Obligātā vakcinēšanās – vai tas ir risinājums? 10.07.2021
Ilga jautā: Ir ieviesta obligātā vakcinēšanās, bet baidos, jo liekas, ka no tās nomiršu. Sabiedrības polarizācija un uzbrukumi ir briesmīgi.
Elvita Rudzāte atbild: Obligātā vakcinācija nav ieviesta. Cik man zināms vienīgā joma, kur tā ir pieprasīta, ir aizsardzības spēki. Par pārējām jomām, kur iespējams varētu būt obligātā vakcinācija, vēl notiek diskusijas.
Ja Ilga baidās, ka pēc vakcinācijas varētu nomirt, tad man ir jautājums, vai viņa nebaidās saslimt ar COVID-19 delta paveidu no kura mirst pat gados jauni cilvēki?
Es personīgi atbalstu vakcināciju, jo uzskatu, ka tā ir briesmīga nāve, kad sairst plaušas un cilvēks nespēj paelpot, nosmokot pats savā ķermenī. Kad mana mamma bija dzīva, viņai bija sirds aritmija, kas radīja šķidruma uzkrāšanos plaušās un elpas trūkumu. Es vienmēr atcerēšos viņas vārdus: “Meitiņ, lielas sāpes var izturēt, bet kad tu nevari ievilkt elpu un smoc nost, tad par šo sajūtu nekā briesmīgāka nav.”
Krievijā sazvērestības teorijas ir izplatītas visvairāk, kā rezultātā Krievijā vakcinēto cilvēku skaits bija tikai padsmit procenti. Kādas sekas ir Krievijas lielākās daļas sabiedrības izvēlei nevakcinēties, to tagad visi redz, kad pat vasarā notiek liela COVID-19 izplatība un nesaprot kā gados jauni, veselīgi cilvēki var tik smagi slimot un pat nomirt no COVID-19. Gudrs ir tas, kas mācās no citu kļūdām. Muļķis mācās tikai no savējām kļūdām.
Es saprotu valsts vadītājus, kas nevar pieņemt viedokli – lai cilvēki paši izlemj par savu veselību un riskē saslimt ar COVID-19 smagākajiem paveidiem, jo valsts vadītājiem ir jādomā par sabiedrības veselību kopumā. Mēs nedrīkstam vienaldzīgi noskatīties kā cilvēki mirst ne tikai no COVID-19, bet arī no citām slimībām, kuras paliek neārstētas, jo pietrūkst medicīnai visa veida resursu, tai skaitā cilvēkresursu. Lai arī no Lielo Skolotāju Mācības mēs zinām, ka “pļaujas laiks” ir sācies, ka tiek atņemta iespēja turpināt evolūciju dvēselēm, kuras izsmēlušas visas dotās iespējas, ir ļoti cietsirdīgi teikt, lai mirst tie, kuriem jāmirst, kas nevēlas mainīt savu domāšanu. Lai arī es labi pārzinu ķermeņa filosofiju un zinu, ka patiešām lielākā daļa slimību ir saistītas ar cilvēku domāšanu, tomēr es nekad neteikšu, lai cilvēks mirst nost tikai tāpēc, ka viņš kaut ko nesaprot vai negrib saprast. Medicīnu, tanī skaitā zāles un vakcīnas, Dievs radīja tieši tāpēc, lai cilvēkiem, kuri kaut ko nesaprot, dotu laiku un iespēju laboties. Padomājiet, kāda būtu katra cilvēka dzīve, ja mums nebūtu iespējas labot savas kļūdas un nebūtu iespējas mainīties?
Es pat pieļauju domu, ka COVID-19 kā skolotājs ir atnācis, lai pārbaudītu cilvēkus, ko viņi ir gatavi upurēt sabiedrības labā? Ko Gaismas nesēji jeb tā saucamie cilvēki, kas iet garīgās attīstības ceļu, ko viņi ir gatavi upurēt sabiedrības labā? Kurš no viņiem būs pietiekami drosmīgs pateikt, ka bija kļūdījies? Kurš no viņiem nebaidās zaudēt savus sekotājus, pasakot to, ko viņa sekotāji negrib dzirdēt?
Tie, kuri domā par sabiedrību kopumā, lai arī pirms tam ir pieļāvuši daudz kļūdas un iespējams izsmēluši tālākās evolūcijas resursus, pēc tikai viena pareiza lēmuma, var saņemt no Dieva atļauju turpināt evolūciju. Tie, kuriem ir labas iespējas turpināt evolūciju, pēc tikai viena nepareiza lēmuma, kas ietekmē sabiedrību kopumā un var radīt smagas sekas, var evolūcijā apstāties.
Tie, kuri saka, ka sirds viņiem saka nevakcinēties, padomājiet, vai tā tiešām ir sirds, kas to saka? Padomājiet, kam ir izdevīgi, ka sabiedrība sašķeļas? Tas ir izdevīgi tikai tumsas spēkiem. Viņi darīs visu, lai sabiedrību sašķeltu.
Lai kā arī būtu, es tomēr piekrītu viedoklim, ka piespiest cilvēkus vakcinēties nedrīkst, viņiem pašiem ir jānonāk pie atziņas, kāpēc svarīgi ir vakcinēties. Tanī pašā laikā, es atbalstu domu, ka ir profesijas, kur nedrīkst strādāt cilvēks, kas nav vakcinējies tikai tāpēc, ka viņš ar savu izvēli apdraud citu cilvēku veselību.
Es esmu izglītības iestādes vadītāja un ļoti labi apzinos kāda ir situācija ar pedagogu pieejamību. Lai risinātu šo problēmu laikā, kad daudzi pedagogi nevēlas vakcinēties, mans priekšlikums valdībai ir sekojošs: samazināt prasības pedagogu izglītībai, bet nesamazināt prasības pedagogu darba kvalitātei, atļaut šajā laikā strādāt tiem, kas patiešām vēlas strādāt ar bērniem, izprotot atbildību par bērnu veselību, un dot iespēju izglītības iestāžu vadītājiem attīstīt savus cilvēkresursus ar iekšējām mācībām, nepieprasot obligātu kaut kādu noteiktu izglītību. Neviens cits tik labi neredz ko pedagogs spēj vai nespēj izdarīt, kāds ir viņa potenciāls un attieksme pret darbu, kādas ir viņa vājās vietas un kā attīstīt pedagoga kompetences, kā to redz izglītības iestādes vadītājs. Augstskolā gūtā izglītība negarantē pedagoga darba kvalitāti. Tāpēc nedrīkst augstāko izglītību pieprasīt, bet tā noteikti var būt priekšrocība attiecībā pret tiem, kam tās nav.
Augstākā izglītībā notiks pārmaiņas ļoti ātri pozitīvā virzienā, kad viņu dotā izglītība sāks konkurēt ar izglītību, ko piedāvā citas izglītības iestādes. Tāpēc nevajag baidīties, ka no tā cietīs augstākā izglītība. No tā cietīs akadēmiskais personāls, kas nav pietiekamā saskarē ar praksi un nezina, kas patiešām būtu jāmāca studentiem, lai pēc augstskolas beigšanas darba devējam jaunajam darbiniekam nav viss jāsāk mācīt no nulles.
Arī medicīnas iestādes un sociālās aprūpes iestāžu vadītāji atradīs risinājumus, kā saviem spēkiem attīstīt personāla kompetences, lai neciestu darba kvalitāte. Bizness jau labu laiku ir sapratis, ka galvenais nav papīrs, bet gan cilvēka spēja strādāt. Nav labāku darbinieku par tiem, kas ir spējuši attīstīt savas profesionālās kompetences augstā līmenī pašmācības ceļā jeb kas paši ir motivēti attīstīties.