Sintija jautā: Īsti neizprotu.. Ķermenis ar mums runā caur sajūtām, veselības problēmām. Kā tad īsti sanāk šādā situācijā. Darbā bija stress, nevarēju tikt galā, uzēdu gan saldumus, gan čipšus. Pēc tam izteikti pulss uzgāja. Sāku svīst, nākamo dienu nogurums.
Vai svarīgi skatīties stresu kas izraisīja ēšanu pārmēros daudzumos, vai arī simptomi kas seko pēc tam ir arī svarīgi?
Manam vīram pēc pārēšanās ir tikai gāzes, nav simptomi kā man, kā arī ikdienā sākot ēst salātus ar ābola etiķi pamanu, ka sākas vēdera graizes, un skābe rodas.
Kamēr salātus neēdu ar etiķi, man tādi simptomi nemaz nebija. Atsakos no skābuma, simptomi pazūd…
Elvita Rudzāte atbild: Ķermeņa reakcija uz ēdienu norāda kādi stresi ir uzņemti un pārsnieguši kritisko robežu. Kad ir apzināts kāds stress ir uzņemts, tad var tālāk domāt par neapgūto mācību.
Piemēram, Sintijai pēc stresa darbā radās vēlēšanās ēst saldumus un čipšus, kas ir sāļi. Pastiprināta vēlme pēc saldumiem norāda, ka viņā ir uzkrājušās bailes. Savukārt pastiprināta vēlme pēc kaut kā sāļa norāda, ka viņai pietrūkst pārliecības par sevi. Skābe rodas no vainas izjūtas. Tālāk Sintijai būtu jāanalizē dzīvē un jāatrod atbildes uz jautājumiem:
No kā es baidos jeb kas manī rada baiļu izjūtu? Tur slēpjas neapgūtā mācība. Piemēram, bailes no darba zaudēšanas norāda, ka Sintija negrib izkļūt ārpus komforta zonas, kas ir svarīgi, lai augtu garā, jo attīstība notiek tikai pārvarot grūtības.
Kas manī varēja radīt nepārliecinātības izjūtu? Tur slēpjas neapgūtā mācība. Piemēram, nepārliecinātības izjūtu var radīt bailes kļūdīties. Bailes kļūdīties norāda uz bailēm “mani nemīlēs”, ja es kļūdīšos. Tālāk jāanalizē dzīve, kas radīja bailes “mani nemīl tādu kāda esmu” un jāveic piedošana.
Par ko es jūtos vainīga? Tur slēpjas neapgūtā mācība. Piemēram, vainas izjūtas neapgūtā mācība var būt nespēja piedot sev un sevis nepieņemšana jeb sevis nemīlēšana.
Sirdsapziņas skola aicina izglītības iestāžu vadītājus un to vietniekus piedalīties pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā “PAŠVĒRTĒJUMA SAGATAVOŠANA PIRMSSKOLĀ”, attālināti, 16.09.2025, pl.9.00-12.00. Programmas mērķis: Attīstīt pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju un to vietnieku kompetences pašvērtējuma ziņojuma sagatavošanā. Mērķa grupa: Izglītības Lasīt vairāk …
Dārgie domubiedri un garīgā ceļa līdzgaitnieki! Jums ir iespēja paplašināt apziņas līmeni, piedaloties personības garīgās izaugsmes izglītības programmā “DOMĀTĀJS” 2025./2026. mācību gadā, mācoties sestdienu vai darba dienu vakara grupās. Mērķis: veicināt padziļinātāku izpratni par dzīves jēgu, pasaulē Lasīt vairāk …
Dārgie domubiedri un garīgā ceļa līdzgaitnieki! Jums ir iespēja paplašināt apziņas līmeni, piedaloties personības garīgās izaugsmes izglītības programmā “DOMĀTĀJS” 2025./2026. mācību gadā, mācoties sestdienu vai darba dienu vakara grupās. Mērķis: veicināt padziļinātāku izpratni par dzīves jēgu, pasaulē Lasīt vairāk …