Ko nozīmē teiciens “veselā miesā vesels gars”? 24.11.2015
Rolands jautā: Ja pareizi esmu sapratis, tad cilvēks uz zemes ir miesas un gara savienojums/ kopums .Un ja uzticas tautas gudrībai- ,,Veselā miesā dzīvo vesels gars,, mums būtu jārūpējas vienlīdz par abiem, vai citiem vārdiem sakot, ja gribam garīgi augt un attīstīties, un lai mūsu gars
būtu vesels, dzīvotu veselā ķermenī, miesā, un spētu garīgi augt/attīstīties/pilnveidoties, ir jārūpējas arī par fizisko ķermeni, un tā veselību vismaz tik pat cik par garīgo veselību.
Pie manis arvien biežāk nonāk informācija cik neveselīgu, pat kaitīgu uzturu savam organismam, ķermenim mums pasniedz tās ražotāji, veikalos, tirgos un diskutējot par šo tēmu ar vienu no cilvēkiem, kurš lasa, klausās un arī apmeklē Jūsu lekcijas, mani mazliet pārsteidza un
rosināja Jūms uzrakstīt par šo tēmu.
Šis cilvēks mani vēlējās pārliecināt, ka uzturam nav liela nozīme, un to pamatoja ar to, ka mūki vispār nav ēduši (nav lietojuši pārtiku) un tātad var neēst un būt fiziski un garīgi veseli un sasniegt visaugstāko garīgo attīstības līmeni, jo galvenais esot gars, nevis miesa cilvēkiem (arī dzīvniekiem), dzīvojot šeit uz zemes. Es saprotu to, ka Jūsu darbības /specializācijas lauciņš ir dažādu slimību cēloņu skatīšana no garīgā viedokļa un iespējams Jūs pasniedzot saviem skolniekiem šo mācību nemācat un nav jāmāca to, ka ir un cik ir arī svarīgs veselīgs uzturs. To lai māca citi. Bet rezultātā šie skolnieki domā, tic vai ir pārliecināti un tālāk savu parliecibu pauž citim cilvēkiem, ka veselīgai pārtikai nav nozīmes un neskar gara veselīgumu, vai attīstību.
Nezinu īsti Jūsu domas, jo maz pieskarieties uztura tēmai, bet ja gadījuma piekrītat tautas gudrībai, ka tikai ,,veselā miesa dzīvo vesels
gars ,, un manam ierosinājumam, tad varbūt ir lietderīgi, pat nepieciešams, kādā lekcijā arī pieminēt par veselīga uztura svarīgumu, gara un garīgajā attīstībā.
Elvita Rudzāte atbild: Teiciens “veselā miesā vesels gars” manuprāt jāsaprot ir sekojoši, – ja cilvēks ir brīvs no negatīvā (negatīvām īpašībām un negatīviem paradumiem), tad viņa gars ir vesels, bet savukārt, ja gars ir vesels, tad arī miesa būs vesela. Gars, kurš ir vesels, dabiski jūt nepieciešamību tikai pēc tīriem un nepārstrādātiem pārtikas produktiem, izjūtot dabisku pretestību pret ķīmiski apstrādātiem vai audzētiem produktiem. Tāpēc prioritāri ir jārūpējas par gara veselību. Svētie cilvēki un mūki patiešām maz vērības pievērsa savam fiziskajam ķermenim, bet viņiem pat nebija iespējas tajā laikā uzturā lietot neveselīgu pārtiku, jo ķīmijas nozare nebija vēl attīstījusies. Lai cilvēks varētu pilnībā iztikt bez pārtikas, ir jāsasniedz ļoti augsts garīgās attīstības līmenis (īsta Joga līmenis), tas mums vēl pagaidām nav pa spēkam. Mūsdienās situācija ir otrāda, mums ir grūtības atrast veselīgu pārtiku. Arī pērkot produkciju no zemniekiem, mums ir jāpaļaujas uz zemnieka godaprātu, ka viņš audzējot produkciju, nav lietojis minerālmēslus. Droši par tīru produkciju mēs varam būt tikai tad, ja esam paši to audzējuši.
Viena no manām Skolotājām Tatjana Mikušina, otrā lekcijā (27.03.2015), skaidrojot kā cilvēks var kļūt par īstu Jogu, apskatīja 8 garīgās attīstības līmeņus, kur otrajā līmenī nonākušam cilvēkam uzturā ir jālieto tikai veselīgi un ķīmiski neapstrādāti produkti, lai viņš varētu pakāpties uz nākamo garīgās attīstības līmeni un sasniegt astoto līmeni. Tatjana Mikušina saka: “Visgrūtāk izpildāmais punkts šajā saučā (tīrība) ir uzturā lietojamās pārtikas fiziskā un enerģētiskā tīrība. Šo punktu, vienīgo no visiem, nav iespējams ievērot mūsdienu apstākļos. Tāpēc, ka pārtiku mēs pērkam veikalos. Korporācijas, kas ražo pārtiku, pievieno tai konservantus, visādus kaitīgus ingredientus ar kodu “E”. To nedrīkst ēst enerģētikas dēļ, jo tas nav savienojams ar cilvēka vibrācijām, turklāt arī ķīmiski tas nekādi nav savienojams. Bet mēs to visu ēdam.
Ir trīs barības veidi: satviskā (satva – labsirdības guna), radžiskā (radžas – darbības guna), tamasiskā (tamas – gara tumsonības guna). Lekcijas sākumā es teicu, ka mūsu šūnas vibrē ar noteiktu frekvenci. Lūk, visa mūsu pārtika atbilst gara tumsonības gunai. Tāpēc tik ilgi, kamēr mēs ēdam šādu barību, kas atbilst tumsonības gunai, mēs nevarēsim nodarboties ar Jogu. Šis ir klupšanas akmens! Mēs nevarēsim nodarboties ar Jogu tikmēr, kamēr mēs nelietosim uzturā cilvēka cienīgu pārtiku.
Lai barība būtu atbilstoša cilvēka vibrācijām, mums ir jārūpējas par to, lai tā būtu satviska. Tai jābūt tikko kā ievāktai – labībai, augļiem, visam tieši no dobes: burkāni, bietes, kartupeļi, dillītes, tomātiņi, gurķīši, labība: rudzi, auzas, kvieši. Bez ķīmijas, bez pesticīdiem, ar savām rokām, ar mūsu vibrācijām. Ja lietojam uzturā pienu, tad arī govij jābūt savai, jo mēs nezinām, ko ēd sveša govs (varbūt viņa blakus ceļam ganījusies).
Mums pretējie spēki jau sen ir parūpējušies, lai mēs ne tikai nevarētu nodarboties ar Jogu, bet lai mēs nebūtu spējīgi pat saprast, kas tas ir. Tam mums dod attiecīgu barību. Pēc manām domām tāpēc šis ir visgrūtāk izpildāmais punkts.”
Par šo tēmu Dzīvās Ētikas universitātē ir lekcija “4 zemāko ķermeņu attīrīšana”, kur pamatīgāk ir izskaidrots šis jautājums.
Es piekrītu visiem skolotājiem, kas pievērš uzmanību veselīga uztura jautājumam. Taču ikdienā to nodrošināt nav tik vienkārši, patiesībā tas ir dārgi. Sokrata tautskola ir uzsākusi darbu pie veselīga uztura audzēšanas un veselīga ēdiena pagatavošanas prakses apgūšanas. Esam sākuši veikt eksperimentus “Sevis izzināšanas un harmonizēšanas parkā” (Siguldas pagastā), audzējot dārzeņus bez organiskiem un minerālmēsliem. Pagaidām tikai mācāmies no savām kļūdām, un apmeklējam kursus par permakultūru. Esam ieplānojuši parkā apmācīt cilvēkus kā izaudzēt pilnīgi tīru pārtiku un kā to pagatavot. Plānojam savas zināšanas un pieredzi nodot arī citiem Latvijas iedzīvotājiem, tiklīdz būsim atraduši efektīvākos risinājumus un uzbūvējuši lauku virtuvi, kur cilvēkiem praktiski iemācīt pagatavot veselīgu un garšīgu ēdienu. Es ticu, ka Dieviņš mums palīdzēs ar finansēm, lai varētu šo ideju īstenot.
Kāpēc es šim jautājumam lekcijās maz pievēršu vērības? Tāpēc, ka nevaru piedāvāt risinājumu kā cilvēki uzturā varētu lietot veselīgu pārtiku, jo kā jau teicu, tad cilvēkiem pašiem savām rokām ir jāveic pilns cikls no audzēšanas līdz ēdiena pagatavošanai. Arī es uzturā lietoju neveselīgu pārtiku un vēl joprojām neesmu pilnībā atbrīvojusies no gaļas lietošanas. Tas nav tāpēc, ka nevēlos, bet man vienkārši nav laika ar to nodarboties, jo esmu uzņēmusies tik daudz pienākumus, ka esmu spiesta uzturā lietot to, ko pagatavo citi, taču vasarā gan man ir iespēja parkā lietot veselīgu ēdienu, jo kā jau teicu, veselīgs uzturs ir Sokrata tautskolas mērķis, tāpēc šim jautājumam tiks pievērsta arvien lielāka uzmanība un es ticu, ka pienāks brīdis, ka es varēšu lietot savā uzturā tikai veselīgu pārtiku.
Tieši neveselīga uztura dēļ, es pat nemēģinu meditēt, bet praktizēju vizualizāciju (darbu ar domu spēku), kuru bieži jauc ar meditāciju, jo zinu cik bīstami ir meditēt, ja cilvēks nav sasniedzis 8 garīgās attīstības līmeni, cik viegli ir nonākt tumsas spēku radītajā ilūzijā un domāt, ka esi garīgi augsti attīstījies, un vari sazināties ar Smalko plānu. Tāpēc es praktizēju Karma jogu, kas nozīmē darīt labus darbus. Es koncentrējos tikai uz labu darbu darīšanu un neesmu sev izvirzījusi mērķi šajā dzīvē kļūt par Jogu. Es biju tik priecīga, ka mana Skolotāja Tatjana Mikušina atzina, ka tā mūsdienās ir pareizākā izvēle. Es pie šāda secinājuma biju nonākusi intuitīvi, un biju bezgala priecīga, ka to apstiprināja arī Tatjana Mikušina (lasīt T.Mikušinas 3 lekciju).