Kāpēc man ir sāpes starplāpstiņu zonā un kreisajā krūtī? 18.01.2021
Keita jautā: Pārņem ar vien spēcīgākas un spēcīgākas sāpes starplāpstiņu zonā (3.-5. krūšu skriemelis) un sāpes kreisajā krūtī. Lasot Jūsu grāmatu ķermeņa filosofija, skaidrojumus nespēju sasaistīt ar sevi. Tad vienā brīdī pēkšņi iešāvās galvā tāda informācija, atskatoties uz savu laulību un iepriekšējām attiecībām atradu vienu sev ļoti raksturīgu lietu. Kad cilvēks, kuru es mīlu, mani aizvaino vai jebkādā veidā ar savu darbību sāpina, sevī rodas tāds kā pārmetums- kāpēc esmu atvērusi sirdi šim cilvēkam, kāpēc viņu mīlu, ja nemīlētu un nebūtu atvērta, viņam nebūtu
iespēja mani tik ļoti ietekmēt un sāpināt. Un tad es sevī izjūtu tādu kā kaunu un nosodījumu par savām mīlestības jūtām.
Kad pie manis atnāca šī informācija, sāpes samazinājās, bet vēl nav pilnībā pazudušas, varbūt Elvita redz šajā problēmā ko tādu, ko es nesaprotu un daru nepareizi? Saprotu, ka tas nav pareizs algoritms kā pārdzīvot aizvainojumus, nevaru atrast pareizu reakciju/rīcību/attieksmi šādās situācijās. Paldies, ka esat!
Elvita Rudzāte atbild: Problēmas cēlonis ir bailes “mani nemīl” un vēlme atriebties tam, kas sāpinājis.
Keitas neapgūtā mācība ir došana neko negaidot pretim. Viņa dod mīlestību, bet gaida, ka viņas doto mīlestību partneris novērtēs. Keita neprot mīlēt bez nosacījumiem. Brīžos, kad partneris aizskar viņas jūtas, viņā ir ļoti liela trauksme, ka partneris viņu nemīl. Un tad viņa sāk nosodīt pati sevi, ka iemīlējusi cilvēku, kas to nav pelnījis. Ja viņa būtu iemācījusies mīlēt bez nosacījumiem, tad viņa gūtu piepildījuma izjūtu tikai no tā, ka spēj mīlēt.
Spēja mīlēt jeb mīlestības došana bez nosacījumiem un gaidām, atver cilvēku piedošanai arī grūtos dzīves brīžos. Keita nespēj piedot pāridarījumu, bet vissliktākais ir tas, ka viņa grib sodīt pāridarītāju, atņemot tam savu mīlestību un par to jūtas vainīga. Citiem vārdiem sakot, brīžos, kad Keitas jūtas ir aizskartas, viņa aizver savu mīlestības avotu un dara to ar spēku, kas arī rada sāpes starplāpstiņu rajonā un kreisajā krūtī.
Keitas ķermenis signalizē, ka ir pienācis laiks iemācīties mīlēt un atbrīvot visas savas atriebīgās domas ar piedošanu. Atriebība iznīcina cilvēku, tāpēc vienīgais uz ko ir jākoncentrējas grūto dzīves brīžu laikā, izprast, ko man šī situācija māca? Ko neapzināti partneris ar savu uzvedību man māca? Lai to labāk izprastu, nepieciešams analizēt savas jūtas.
Piemēram, ja strīda laikā jūties mazvērtīga, tad tava neapgūtā mācība ir mazvērtības mācība, kas māca, ka tikai cilvēks pats pazemina savu vērtību. Neviens cits viņa vērtību no malas nevar samazināt. Dārgakmeni var nosmērēt, bet viņš vienalga paliek dārgakmens, kuru iespējams nomazgāt.
Vai cits piemērs, ja strīda laikā jūties nenovērtēta, tad jāmācās dot bez nosacījumiem un gaidām.
Ja cilvēks kaunas par savām jūtām, tas nozīmē, ka viņš nav izpratis, kas ir mīlestība.
Sociālais uzņēmums “DVĒSELES MIERS” aicina piedalīties atbalsta grupā “DZĪVES MEZGLU ATSIEŠANA” klātienē un/vai attālināti, trešdienās, sākot ar 2025. gada 30. jūliju, plkst. 18.00-20.00. Klātienē nodarbības notiks Kuršu iela 26A, Rīga; attālināti varēs pieslēgties klātienes nodarbībai ZOOM platformā. Dzīves Lasīt vairāk …
Sokrata tautskola aicina piedalīties pasākumā “Izglītības programmas “DOMĀTĀJS” dalībnieku saiets 2025”, 2025.gada 9. augustā, plkst. 11.00-17.00, Sirdsapziņas skolā, Bezdelīgu ielā 16, Sigulda, Siguldas novads. Pasākuma mērķis: attīstīt Domātāju savstarpējo sadarbību un kompetenci, lai sniegtu palīdzību cilvēkiem, kurus piemeklējušas dažādas dzīves Lasīt vairāk …
Dārgie domubiedri un garīgā ceļa līdzgaitnieki! Jums ir iespēja paplašināt apziņas līmeni, piedaloties personības garīgās izaugsmes izglītības programmā “DOMĀTĀJS” 2025./2026. mācību gadā, mācoties sestdienu vai darba dienu vakara grupās. Mērķis: veicināt padziļinātāku izpratni par dzīves jēgu, pasaulē Lasīt vairāk …
Dārgie domubiedri un garīgā ceļa līdzgaitnieki! Jums ir iespēja paplašināt apziņas līmeni, piedaloties personības garīgās izaugsmes izglītības programmā “DOMĀTĀJS” 2025./2026. mācību gadā, mācoties sestdienu vai darba dienu vakara grupās. Mērķis: veicināt padziļinātāku izpratni par dzīves jēgu, pasaulē Lasīt vairāk …