Daina jautā: Vai var saprast mācību, tā īpaši nemaz nesaprotot, ka tā ir saprasta? Kad mācība atkāpjas un kad atgriežas?
Uzrakstīt mani pamudināja Agneses jautājums “Kā izlīgt ar kaimiņiem?” Starp visiem daudzdzīvokļu māju iemītniekiem notiek mijiedarbība. Virs mums agrāk dzīvoja ģimene ar diviem maziem bērniem un suņuku, ļoti mierīgi un jauki cilvēki, viņu bērnu darbošanās nekādā veidā mums netraucēja. Bet mazliet vairāk kā pirms gada viņi pārcēlās dzīvot citur, un viņu vietā ievācās kaut kādas šausmas, arī ģimene, bet ar vienu bērnu, pīpētāji un bļauri. Viņi mēdza tā kliegt viens uz otru, bet visvairāk lamājās uz bērnu ar krievu trīsstāvīgiem vārdiem. Piemētāja ar izsmēķiem visu apkārni, arī mūsu balkonu un puķudobes, katru nedēļas nogali bija tusiņi visu nakti.
Kad mēģinājām iet ar viņiem aprunāties, nevēra vaļā durvis. Nācās savākt visu drazu pašiem un vēstulīti – mudinājumu “tā nedarīt“ atstāt pie viņu durvīm. Tā vairākkārt. Vienīgais efekts bija, ka neko vairs nemeta uz mūsu puķēm, bet tā patālāk zālājā. Tajā laikā visādi mēģināju saprast savu mācību vai pat vairākas šajā gadījumā.
Viena bija par toleranci kā tādu, otra par “tiem, kas nesaprot”, vēl par attieksmi pret cilvēkiem, nevis nosodīt, bet būt līdzjūtīgam un žēlsirdīgam. Teikšu, kā ir, ar to man neveicās pārlieku labi. Tomēr pagāja pāris mēneši, un tie cilvēki negaidīti izvācās. Jaunie kaimiņi ir tik klusi, ka pat nav nācies viņus sastapt. Vienīgā pazīme, ka tur kāds dzīvo, ir klavierspēle. Un pat ja viņi spēlē tā pavēlāk, tas mums absolūti netraucē.
Bet tas nav viss. Tādi kārtīgi tusētāji tagad dzīvo divus stāvus virs mums. Viņus mēs jūtam vasaru vakaros ar troksni un pīpēšanu, tā attālināti.
Elvita Rudzāte atbild: Dainas stāsts norāda, ka daļu no mācībām viņas ģimene patiešām ir sapratuši, jo trokšņainie kaimiņi ir nedaudz tālāk no viņiem un mazāk traucē. Tomēr pilnībā visas mācības, kas bija jāsaprot vēl nav saprastas, jo problēma pilnībā nav vēl atkāpusies. Tajā brīdī, kad trokšņainos kaimiņus viņi nepamanīs kaut arī tie tur būs jeb tie viņus neuztrauks, tā varēs teikt, ka Dainas ģimene mācības, kas bija jāsaprot caur trokšņainiem kaimiņiem, būs sapratuši. Tas var notikt apzinātā un neapzinātā līmenī.
Pārsvarā cilvēki nedomā par savām apgūstamajām mācībām, jo neapgūst Dievišķo zinātni. Apzināti par mācību izpratni sāk domāt tikai tie, kas apgūst Dievišķo zinātni, kā piemēram, visi tie kas mācās izglītības programmā DOMĀTĀJS, kur neapgūtām mācībām tiek pievērsta īpaša uzmanība.
Par laimi cilvēks pie atziņām nonāk arī pats pēc savas pieredzes, t.i., viņš tik ilgi saskaras ar vienām un tām pašām problēmām (neapgūtām mācībām) līdz sāk domāt, kāpēc tās ik pa laikam vai visu laiku viņu piemeklē. Tā ir tā saucamā neapzinātā mācību apguve. Viņš nespēs nosaukt mācības vārdos kā to izdarīja Daina, bet viņš vienkārši kaut ko sapratīs un mainīs savu attieksmi. Tiklīdz cilvēks ir sapratis neapgūto mācību kaut vai neapzinātā līmenī un mainījis attieksmi pret konkrēto problēmu, tā skolotājs (problēma) atkāpjas.
Ja mācība ir izprasta, tā vairs nekad neatgriežas. Tomēr jāņem vērā, ka Dievs mūs pārbauda vairākkārtīgi, t.i., to vai mēs patiešām esam mācību izpratuši, mums ir jāpierāda vairākas reizes nonākot vienā un tajā pašā situācijā, ja mani atmiņa neviļ, tad katrs dzīves tests ir jānokārto 7 reizes. Ja visas reizes tests ir nokārtots sekmīgi, tad problēma atkāpjas uz visiem laikiem un cilvēkā veidojas uzkrājums – dzīves gudrība, kura tiek paņemta līdzi uz nākamajām dzīvēm, kas ir galvenā mūsu dzīves jēga, jo mēs visi esam nākuši iemiesojumā, lai veidotu jaunus uzkrājumus (dzīves gudrību) un atstrādātu slikto karmu, lai turpinātu evolūciju daudz augstākos līmeņos. Tie, kuri nevēlas mācīties, tie pamazām degradējas un evolūcijas turpināšana, kad viņi visas piedāvātās iespējas ir izsmēluši (evolūcijas kredīts iztērēts), viņiem tiek liegta un par tālāko viņu likteni lemj Karmas Valde. Tieši tāpēc nevajag vieglprātīgi izturēties pret doto iespēju būt iemiesojumā un mācīties, kas mums visiem šobrīd ir dota. Kādam tā var būt pēdējā iespēja.
Sokrata tautskola aicina pieaugušos piedalīties personības garīgās izaugsmes programmā “DOMĀTĀJS 1. LĪMENIS”, sestdienas grupā, 2024./2025. mācību gadā no 28.09.2024 – 14.06.2025. Mērķa grupa: pieaugušie, kuri ir izpratuši garīgās attīstības nepieciešamību un vēlas turpināt garīgās attīstības ceļu, kļūstot Lasīt vairāk …
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …