Kā palīdzēt bērnam saglabāt saiti ar savu Augstāko Es? 04.09.2021
Artūrs jautā: Pēc Tatjanas Mikušinas video noskatīšanās https://youtu.be/rDA1Nk6mn8E par bērnu izglītošanu un audzināšanu radās jautājums. Kā var bērnam palīdzēt uzturēt saikni ar savu Augstāko Es, kura būtu jāsaglabā līdz trīs gadu vecumam, jo vēlāk to atjaunot esot gandrīz neiespējami. Bērnudārzā kurā bērns tūlīt sāks iet ir daļēja Montessori metodes praktizēšana. Varbūt ir vēl kādi varianti, kā varētu bērnam palīdzēt saglabāt/uzturēt šo svarīgo saiti?
Elvita Rudzāte atbild: Lai bērns nezaudētu saikni ar savu Augstāko Es, viņam ir jānodrošina vide, kur netiek noliegts Dievs, Dievišķie likumi un tai ir jābūt harmoniskai. Bērna Augstāko Es aizver negatīvā enerģija, kas ir visapkārt – TV, internetā, bērnudārzā, mājās, sabiedrībā utt.
Ja vecāki savā starpā strīdas vai domā negatīvas domas un izjūt negatīvas izjūtas pret citiem cilvēkiem, tad viņi ģimenes vidē rada negatīvu enerģiju, kuru uztver un uz sevis uzsūc kā “putekļsūcējs” bērns. Mūsdienās Montesori metodes vairāk koncentrējas uz intelekta attīstību. Maz ir Montesori bērnudārzi un skolas, kas attīsta tik pat lielā mērā kā intelektu, tā arī garīgumu, jo tādā gadījumā pedagogiem ir jābūt garīgi augsti attīstītiem.
Piemēram, Sirdsapziņas skolā mēs garīguma attīstību esam integrējuši dienas/nedēļas ritmā un vēl atsevišķi notiek tikumiskās audzināšanas nodarbības vecumā no 4 gadiem, bet mēs redzam, ka tas nav pietiekami un domājam ko un kā mainīt mūsu metodikā un dienas/nedēļas ritmā, lai palīdzētu bērniem saglabāt kontaktu ar savu Augstāko Es.
Vislielākā ietekme ir tieši ģimenei. Ja bērns ģimenē jūt negatīvo enerģiju, tad bērnudārzs un skola kaut kādā mērā “cīnās ar vējdzirnavām.” Vecāki gaida, lai izglītības iestāde iedod bērnam to labāko, bet neaizdomājas, ka viņi to labāko saņemto izglītības iestādē, var sabojāt dažās minūtēs mājās. Tāpēc bērnam vissvarīgāk ir nodrošināt mīlestības vidi gan b/d, gan skolā, gan mājās. Nav tik ļoti jāsatraucas par kompetenču attīstību, jo mīlestības vidē bērns pats būs ieinteresēts attīstīties pašmācības veidā, viņš atklās savus talantus un ar interesi kopā ar pedagogiem virzīsies uz priekšu.
Mīlestības enerģijas izjušana visapkārt ir pats svarīgākais, kas bērnam ir nepieciešams, lai viņš varētu saglabāt kontaktu ar savu Augstāko Es. Kad bērns mācās skolā, tad ir svarīgi, lai skola nenoliegtu Dievu un Dievišķos likumus, bet liktu bērniem domāt kā Dievišķie likumi darbojas ikdienas situācijās. Diemžēl tieši vidusskolas klasēs notiek vislielākā attālināšanās no Dieva arī tiem bērniem, kuri bija saglabājuši saikni ar Dievu līdz pamatskolas beigām un tas ir tikai tāpēc, ka skolās nav vai ir ļoti maz pedagogu, kuri spētu runāt ar jauniešiem par Dievu, Smalko plānu, Dievišķajiem likumiem, neapgūtajām mācībām utt. Garīguma attīstība ir atstāta otrajā plānā. Labi, ka sāk runāt par vērtībām, bet tas ir stipri par maz. Rakstura audzināšanas jautājumiem būtu jābūt prioritāriem, bet tā tas diemžēl nav. Tāpēc sabiedrība piedzīvo tās sekas, kuras piedzīvo. Tāpēc ir nācis COVID-19, lai atmodinātu sabiedrību, bet pagaidām negatīvā enerģija sabiedrībā vēršas plašumā nevis samazinās, tā kā būs vēl jāpiedzīvo citas daudz smagākas ciešanas, lai sabiedrība atmostos un atgrieztos ticībā pie Dieva.