Vai tas ir iespējams, ka ap 50 cilvēku kolektīvs ir pelnījis šādu vadību? 27.02.2017
Sarmīte jautā: Mūsu reorganizētās skolas kolektīvs ar šo mācību gadu nonācis biedējošā situācija – jaunā skolas direktore vēršas pret visiem ar slēptiem draudiem, kultivē tikai vienu – savu – pareizo viedokli, vienpersonīgi vada un ietekmē visus skolā pieņemamos lēmumus, gan atklāti gan slēpti melo, bet demagoģijas māksla un citi manipulēšanas paņēmieni ir tik labi attīstīti, ka viņai nesagādā problēmas visu pagriezt ikreiz sev vēlamā rakursā.
Skolotāji jūtas apdraudēti, slimo, ir pat nāves gadījums (vīrietis, 59 gadi), 2 jau ir aizgājuši no darba. Vai tas ir iespējams, ka ap 50 cilvēku kolektīvs ir pelnījis šādu vadību? Līdz šim bija 2 atsevišķas skolas, nostrādājām 13 gadus ar citu direktori veiksmīgi, pozitīvā gaisotnē.
Elvita Rudzāte atbild: Visas dzīves grūtības mums ir nepieciešamas, lai pārvarot tās, mēs attīstītos garā. Jebkuras iestādes reorganizācija ir pārbaudījums visiem darbiniekiem, bet šādi pārbaudījumi ir nepieciešami, lai cilvēki mācītos labāk izprast dzīvi. Atcerieties Dievišķo likumu – viss, kas tev kaitina citos cilvēkos, attiecas uz tevi pašu. Tāpēc ļoti svarīgi ikvienā situācijā analizēt arī sevi – ko man šī situācija māca?
Ja tiešām ir tik traki, kā raksta Sarmīte, skolotājiem vienmēr ir iespēja lūgt atbalstu pašvaldībā vai Izglītības un zinātnes ministrijas pakļautības iestādēm, kas seko līdzi skolu pārmaiņu procesiem. Neviena situācija nav bezcerīga, jautājums ir tikai vai ir kāds, kas vēlas šo situāciju risināt.
Ja tomēr pašvaldība uzskata, ka skolotāju iebildumi ir nepamatoti un vadību nevēlas mainīt, tas nozīmē, ka skolotājiem šajā situācijā pašiem ir jāiemācās atbrīvoties no meliem un manipulācijas. Pastāv vēl viens Dievišķais likums – līdzīgs piesaista līdzīgu.
Tas patiešām ir briesmīgi, ka skolu vada netikumīgs direktors ar zemu apziņas līmeni, kas pārkāpj cilvēciskās vērtības, īpaši cilvēcisko vērtību pašu pamatu – Patiesību. Šāda situācija ir iespējama tikai tāpēc, ka cilvēki ir ļoti attālinājušies no Dieva, skolotāji baidās runāt par Dievu un vispār nezina cilvēciskās vērtības un to neievērošanas sekas. Pie tā nav vainīgi tikai skolotāji, pie tā ir vainīga visa sabiedrība un iedibinātā neticības sistēma. Diemžēl mēs nevaram gaidīt, ka situācija uzlabosies, jo sabiedrība ļoti maz dara, lai attīstītu tikumību un celtu apziņas līmeni. Tāpēc negaidi pārmaiņas no citiem, sāc ar sevi – ievēro cilvēciskās vērtības!