Sandra jautā: Mani (tāpat kā Zani) apgrūtina līdzīgas pārdomas par šo tēmu. Es nespēju sevi atbrīvot zināšanu plūsmai no sevis uz skolēniem. Man ir gan zināšanas, gan darbā apgūtas iemaņas un prasme tikt galā ar profesionāliem jautājumiem, bet nedrošība sevī, ko ikdienu spēju pārvarēt tikai piesaucot par palīgiem Augstākus spēkus. Ar darba rezultātiem esmu apmierināta, bet mani novārdzina sava nedrošība un tas, ka nespēju atvērt brīvu zināšanu nodošanas plūsmu. Man tā dzīvē agrāk nekad nav bijis!…kādi iekšēji aizsprosti? Kā atbrīvot?
Elvita Rudzāte atbild: Pēc Sandras teiktā es sapratu, ka nedrošības izjūta ir parādījusies tikai pēdējā laikā. Tas nozīmē, ka ārējā vidē ir bijuši kādi notikumi (negatīvi kairinājumi), kas to ir radījuši, varbūt pārmaiņas izglītības sistēmā? Nedrošības izjūtas pamatā ir bailes “mani nemīlēs”, ja es kaut ko izdarīšu nepareizi par ko es jutīšos vainīga. Blakus tām dzīvo kauns un slēpjas vēlēšanās lepoties ar saviem sasniegumiem.
Ja cilvēks atbrīvojas no vēlmes lepoties ar saviem sasniegumiem, tad proporcionāli samazinās arī kauns, jo kauns ar lepnību veido vienu veselumu. Bailes “mani nemīl” var atbrīvot ar piedošanu visiem tiem, kas tās no bērnības ir veicinājuši – vecāki, tuvinieki, skolotāji utt.
Šie stresi sevi atklātāk sāk parādīt tiklīdz redz, ka cilvēka apziņas līmenis ir gatavs tos izprast, tāpēc Sandru problēma ir piemeklējusi pēdējā laikā, kaut arī tā ir bijusi vienmēr, tikai slēpusies.
Visus negatīvos notikumus ir nepieciešams atbrīvot ar piedošanu, piedodot tiem, kas sāpinājuši un lūdzot piedošanu tiem, kurus pats esi sāpinājis. Visus stresus var atbrīvot ar vizualizācijas metodi un piedošanu, bet jāņem vērā, ka stresi atgriežas, ja mācība nav izprasta. Sandras gadījumā nepieciešams izprast mācību, ka neviens uz pasaules nav labāks par tevi un arī sliktāks. Katrs cilvēks ir unikāls. Īpaši to svarīgi saprast pedagogiem, kuri strādā ar bērniem, jo katrs bērns ir brīnums un nevajag mēģināt tos pacelt pāri citiem vai noniecināt.
Pedagogs brīvi spēj nodot tālāk savas zināšanas, ja nebaidās, ko par viņu padomās, ja nebūs vēlme izpatikt. Kamēr ir bailes “mani nemīl”, tikmēr ir vēlme izpatikt un kauns, ja tas neizdodas. Tāpēc tik svarīgs ir sevis izzināšanas darbs.
Sokrata tautskola aicina pieaugušos piedalīties personības garīgās izaugsmes programmā “DOMĀTĀJS 1. LĪMENIS”, sestdienas grupā, 2024./2025. mācību gadā no 28.09.2024 – 14.06.2025. Mērķa grupa: pieaugušie, kuri ir izpratuši garīgās attīstības nepieciešamību un vēlas turpināt garīgās attīstības ceļu, kļūstot Lasīt vairāk …
Sokrata tautskola aicina piedalīties Elvitas Rudzātes vadītās atbalsta grupā “Dzīves analīzes un neapgūto mācību stundu noteikšanas prakse”, attālināti ZOOM platformā. Dalībniekiem būs iespēja: Iepazīties ar dažādu dzīves problēmu, tanī skaitā slimību izveidošanās cēloņiem. Veikt dzīves analīzi, Lasīt vairāk …