības kvalitāti reģionos, nepieciešams izstrādāt metodisko materiālu tādā veidā, lai klasē katrs skolēns vai skolēnu neliela grupa varētu pildīt savu uzdevumu un tiklīdz uzdevums ir izpildīts un izprasts, tā tiek pildīts nākamās grūtības pakāpes uzdevums. Tas ir līdzīgi kā interneta spēlēs, kad spēlē ir vairāki grūtības pakāpes līmeņi. Tie bērni, kas spēlē spēles, to dara tik ilgi līdz paši saviem spēkiem nonāk nākamā grūtības pakāpē. Tieši šāds efekts ir jāpanāk izglītības procesā, ka bērns pats ir ieinteresēts virzīties priekšmetā uz priekšu.

Skolotāju uzdevums šādā pieejā ir vairāk sniegt savu atbalstu tiem, kas kaut ko nesaprot, kā arī pārliecināties cik tālu skolēns priekšmeta apguvē ir ticis.  To svarīgi zināt ne tikai skolotājam, bet arī vecākiem un pašam bērnam. Ja bērns skaidri zina, ko viņš ir vai nav apguvis, tad viņš arī zina, kāda veida palīdzība viņam nepieciešama, lai viņš varētu virzīties tālāk. Šāda pieeja samazina nepieciešamo skolotāju skaitu, kas savukārt samazina izmaksas.

Tas pats attiecas uz sporta stundām. Ja bērniem dienas ritma laikā būtu laiks brīvām fiziskām aktivitātēm – spēlēt dažādas spēlēs (pašu un skolotāju izdomātas), piemēram, orientēšanās mežā, meklējot noteiktus punktus, kur ir atstāts atjautīgs teksts, kuru atbildot var saprast kurā virzienā jāskrien tālāk, tad viņu fiziskās sagatavotības līmenis būtu augstāks nekā tas tiek sasniegts obligāto sporta stundu laikā un bērniem fiziskās aktivitātes sagādātu prieku un nebūtu jānovēro situācija, ka bērni aizmirst sporta tērpu mājās, lai nebūtu jāpiedalās sporta stundā. Ja bērnu fiziskās attīstības metodika ir ļoti pārdomāta, tad šādas stundas spēs vadīt arī skolotāji, kam nav sporta skolotāja diploms, kas savukārt liecina, ka nav pareizi sagatavot šauras specializācijas skolotājus. Tā būtu nākamā izmaiņa, kas nepieciešama izglītības sistēmā, bet par to vairāk kādā citā rakstā.

Es piekrītu apgalvojumam, ka nevar prasīt no pedagoga, lai viņš izstrādātu metodisko materiālu un zinātu kā caur ražošanas procesu attīstīt kompetences, ja viņš pats ražošanā nekad nav strādājis. Tāpēc mēs, Sirdsapziņas skola vēlamies palīdzēt šajā uzdevumā, jo mūsu komandā apvienojošies ir praktiķi, kas nāk no uzņēmējdarbības un ir attīstījuši pedagoģiskās kompetences.

Ja Jūs mans raksts ir uzrunājis un vēlaties atbalstīt Sirdsapziņas skolas darbu, kas kā sociālais uzņēmums dalās ar savām zināšanām un pieredzi ar citām izglītības iestādēm, tad, lūdzu, atbalstiet mūsu projektu ar ziedojumu, kas mums ļoti nepieciešams, lai uzbūvētu nelielu skolas ēku kompleksu Siguldā, kur mums ir pieejami 5,6 ha zemes.

Mūsu rekvizīti:

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sirdsapziņas skola”

Reģ. Nr. 40203150986

PVN Reģ. Nr. LV40203150986

Juridiskā adrese: “Rudzu Šukas”, Siguldas pag., Siguldas novads, LV-2150

Banka: SEB banka

Konts: LV77UNLA0055000660835

Kods: UNLA2X

 

No sirds visiem novēlu laimīgu Jauno mācību gadu!

Autore: Elvita Rudzāte