Seminārs: “Zeme – dzīves attīstības planēta” 12.03.2013
Sokrata tautskola aicina piedalīties seminārā „Zeme – dzīves attīstības planēta ” 2013. gada 26.martā; 2., 9., 16., 23., 30.aprīlis; 7., 14.maijs Kr.Valdemāra ielā 38, 306-1, Rīga, pl. 18.00-20.00.
Zeme – cilvēces māte, kura radīja mūsu civilizāciju pirms trim miljoniem gadu. Mēs dzīvojam uz Zemes, izmantojam to un organismus, kurus radīja Zeme. Bet vai mēs zinām savu māti? Kā mums vajadzētu uzvesties, lai dzīvotu ilgi un laimīgi, netraucējot Zemes procesu attīstībai? Atbildes uz šiem jautājumiem iegūsiet, apmeklējot semināru “Zeme – dzīves attīstības planēta”.
Semināru tēmas:
Ievadlekcija
Lekcija par Latvijas zemes garozas īpatnībām. Garozai ir sava struktūra, blīvas un caurlaidīgas zonas, kā arī slāņi ar augstu radioaktivitāti un bez radioaktivitātes, ar izteiktām magnētiskām īpatnībām un bez tām. Slāņiem ir dažāds slīpums un biezums. Tas viss atstāj dažādu ietekmi uz mūsu veselību, iespēju atjaunot paaudzes, kā arī uz intelektu.
Pašlaik svarīgākais Latvijas uzdevums ir panākt, lai sākas iedzīvotāju paaudzes atjaunošanās process. Tas ir atrisināms uzdevums, ja ievēro Zemes īpatnības un izvietotu cilvēkus labvēlīgās teritorijās.
1) Pirmā lekcija. Kristāliskais pamatklintājs (KP) – Zemes garozas daļa.
Zemes garozas galvenais starojuma avots ir kristāliskais pamatklintājs (KP). No tā iežu sastāva, virsmas atrašanās dziļuma un struktūras atkarīga mūsu veselība, mūža ilgums, bērnu skaits, mentalitāte un citi raksturojumi.
Lekcijā Jūs iepazīstinās ar KP ietekmi uz organismiem (kas notiek, kad mainās KP virsmas dziļums). Galvenā uzmanība tiks veltīta Latvijas KP īpatnībām un tā ietekme dažādos Latvijas reģionos. Tēma ļoti svarīga! Tā atļaus Jums saprast, kā izvēlēties dzīvošanas vietu, lai vienmēr saglabātu labu noskaņojumu un veselību.
2) Otrā lekcija. Zemes garozas struktūra
Runāsim par to, kā sadalīta Zemes garoza. Jūs uzzināsiet, ka Latvijā bija vairāki kalnu veidošanās periodi. Parunāsim par Latvijas galvenajām lūzumu zonām un kā tās ietekmē iedzīvotāju veselību. Lūzumi ir zemestrīču vietas. Kad Latvijā bija zemestrīces un cik stipras? Mēs runāsim arī par nogulumiežu struktūru, kuru tautā dēvē par āderēm. Apskatīsim, kā atšķiras dzīves kvalitātes rādītāji dažādās struktūru zonās. Uz vairāku teritoriju piemēriem parādīsim, kādas zonas piemērotas dzīvošanai un kādas – nē. Kā izmantot zonas, nepiemērotas dzīvošanai.
3) Trešā lekcija. Informācijas apmaiņa starp cilvēkiem un dabu
Informācijas būtība. Informācijas avoti, informācijas nodošanas veidi. Tautas simbolika un dekoratīvā māksla- kā Latvijas ģeoloģijas uzbūves atspoguļojums.
4) Ceturtā lekcija. Zemes starojumi: radioaktīvā radona gāze
Zeme ir starojumu avoti. Kādi starojumu veidi eksistē? Kāda starojumu intensitāte ir labvēlīga organismam, un kāda bīstama.
Mēs apskatīsim trīs starojumu veidus: radioaktīvo, magnētisko un gravitācijas starojumu, un sāksim no radiācijas. Iepazīstināsim ar diviem radiācijas veidiem, kurus pārbauda pirms mājas projektēšanas un būvniecības- ar radioaktīvo radona gāzi un gamma starojumu. Apskatīsim radona avota pieļaujamās normās un kā aizsargāties no radona. Jūs uzzināsiet arī, kāda ir gamma starojumu norma Latvijā.
5) Piektā lekcija. Zemes starojumi: dabiskais magnētiskais gravitācijas lauks Latvijā
Magnētisma nozīme dzīves attīstībā. Latvijas magnētiskā lauka karte. Kādas magnētiskās lauka zonas jāizvēlas dzīvošanai. Magnētiskā lauka ietekme uz veselību un demogrāfiskiem rādītājiem.
Gravitācijas nozīme cilvēku dzīvē un veselībā. Latvijas gravitācijas lauks un tā īpatnības. Labākās Latvijas vietas veselīgai dzīvošanai. Nameja gredzens un gravitācija. Gravitācija un celtniecība.
6) Sestā lekcija. Latvijas pazemes ūdeņi: ūdens iegūšana
Mēs runāsim par tīri praktiskām lietām: ko vajag zināt, lai apgādātu savu gruntsgabalu ar labu ūdeni un par Latvijas pazemes ūdeņu īpatnībām.
7) Septītā lekcija. Latvijas pazemes ūdeņi
Mūsdienu prasības pret ūdeni. Ūdens mikroelementu sastāvs. Elementu trūkums un pārbagātība. Selēna un kobalta problēma Latvijā. Latvijas minerālie un termālie ūdeņi.
Termālo ūdeņu izplatība Latvijā. Termālo ūdeņu klasifikācija un mikroelementu sastāvs. Termālo ūdeņu izmantošanas iespējas.
Lektore – Ludmila Kartunova
ir arhitektūras doktore, RTU Telpiskās un reģionālās attīstības pētījumu centra vadošā pētniece. Ludmilas zinātniskie darba virzieni ir ģeofizika, ģeoekoloģija, ekoloģija, hidroģeoloģija, ģeoloģijas un kosmiskās vides ietekme uz iedzīvotāju veselību un saimniecisko darbību, medicīnas ģeogrāfija u.c. Ludmila ir ievērojama zinātniece – viņa ir autore vairāk nekā 90 zinātniskajām publikācijām, ir piedalījusies 63 starptautiskajās konferencēs, kongresos, simpozijos, sanāksmēs. Ludmilai tuvs ir arī pedagoģiskais darbs – viņa lasa lekcijas par ģeoekoloģiju daudzās Latvijas mācību iestādēs, piemēram, Latvijas mākslas akadēmijā, Rēzeknes augstskolā, Baltijas starptautiskajā akadēmijā, Baltijas astroloģijas skolā u.c., kā arī ar savām zināšanām dalās ar interesentiem daudzos Latvijas rajonos un dažādās organizācijās.
Dalības maksa: ziedojumi (katrs maksā saskaņā ar savu sirdsapziņu un iespējām).
Pieteikties: info@sokratatautskola.lv
Sokrata tautskolas kontakti:
Tālrunis: +371 29170763
e-pasts: info@sokratatautskola.lv