Kādēļ man ir jāmokās ar tik neērtu personību? 25.12.2018
Anda jautā: Lieta tāda, ka pasniedzu nodarbības universitātē sociālā jomā. Lieta tāda, ka man šobrīd ir problēmas ar studenti, kura ir ļoti pati par sevi un ļoti neatkarīga un patstāvīga personība. Lai ko darītu, viņa darīs pa savam un izdomās savus patstāvīgus risinājumus. Grūti padodas grupu darbs un paklausīšana priekšniecībai. Tas, kas manī kaitina, ir viņas milzīgā vēlme doties pāri robežām, nedomājot par citiem cilvēkiem. Ja viņai ko vajag, tad viņa ies un paņems, ja vajadzēs un gribēs ko sasniegt, darīs kā vērsis ar galvu pa priekšu neskatoties. Ir individuālas idejas, ka atliek vien brīnīties.
Ja grupu darbs neinteresē, izveidos ko savu un darīs bez grupas. Stūrgalvīga pēc velna. Esmu iepazinusi daudzus studentus, bet šis man ir reāls cietais rieksts atrast pieeju. Ja uzdodu jautājumu, viņa atļaujas provokatīvi pateikt
taisnību un pat norādīt uz manām kļūdām, sajūta, ka nemelo, saka taisnību, bet ļoti konkrētā un tiešā tekstā neko neapejot, pat ja tas emocionāli ievaino apkārtējos, ir tieša savos izteikumos un domās. Sapratu, ka sastrādāties nevarēsim, teicu lai izsver vai vēlas ar mani kopā strādāt jo es tā nevaru, liku izsvērt vai sociālā sfēra ir viņas un
praktiski panācu viņas nepielaišanu pie eksāmeniem, jo uzskatu, ka šāds cilvēks ir neadekvāts sociālajai sfērai.
Rezultātā viņa noteica- nu tad nāksies atrast līkumu kā nokļūt un beigt studijas kur citur, bet no apņemtā mērķa viņa neatkāpsies un uz to ies. Tas ir tas, kas mani visvairāk kaitina- šī ārprāta pārgalvīgā došanās pāri līķiem neskatoties ne uz ko. Neko līdzīgu dzīvē neesmu satikusi. Ir bijušas mums sarunas, bet ir sajūta, ka es viņai runāju garām un viņa mani nedzird, nedzird manas kā pasniedzējas prasības un ko no viņas sagaidu. Absolūta individualitāte, ar spēcīgu raksturu, milzu izturību un pacietību. Ja ko ieņēmusi, uz to arī dosies atpakaļ daudz neskatoties. Esmu divus gadus nomocījusies, lai pieņemtu lēmumu un tā arī viņu nepielaist pie eksāmena, grūti bija, bet ja nesader tad nesader.
Kādēļ dzīve man kā Skolotājai atsūta tik problēmu pilnu skolnieci ar kuru tik daudz problēmu ne tikai man, bet arī kolēģiem? Kādēļ man ir jāmokās ar tik neērtu personību?
Elvita Rudzāte atbild: Pasaulē notiek pārmaiņas. Iemiesojumā nāk bērni ar augstāku apziņas līmeni, kuriem ir grūti pieņemt novecojošās pieejas. Ja pie viņiem atradīs pareizo pieeju, tad viņi sagādās prieku. Ja mēģinās viņus apspiest, tad viņi sagādās lielas raizes.
Iesaku Andai mainīt savu pedagoģisko pieeju, jo nākotnē individualitātes būs arvien vairāk, un vēlāk nevis individualitātes nepielaidīs pie eksāmeniem, bet gan atlaidīs no darba pasniedzējus, kas neprot strādāt ar individualitātēm.
Pienācis laiks mainīt izglītības sistēmu un metodiku. To ko nespēs izdarīt Izglītības un zinātnes ministrija, to izdarīs individualitātes, piespiežot sabiedrību sākt domāt. Tas būs skaudri, ja sabiedrība neko nedarīs, līdzīgi kā to aprakstīja Anda -individualitāte teiks patiesību un tā nepatiks, taču pasaulē dižus darbus ir paveikušas tikai individualitātes nevis pelēkā, paklausīgā masa. Tas attiecas uz visu izglītības sistēmu kopumā, ne tikai uz augstāko izglītību. Jau no pirmsskolas vecuma ir vērojamas lielas pārmaiņas. Bērni ir savādāki nekā bija agrāk. Bērniem vairs neder novecojošā metodika un pieejas, bet pats galvenais viņiem ir nevis metodika, bet gan attieksme. Tikai mīlestība attiecībās spēs atrast optimālos risinājumus. Tāpēc iesaku Andai sākt strādāt ar sevi un mācīties izprast dzīvi. Jo labāk viņa izpratīs dzīvi, jo vieglāk atradīs pieeju individualitātēm un kopā ar tām spēs iet līdzi jaunā laika prasībām, veicot pētījumus un dižus atklājumus.
Kādēļ Andai ir jāmokās ar tik neērtu personību? Tādēļ, lai Anda beidzot atmostos un sāktu strādāt ar sevi, mainot savu domāšanu un attieksmi pret dzīvi jeb paplašinot savu apziņas līmeni. Jo augstāks būs Andas apziņas līmenis, jo lielāki būs sasniegumi darbā.