Viss skaistais, kas ielīksmo sirdi un dvēselē rada prieka gaviles, ir Garīgs.

    — Satja Sai Baba

    Visam, ko mēs darām – vai labu vai sliktu, vai apzināti vai neapzināti – seko rezultāts.Tādēļ darīt labu ir nepieciešamība – lai sekas būtu labas.

    — Satja Sai Baba

    Dzīve nav vienvirziena kustība. Mums jābūt gataviem gan dot, gan ņemt.

    — Satja Sai Baba

    Esiet labi, dariet labu, redziet labu. Tas arī ir ceļš pie Dieva.

    — Satja Sai Baba

    Dievišķo var sasniegt vienīgi, pārstājot izcelt citu un slēpt savas kļūdas.

    — Satja Sai Baba

    Dieva īstās mājas ir cilvēka sirds. Dievam nav dārgāka tempļa par cilvēka sirdi.

    — Satja Sai Baba

    Kad jums parādīsies Mīlestības spēks, jūs iegūsiet visus spēkus!

    — Satja Sai Baba

    Ne jau tas, kas zākā, apvaino, bet gan tas, ko mēs uzskatām par apvainojošu; tāpēc tevi neizaicina nekas cits kā paša uzskati.

    — Epiktēts

    Centies mainīt pasauli, kaut mazliet! Saskati būtisko un palīdzi citiem! Nekaitē! Vienmēr domā, kā vari būt noderīgs!

    — Ričards Brensons

    Mūsu laikmetā ceļš uz svētumu noteikti iet cauri darbības pasaulei.

    — Dags Hammarskjolds

    Ja vēlaties vienmēr būt laimīgi, lūdziet labklājību citiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja kādam iespējams palīdzēt, kādēļ lai es par to justos nelaimīgs?Ja kādam nav iespējams palīdzēt, ko līdz būt nelaimīgam?

    — Šantideva

    Neskrien pakaļ pagātnei un nepazaudē sevi nākotnē.Pagātnes vairs nav. Nākotne vēl nav pienākusi. Dzīve rit šeit un tagad.

    — Buda

    Meditācijai un medicīnai ir vienas saknes – tas, kas dziedē, kas tevi padara veselu un pilnīgu, ir medicīna, bet augstākā līmenī – meditācija.

    — Senindiešu gudrība

    Nezinot, cik patiesība tuvu, cilvēki to meklē tālumā – cik žēl! Viņi līdzinās tiem, kuri, ūdens vidū stāvot, kliedz aiz slāpēm.

    — Hakuins

    Nepietiek ar zināšanu, mums tā jālieto praksē. Nepietiek ar gribēšanu, mums ir jārīkojas.

    — J.V. Gēte

    Jo lielāks ir spēks, kas piekritis tev kalpot, jo lielāko godprātību tas prasa no tevis.

    — Sokrats

    Mūsu šaubas ir nodevēji un liek mums pazaudēt labo, ko mēs varētu iegūt, liekot mums baidīties mēģināt.

    — Šekspīrs

    Mēs esam tādēļ, ka Dievs ir.

    — Emānuels Svēdenborgs

    Cilvēka dzīves mērķis un nolūks ir vienojoša zināšana par Dievu.

    — Oldoss Hakslijs

    Jaunais cilvēks būs mistiķis – vai viņa nebūs vispār.

    — Karls Rāners

    Mieru tu iegūsi vienīgi tad, ja pats to sniegsi!

    — Marija fon Ēbnere Ešenbaha

    Katra diena ir laba diena.

    — Budistu sakāmvārds

    Nedzen upi, ļauj tai plūst.

    — Āzijas gudrība

    Tajā acumirklī, kurā tu sapratīsi, kas patiesībā esi, visi šīs pasaules noslēpumi tev būs kā atvērta grāmata.

    — Bhagavadgīta

    Naids nekad nenovērsīs naidu- vienīgi mīlestība var pārvarēt naidu.Tas ir mūžīgs likums.

    — Buda

    Esi mīlošs, esi laipns, ej labestības ceļu.

    — Buda

    Neizglītotie savās likstās parasti vaino citus; iesācēji – paši sevi; pilnīgi izglītotie nevaino nedz kādu citu, nedz arī paši sevi.

    — Epiktēts

    Nav grūti mīlēt labu cilvēku. Grūti mīlēt cilvēku tādu, kāds viņš ir.

    — Juris Rubenis

    Viss, kas tev dzīvē ir vajadzīgs, ir tevī. Tu ieklausies savā iekšējā balsī, lai nevajadzētu iztaujāt nevienu citu.

    — Jozefs Kiršners

    Dvēsele vienmēr redz, ar ko slimo miesa. Ķermenis ir dvēseles templis, par ko jārūpējas.

    — Hipokrāts

    Stāvot pie jūras un tikai tajā lūkojoties vien, to pārpeldēt nevar.

    — Rabindranats Tagore

    Labāk ir pieņemt nepareizus lēmumus nekā neizlemt neko, jo no savas rīcības kļūdām tu vari mācīties.

    — Jozefs Kiršners

    Visi šķēršļi un grūtības ir pakāpieni, pa kuriem mēs kāpjam augšā.

    — Fridrihs Nīče

    Iziet cauri pasaulei, nedarot sevi pilnīgāku, ir tas pats, kas iznākt no pirts netīram.

    — Ališers Navoji

    Cilvēks kļūst vesels, neslēpjot savas slimības, nevis izliekoties vesels.

    — Juris Rubenis

    Reizi dzīvē laime klaudzina pie ikviena cilvēka durvīm, taču bieži vien šajā laikā cilvēks sēž tuvējā krodziņā un nedzird tās klauvējienu.

    — Marks Tvens

    Prāts pieder pats sev, un tas spēj pārvērst elli par Debesīm, bet Debesis par elli.

    — Džons Miltons

    Dzīves māksla ir prasme gaidīt. Ar varu atplēsts pumpurs nekad īsti neuzplauks.

    — Zenta Mauriņa

    Lai kāds būtu jūsu darbs, veiciet to kā ziedojumu Dievam.

    — Satja Sai Baba

    Prāts ir vienīgais laimes vai nelaimes, verdzības vai brīvības cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Kad jūs uz kādu norādāt ar pirkstu, tad atcerieties, ka trīs pirksti ir vērsti pret jums pašiem.

    — Satja Sai Baba

    Ja jūs citos atrodat trūkumus, tad ar trīskārt saasinātu uzmanību vērsieties pret saviem trūkumiem.

    — Satja Sai Baba

    Patiess garīgums ir prasme atrast savas kļūdas un tās izlabot.

    — Satja Sai Baba

    Gudrība un citas cēlas īpašības rodas tikai sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Mēs varam sasniegt atbrīvošanu, izpildot savus pasaulīgos pienākumus, bet tikai tad, ja mūsu prāts vienmēr paliks iegremdēts Dievišķajā.

    — Satja Sai Baba

    Laime nav mērķis, bet pienākuma pildīšanas dabīgas sekas.

    — Pauls Dāle

    Cilvēka laime – viņa griba.

    — Gēte

    Laime padara priecīgu, nelaime – gudru.

    — Latviešu sakāmvārds

    Pasaules dvēseli baro cilvēku laime. Un arī to nelaime, ļaunums vai skaudība. Īstenot savu Likteni ir cilvēka vienīgais, patiesais uzdevums.

    — Paulu Koelju

    Laimi nes mīlestība, nevis patiesība.

    — Juris Rubenis, Māris Subačs

    Tici un dari, sevi un pasauli. Dari laimi, un būs laime.

    — Rainis

    Augstākā gudrība un laime ir dievišķas kārtības izprašana un piemērošanās tai.

    — Edvarts Virza

    Cilvēks, kas domā tikai par sevi un meklē visur izdevīgumu, nevar būt laimīgs. Gribi dzīvot sev – dzīvo citiem!

    — Seneka

    Nemeklējiet laimi pasaulē, laime ir jūsos pašos, esiet uzticīgi sev.

    — Ērihs Marija Remarks

    Vēlēšanās kalpot vispārības labā jāpadara par dvēseles nepieciešamību, par priekšnoteikumu personiskajai laimei.

    — Antons Čehovs

    Laime ir ar tikumību apvienota labklājība.

    — Aristotelis

    Cilvēks vairo savu laimi par tik, par cik viņš dara laimīgus citus.

    — Bentams

    Labākais veids, kā atbrīvoties no ienaidnieka, ir apzināties, ka viņš nav tavs ienaidnieks.

    — Buda

    Dari to, kas nes svētību, nevis savā labā, bet tādēļ, lai visas Visuma būtnes darītu laimīgas.

    — Buda

    Bailes dzīvot un bailes mirt aizver laimei vārtus.

    — Drukpa Rinpoče

    Lietas rodas un atkal izzūd. Laimīgs ir tas, kas to vienkārši mierīgi vēro.

    — Buda

    Ja vēlies zināt savu nākotni, tad aplūko sevi tagadnē, jo tā ir cēlonis tavai nākotnei.

    — Buda

    Ceļš uz prieku ved caur laipnības izrādīšanu, spēcinot sirdi ar līdzcietību.

    — Buda

    Vislaimīgākais cilvēks ir tas, kas dāvā laimi vislielākajam cilvēku daudzumam.

    — Didro

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu sakāmvārds

    Nedzenies pēc laimes: tā vienmēr atrodas tevī pašā.

    — Pitagors

    Kurš ir laimīgs? – Tas, kura miesa ir vesela, gars mierīgs un izkopj savas dotības.

    — Taless

    Dzīve – tas ir ceļš mājup.

    — Melvils

    Lielā māksla dzīvot laimīgi slēpjas spējā dzīvot tagadnē.

    — Pitagors

    Dzīve gūst savu bagātību no pasaules, bet nozīmi no mīlestības.

    — Tagore

    Dzīvot vajag tā, lai nevajadzētu nāves baidīties un arī tās vēlēties.

    — Tolstojs

    Tur kur ir sirds, mīt arī laime.

    — Poļu sakāmvārds

    Īstu jēgu atminam, kad mūsu “es” kalpo mazajam “tu”, tuvcilvēkiem, un lielajam “Tu” – Dievam.

    — Zenta Mauriņa

    Laime ir ceļa redzējums. Laime ir perspektīva. Bet šim ceļam ir jēga tikai tad, ja tas ved uz kopību ar cilvēkiem, un domu un jūtu bagātību.

    — Saulcerīte Viese

    Laime pati atrod ceļu pie garā stiprajiem.

    — Indiešu gudrība

    Runā, ka pilnīgai laimei cilvēkam ir nepieciešamas tikai dažas lietas: kāds, kuru mīlēt, darbs, ko darīt, un kaut kas, uz ko cerēt.

    — Toms Bodets

    Skaistums nav ķermenī, to rada raksturs un šķīstība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēku bez rakstura nevar nosaukt par cilvēku. Viņš ir tikai dzīvnieks.

    — Satja Sai Baba

    Raksturs ir cilvēka patiesā rota, tā pazaudēšana ir visu viņa ciešanu un bēdu cēlonis.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tāds, kuram ir stiprs raksturs.

    — Satja Sai Baba

    Īsts humānisms pastāv vienīgi domu, vārdu un rīcības saskaņā.

    — Satja Sai Baba

    Tas, kurš saglabā harmoniju savās domās, vārdos un darbos, ir Patiess Cilvēks.

    — Satja Sai Baba

    To, kurš ir izpratis Dieva vienoto dabu (bez duālisma), var uzskatīt par Patiesu Cilvēcisko būtni.

    — Satja Sai Baba

    Patiess Cilvēks ir tas, kurš apzinās cilvēcei piemītošo Dievišķumu.

    — Satja Sai Baba

    Lai kādu ļaunumu tu otram nodarītu, tu to nodari vispirms sev.

    — Ričards Bahs

    Piepildi dzīvi ar to, ko vienmēr esi sapņojis darīt, un tev vairs neatliks laika justies slikti.

    — Ričards Bahs

    Izvairies no problēmām, un tu nekad tās nepārvarēsi.

    — Ričards Bahs

    Vēlies nākotni bez grūtībām? Kāpēc gan tu parādījies šajā laikā un telpā, ja nevēlies saskarties ar grūtībām?

    — Ričards Bahs

    Tava misija ir soļot pa gaismas taku, lai cik melna nakts valdītu visapkārt.

    — Ričards Bahs

    Tavas iedzimtās īpašības ir atkarīgas no jūtām, kādas tu turi savā sirdī.

    — Satja Sai Baba

    Nekad nerunā nepatiesi vai ar mērķi kādu sāpināt.

    — Satja Sai Baba

    Mūsu raksturs atspoguļojas mūsu vārdos, uzvedībā un ikdienas darbos.

    — Satja Sai Baba

    Lai atbrīvotos no ego, ir jākontrolē savas pasaulīgās domas un jūtas.

    — Satja Sai Baba

    Dariet citiem to, ko vēlaties, lai citi darītu jums.

    — Satja Sai Baba

    Līdzjūtība ir patiesa dievlūdzēja raksturīgākā īpašība.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā īpašība, kas tiek gaidīta no dievbijīgā, ir iecietība.

    — Satja Sai Baba

    Lepnība un iedomība ir vispeļamākās īpašības.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēkam ir dota Dievišķā gudrība, lai viņš ieraudzītu savu patieso būtību.

    — Satja Sai Baba

    Galva ir slikto domu avots, sirds – cēlo domu avots.

    — Satja Sai Baba

    Nepietiek paziņot, ka jūs esat šķīsti. Tā būs taisnība, ja citi to teiks.

    — Satja Sai Baba

    Domu, vārdu un rīcības vienotība ir Patiesa Cilvēcība.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēks var iekarot visu pasauli, kad viņa domas ir šķīstas.

    — Satja Sai Baba

    Tu neiemantosi cieņu, ja tavas domas būs pretrunā ar taviem vārdiem.

    — Satja Sai Baba

    Nekad savu domu nepārvērt rīcībā steigā.

    — Satja Sai Baba

    Sirdij ir jābūt tik mīkstai kā sviests. Prātam ir jābūt tik vēsam kā mēnesgaisma, un runai ir jābūt tik saldai kā medus.

    — Satja Sai Baba

    Prāta līdzsvars ir Patiesas Cilvēciskās būtnes galvenā pazīme.

    — Satja Sai Baba

    Cilvēka svētums dara viņu labu.

    — Satja Sai Baba

    Galvenā darbība, kurā cilvēkam jāiesaistās, ir kalpošana citiem cilvēkiem.

    — Satja Sai Baba

Kas tevi virza mācīties? 19.10.2020

Kad izglītošanās nebija visiem pieejama, tad bērni sapņoja par iespēju iet uz skolu. Mūsdienās iespēja mācīties vismaz Latvijā ir visiem, bet maz ir bērnu, kas uz bērnudārzu un vēlāk uz skolu iet ar prieku, bet ļoti daudz bērnu, īpaši pusaudžu un jauniešu, kas to dara ar lielu piespiešanos un labprāt skolu neapmeklētu, ja vien pieaugušie to atļautu.

Kāpēc izveidojusies tik paradoksāla situācija – kad izglītība nebija visiem pieejama, tad visi par to sapņoja, bet tagad, kad tā ir pieejama bez maksas, tā zaudējusi savu vērtību?

Es nedomāju, ka mūsdienu skolotāji māca sliktāk nekā to darīja 100 gadus atpakaļ tā laika skolotāji. Ir mainījusies bērnu attieksme pret izglītošanās nepieciešamību kā tādu. Kāpēc tā mainījās?

Visu nosaka motīvs mācīties. Mūsdienās bērni mācās, lai izpatiktu vecākiem, sabiedrībai jeb citiem vārdiem sakot, lai parādītu citiem, ka viņi ir vērtība un dabūtu labi atalgotu darbu. Vairāk kā 100 gadus atpakaļ bērni mācījās, lai uzzinātu ko jaunu.

Mūsdienās bērni var izzināt pasauli, skatoties TV, internetā pieejamo informāciju, bet agrāk tādas iespējas nebija, tāpēc motīvs mācīties ir pamainījies. Mūsdienās skolotājiem ir jābūt ļoti atraktīviem, ar lielu izdomu, lai bērnos radītu interesi par priekšmetu, bet arī tas vēl negarantē bērnu interesi.

Lai panāktu, ka bērns vēlas mācīties, ļoti jāpārdomā kā viņu motivēt mācīties. Tanī pašā laikā, ja bērns ir jāmotivē mācīties, tad tas nozīmē, ka pienāks brīdis, kad pieaugušie viņu vairs nespēs motivēt. Līdzīgi tas ir pieaugušajiem darbā, kur darba devējs izdomā dažādus motivēšanas instrumentus, lai darbinieks labāk strādātu. Motivēšanas instrumenti dod rezultātu tikai sākumā, jo pie labumiem ātri pierod.

Lai bērnos saglabātu vēlēšanos mācīties, viņiem ir jāredz sava ieguldītā darba mācīšanās procesā vērtība. Vērtība nav atzīme. Vērtība nav uzslava. Vērtība  ir radīt kaut ko jaunu. Tāpēc bērniem patīk dažādi praktiski vingrinājumi, jo viņi redz kā zināšanas tiek pielietotas praksē.

Tanī pašā laikā mūsdienās darbmācības priekšmeti vairs nav mīļākie priekšmeti kā tas bija vairākus desmitus gadus atpakaļ. Mūsdienās ne visām meitenēm patīk šūt, adīt, tamborēt un puišu vairākumam vairs neinteresē galdniecības un amatniecības prasmes. Kas pamainījies? Viss ir viegli pieejams veikalā un to var ātri rūpnieciski saražot, tāpēc tas vairs nerada interesi.

Tātad cilvēks neapzināti tiecas uz to, kas nav viegli pieejams, jo viņa gars zina, ka attīstība notiek tikai pārvarot grūtības.

Var rasties jautājums, ja jau viss ir tik viegli pieejams, tad varbūt vispār nevajag mācīties? Tomēr izrādās, ka pieejamība nav galvenais iemesls, kāpēc bērni ir zaudējuši motīvu mācīties. Galvenais iemesls, kāpēc bērni ir zaudējuši motīvu mācīties, ir OBLIGĀTĀ IZGLĪTĪBA. Obligātums rada piespiedu enerģiju, kas ir nepatīkama, tāpēc pret to protestē.

Latvijā šobrīd obligātā izglītība ir pamatizglītība jeb 9 klases. Ja mēs pavērojam vidusskolēnus, tad situācija vidusskolās atšķiras no situācijas pamatskolās. Vidusskolās mācās bērni jau ar motīvu apgūt profesiju vai sagatavoties mācībām augstskolā u.tml. Protams, arī vidusskolās ir pietiekami daudz bērni, kuri nevēlas mācīties, bet tas ir tikai tāpēc, ka tā nebija viņu izvēle mācīties tālāk, bet gan vecāku izvēle, kā arī saglabājas problēma, ka bērni neredz mācību priekšmeta vērtību.

Izglītības process tikai iegūtu, ja bērniem būtu iespēja izzināt sevi, dzīvi un Visumu, apzinoties, ka bez fiziskās pasaules eksistē smalkā pasaule, kura lielākai daļai sabiedrības ir neredzama. To sauc par garīgo attīstību. Ja bērni jau no mazotnes izprastu, kāpēc viņus piemeklē dažādas likstas un kā viņu izvēles ietekmē viņu tālāko nākotni un laimes izjūtu, tad viņiem būtu interesanti uzzināt par dzīvi arvien vairāk, kas savukārt motivētu attīstīt arī intelektu un daudzpusīgumu. Lai cilvēks labāk izprastu sevi, viņam nepieciešamas zināšanas ķīmijā, fizikā, matemātikā, bet šobrīd šie priekšmeti netiek mācīti ar domu, lai cilvēks spētu labāk izprast sevi, dzīvi un Visumu. Visi priekšmeti ir virzīti vienā virzienā – materiālās labklājības vairošanai.

Mūsdienu jaunā paaudze jūt, ka materiālā labklājība nav galvenais dzīvē, tāpēc protestē pret esošo iekārtu visādos veidos, arī absurdos. Jaunajai paaudzei nav pieņemama atbilde, ka jāmācās ir tikai tāpēc, lai varētu pēc tam atrast darbu, jo viņi iekšēji jūt, ka jābūt kaut kam augstākam par materiālo labklājību. Viņi nespēj to noformulēt vārdos,  bet izjūtu līmenī viņi tiecas uz kaut ko augstāku, ja tikai pieaugušie ar savu piespiešanu nav viņu gribu salauzuši, kad viņiem viss kļuvis vienaldzīgs un viņi vēlas ļauties tikai baudām.

Dzīves baudītājus atmodina tikai ciešanas, kas ir pēdējā iespēja šiem cilvēkiem apzināties, kas ir dzīves jēga, kāpēc es esmu atnācis iemiesojumā un kā man vajadzētu dzīvot, lai mana dvēsele būtu mierā un sirds tiektos pretī jaunajam, gaišajam, skaistajam jeb mīlestībai. Tāpēc mūsdienās garīgās izaugsmes ceļu sāk cilvēki pēc piedzīvotām sāpēm jeb ciešanām, bet cilvēce varētu nepiedzīvot ciešanas, ja vien būtu pareiza izpratne, kāpēc nepieciešams visu mūžu mācīties un kāpēc nepietiek tikai ar intelekta attīstību?

Mēs esam nākuši iemiesojumā, lai augtu garā jeb paplašinātu savu apziņas līmeni. Jo plašāks apziņas līmenis, jo dzīve interesantāka, un nevienam nekas nav jāizdomā, lai tev būtu interesanti, jo tev pašam ir interesanti dzīvot, jo tava vērtība – interesanta tava iekšējā pasaule. Tāpēc augstas apziņas cilvēkiem nav nepieciešama sabiedrība, jo viņiem ir interesanti vienatnē. To var redzēt jau bērnos, kas labprāt spēlējas vienatnē nevis kopā ar citiem bērniem. Tomēr mūsdienās bez socializēšanās prasmēm arī ir grūti dzīvot, tāpēc visam ir jābūt līdzsvarā.

Skolotājiem jau no bērnības vajadzētu bērniem uzdot jautājumu – kas tevi virza mācīties, kāds ir tavs motīvs mācīties? Dzirdot atbildes, viņi labāk varētu izprast jauno paaudzi un saprastu, ko mainīt izvēlētajā metodikā, lai bērnos nepazaudētu motīvu mācīties un attīstītu pozitīvu attieksmi pret izglītošanos kā tādu.

Ko tu atbildētu uz jautājumu – kā būtu jānotiek mācību procesam, lai tev patiktu mācīties? Atbildes būtu dažādas, bet tieši šī dažādība veicinātu dažādu izglītības iestāžu rašanos, kur atšķirtos saturs. Diemžēl sabiedrība nav gatava atteikties no regulējama, kas bērnam kurā vecumposmā ir jāiemācās. Sabiedrība nav gatava pieņemt patiesību, ka katrs cilvēks var attīstīties ļoti atšķirīgi. Piemēram, ir pieaugušie, kas pusmūžā sāk apgūt mūzikas instrumentu spēli, jo sirds aicina to darīt tikai pusmūžā.

Izglītības sistēma ļoti daudz iegūtu, ja atteiktos no standartiem, bet ļautu katrai unikālajai būtnei, kas ir piedzimusi, izvēlēties savu attīstības ceļu. Standartam ir jābūt kā palīgam, lai pedagogi zinātu uz ko tiekties, bet ne kā prasībai. Kompetenču pieejas attīstība neglābs grūstošo izglītības sistēmu. To var glābt tikai atteikšanās no obligātuma un iespēju došana ļaut izpaust radošo potenciālu. Ja nebūtu obligātums, tad lauku skolām būtu ļoti lielas iespējas piedāvāt to, ko pilsētas skolas nepiedāvā un bērniem būtu lielākas izvēles iespējas atrast savai būtībai vispiemērotāko izglītības iestādi. Pareiza ir doma, ka saturiski jābūt ļoti dažādām izglītības iestādēm, jo bērni ir ļoti dažādi un tas kas der vienam, neder otram. Jāattīsta ir transporta tīkls, lai bērns viegli varētu nokļūt uz to izglītības iestādi, kas viņa būtībai ir visatbilstošākā. Bērnus nesatrauc braukšana transportā. Viņus satrauc viņu būtībai nepiemērotā vide un obligātās prasības viņa attīstībai jeb citiem vārdiem sakot viņu satrauc tas, ka viņu nemīl bez nosacījumiem.

Noņemsim nosacījumus no izglītošanās ceļa, tad mēs ieraudzīsim tik daudz talantus starp mūsu bērniem un piedzīvosim daudz zinātnisko atklājumu, kas, protams, veicinās arī materiālo labklājību, kas vairs nebūs prioritāte, jo prioritāte būs daudzpusīgā attīstība un radošā potenciāla realizēšanas iespējas. Kāpēc mēs paši sev liedzam būt laimīgiem?

Autore: Elvita Rudzāte