Anda jautā: Nevaru saprast, kāpēc mans četrgadnieks čiepj mantas. Bērnudārza skapītī ik pa laikam saslēpj mazas sīkas lietiņas, kas nepieder viņam un viņam tās pat aizmirstās (pērlītes, akmentiņi, matu gumijas). Reiz smilškastē paslēpa cita bērna mašīnu un izlikās, ka neko nezina, kamēr tas bērns to meklēja. Kā man rīkoties šādā situācijā?
Stāstu, ka nav labi ņemt citu mantas bez atļaujas, viņš to noklausās, bet tāpat turpina.
Elvita Rudzāte atbild: Šāda problēma var būt saistīta ar dažādiem iemesliem. Vispirms jāskatās ģimenē, vai bērns necieš no mīlestības trūkuma, jo mīlestības trūkums rada vēlēšanos to apmierināt ar mantām. Bērns, kas cieš no mīlestības trūkuma neapzināti mīlestību aizvieto ar mantām. Tās it kā novērš uzmanību no problēmas, ļauj aizmirsties. Tas ir līdzīgi kā bērni ļaujas virtuālajai dzīvei datorspēlēs, lai nebūtu jādomā par problēmām, kas viņu nomāc.
Otrs iemesls var būt iepriekšējā dzīvē piedzīvots trūkums, kad bijis jādzīvo ļoti lielā nabadzībā, noraugoties, ka citiem ir mantas, bet tev tās nav. Ja bērns iepriekšējā dzīvē ir ļoti sapņojis par mantām un ar šādiem nepiepildītiem sapņiem pametis fizisko ķermeni, tad šajā dzīvē viņam šīs alkas pēc mantām nāk līdzi, un viņš tiecas pēc jaunām mantām kaut arī pašam savas mantas ir pietiekamā skaitā.
Trešais iemesls var būt vecāku (vismaz viena) alkatība, daudz vēlmes vai skaudība. Ja vecākiem kāda no šīm īpašībām piemīt, bet tā tiek slēpta, tad bērns ar savu uzvedību to atklāj, lai to vairs nevarētu noslēpt.
Lai izprastu problēmas cēloni pareizāk būtu veikt vecāku dzīves analīzi, apskatot ģimenes koku līdz trešajai paaudzei. Bērni izvēlas savus vecākus un vecvecākus, lai kaut ko mācītos. Tieši tāpat vecāki mācās no saviem bērniem, un pateicoties bērnu neparastajai uzvedībai vai problēmām, sāk mainīt savu domāšanu. Iesaku Andai apmeklēt kādu no Sokrata tautskolas organizētajām atbalsta grupām, kur viņai palīdzētu veikt dzīves analīzi, izprotot problēmas cēloni.
Sokrata tautskola aicina pieaugušos piedalīties personības garīgās izaugsmes programmā “DOMĀTĀJS 1. LĪMENIS”, sestdienas grupā, 2024./2025. mācību gadā no 28.09.2024 – 14.06.2025. Mērķa grupa: pieaugušie, kuri ir izpratuši garīgās attīstības nepieciešamību un vēlas turpināt garīgās attīstības ceļu, kļūstot Lasīt vairāk …
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …