Kāda mācību stunda jāizprot bērnam, kura mīlestību vecāki nepieņem? 03.01.2018
Kristīne jautā: Vēlos uzdod Jums jautājumu, izlasot Jūsu atbildi Vitai, kura jautāja ”kā izveseļoties no vēža’‘. Jūs rakstāt: “Kreisās krūts piena dziedzeru vēzis rodas, ja pret tēvu veidojas mātišķas jūtas, bet tēvs nepieņem šīs jūtas, tādējādi sievietei radot kaunu piedāvāt tēvam jūtas. Labās krūts piena dziedzeru vēzis ir saistīts ar māti, māsu, tanti un visu sieviešu dzimumu, kas no tevis nepieņem mātišķās jūtas, un tāpēc rodas kauns un vainas izjūta. Izjūta, ka nekam nederu.” Ja dvēsele izvēlas vecākus, kuri nepieņem bērna jūtas tādējādi radot kaunu, bailes un vainas sajūtu, kāda mācību stunda bērnam, kurš izvēlējies šādus vecākus, ir jāapgūst? Kādēļ tieši tādi vecāki? Ko viņi māca, kas jāsaprot?
Elvita Rudzāte atbild: Galvenā mācība, kas jāsaprot cilvēkam, kura mīlestību nepieņem, ir dot neko negaidot pretim jeb citiem vārdiem sakot, iemācīties ne no viena neko negaidīt, bet kļūt tikai par mīlestības devēju. Visi Lielie Skolotāji māca, ka nav lielākas laimes kā kādam sniegt savu palīdzīgo roku – Kalpojot sabiedrības labā. To apliecinās visi tie, kas nodarbojas ar labdarību. Ja cilvēks par savu doto gaida kaut pateicību, tad visticamāk viņš to nesagaidīs, lai izprastu, kāda ir atšķirība starp nesavtīgu došanu un došanu ar aprēķinu.
Ja cilvēks gaida, ka viņa doto pamanīs, tas nozīmē, ka viņa dotais ir ar aprēķinu, lai kā cilvēks stāstītu, ka darījis to nesavtīgi. Nesavtīga došana ir brīvība tieši tāpēc, ka cilvēks atdod un par to aizmirst. Savtīgas došanas gadījumā cilvēks dod un atceras savu labo darbu, un ne tikai atceras, bet vēlas, lai viņa labo darbu novērtētu, atzītu un slavētu.
Senāk man arī bija svarīgi, lai citi pamana manis paveikto, bet tagad esmu tikusi no šīm “važām” vaļā un izjūtu brīvības saldumu. Vārdos grūti aprakstīt šo sajūtu, bet tā ir tik patīkama, kad vari strādāt un nedomāt par to, vai citi tavu paveikto pamanīs un novērtēs, jo esi koncentrējies tikai uz vienu – kā labāk izpildīt Dieva dotos uzdevumus. Senāk man bija svarīgi, ko Lielie Skolotāji domā par manis paveikto. Tagad arī tas vairs nav svarīgi, jo es zinu, ka Viņi priecājas par visu labo, kas izdodas un stiprina mani brīžos, kad kaut kas neizdodas tā kā bija iecerēts.
Es saprotu, ka mani teiktie vārdi varētu būt nesaprotami tiem, kas nav vēl sākuši Kalpot sabiedrībai un Dievam. Tāpēc labdarības kustības ir pirmais solis, lai izjustu došanas prieku. Tie, kuri izzina Dievišķo zinātni un sāk atgriešanās Ceļu pie Dieva, tie nonākot noteiktā Ceļa posmā, izprot Kalpošanas prieku, kas nozīmē, ka Kalpot nevar kurš katrs cilvēks. Kalpošanai ir jāsasniedz noteikts apziņas līmenis, un to vislabāk var pārbaudīt, ja atbildēsi sev uz jautājumu – vai es gaidu par savu labo novērtējumu? Ja atbilde būs “jā”, tas nozīmē, ka vēl neesi sasniedzis to apziņas līmeni, lai Kalpotu sabiedrībai un Dievam. Tev ir īpaši jāpastrādā ar savu ego, jo tieši tas traucē izjust īsto Kalpošanas prieku.
Ja esi izvēlējies vecākus, kas nepieņem tavu doto mīlestību, tas nozīmē, ka tavs gars ļoti vēlas iepazīt tieši mīlestības došanas prieku, iemācoties neko negaidīt par doto pretim. Ja iemācīsies mīlēt savus vecākus tādus kādi viņi ir – bez nosacījumiem, tad spēsi mīlēt arī citus cilvēkus bez nosacījumiem. Īpaši tas ir svarīgi partnerattiecībās. Mūsdienās prasmi mīlēt bez nosacījumiem var uzskatīt par vienu no svarīgākajām mācībām, jo tieši mūsdienās, pateicoties esošajai izglītības sistēmai un ekonomikas modelim, cilvēki ir kļuvuši ļoti egoistiski.
Sokrata tautskola aicina pieaugušos piedalīties personības garīgās izaugsmes programmā “DOMĀTĀJS 1. LĪMENIS”, sestdienas grupā, 2024./2025. mācību gadā no 28.09.2024 – 14.06.2025. Mērķa grupa: pieaugušie, kuri ir izpratuši garīgās attīstības nepieciešamību un vēlas turpināt garīgās attīstības ceļu, kļūstot Lasīt vairāk …
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …